Gå til innhold

Omtale av Command & Conquer 3: Tiberium Wars (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Du klager på skuespillet, men litt av trademarket til C&C og Red alert er tross alt B-skuespillere og klisjeer. Jeg savner forøvrig Tanya's to "gunnere" (tolkes som dere vil). Andre ting jeg savner er Titans!

 

Uansett, kongespillet fortjener vel 9/10 i mine øyne men men.

 

In NOD we trust! Death to the oppressors! C&C er tilbake, å jeg elsker det.

8282405[/snapback]

 

Nei, jeg klager ikke på SKUESPILLET, jeg klager på SKUESPILLERNE som er valgt til å brukes (og ja, litt b-skuespillere tror jeg faktisk hadde passet bedre inn) og manus forfatterne. Jeg vet utmerket godt hva C&C har hatt opp igjennom årene av både det ene og det andre, men når EA nå går til det skrittet å ta inn skuespillere som ikke passer inn så sitter det ikke godt hos meg - hverken det eller noen av EALA sine litt mer "finurlige" løsninger på kontinuiteten fra tidligere utgivelser.

 

8284178[/snapback]

Dette er bare B-skuespillere, Micheal Ironside f.eks har spilt i Starship troopers og Top gun. Sjefen for Gdi er selveste Lando fra Star Wars. Syns de passet helt fint jeg, med unntak av den plagsomme japsedama som verken var eyecandy eller oppfylte noen annen rolle på denne jorda.

 

Forøvrig:

Fysikk i strategi? Er det noe og klage på da, ser ikke helt for meg source motoren i dette ;D

 

AI, who cares. Bedre enn heroes 5 hvertfall. Uansett er multiplayer et must.

 

Grafikken er vel noe av det bedre jeg har sett i et RTS, i tillegg kan det kjøres på en average pc. Noe som er et stort pluss for oss som ikke bruker avsinding mye penger på HW.

 

Bugs, vel nylig utgitt. Å EA er vel kjent for og drite seg ut her så forventet dere noe annet.

 

Musikken, vel den er en tragedie. Jeg savner musikk alla den fra Red Alert 2, men håper og tror at dette blir fikset.

 

Uansett etter å ha spilt litt mer så ser jeg at det er en del ting og pirke på, men sjarmen er der fortsatt. Skal innrømme at jeg savner Westwood though.

 

Uansett så er DOW:DC hvertfall min ukronede konge når det gjelder fastpaced RTS.

Lenke til kommentar

Singleplayeren var bra, men herregud så ødelagt online delen er.. ? Har enda ikke fått spilt et game online. Enten så kræsjer det, eller så får jeg opp et "connection lost" vindu som ikke er mulig å lukke. Og det å lage EA account var ikke bare-bare da jeg fikk error hvis jeg trykket "register".

 

Får vel bare kose meg med skirmish og LAN imens. =)

Endret av Sepo
Lenke til kommentar

Enig, det å registrere seg for å få en EA account var totalt unødvendig så fra meg fikk de servert Mr. John Rambo.

 

Har også observert noen seriøse problemer nå - dette er vel det eneste spillet jeg har spillt de siste 3 årene som faktisk har fått maskinen til å praktisk talt fryse helt. I de fleste tilfellene har jeg ventet et minutt, fått keyboard respons igjen (men sort skjerm), og forsøkt en WIN-tast, pil up, R (restart). Dette var litt urovekkende, spesielt siden jeg kjører singlecore på denne maskinen (mister respons totalt).

 

Men de må nesten fikse alt dette, skulle nesten ikke forundre meg om problemet lå i kopibeskyttelsen, meeen den tid vil vise.

Lenke til kommentar
2 ting irriterer meg grenseløst så langt i C&C3:

- Begynner du på GDI-kanpanjen uten å ha lagret NOD-kampanjen må du begynne helt på nytt neste gang du får lyst til å sprenge noen GDI-scumbags til helvete og vice versa.

- Utrolig ujevn vanskelighets-grad mellom oppdrag. Det virker som om det er annenhvert lett, annenhvert vanskelig som er modellen her :mad:

8283384[/snapback]

 

Dette skjedde her også. Heldigvis hadde jeg lagret, phew!

 

Det burde ha stått før man klikket på motsatt kampanje. Håper det blir fikset.

Lenke til kommentar

De pilene som forteller i hvilken retning fienden befinner seg som omslutter den markerte enheten din ser ut som en fin nyvinning. Er det EA Games som har kommet opp med den idéen først?

 

Store fargede flagg på toppen av ett "garisonert" bygg ødelegger vel det meste av sjarmen og overraskelsesmomentet.

Endret av G
Lenke til kommentar
En annen ting (som forøvrig gjelder de eldre utgavene av C&C også, ihvertfall genereals), er det talentløse opplegget når man har to skjermer, om du drar musa til høyre for å scrolle skjermbildet til høyre, så hopper musepila ut på desktopen.

 

AtW

 

Viss du minimerar og deretter opnar CC3 igjen fungerar det fint - iallefall for meg.

Lenke til kommentar

Fikk ikke satt meg ned før på søndag for å spille dette spillet. Alt i alt er jeg fornøyd. Lastet ned den siste pacthen og har ikke opplevd en eneste bug så lang i campaign. Jeg får i hvertfall den gamle C&C-følelsen når jeg spiller. Det eneste jeg savner er muligheten for å zoome litt lengre ut.

 

Men må si jeg er litt skuffet over Kanes edition, som jeg kjøpte. Det fulgte med en ektra DVD med video og litt annet, som ikke fristet noe særlig. Og kanskje verst av alt, så kom det i et vanlig plastikk DVD cover og ikke i en fet pappboks. Skuff.

 

Men et absolutt bra spill så langt. :thumbup:

 

edit: skrivefeil

Endret av Monkeyboy
Lenke til kommentar

Synd dette med online delen av C&C 3,har ennå ikkke set 1 spill(Generals hadde jo oxo store problemer)som de lykkes med dette,og de hadde god tid på seg og fixe dette før spillet kom ut..

 

Liker først og fremst "skirmish" og spille over net med venner,men dette ble ikke engang testet i omtalen..

 

:nei:

Lenke til kommentar
Dette er bare B-skuespillere, Micheal Ironside f.eks har spilt i Starship troopers og Top gun. Sjefen for Gdi er selveste Lando fra Star Wars. Syns de passet helt fint jeg, med unntak av den plagsomme japsedama som verken var eyecandy eller oppfylte noen annen rolle på denne jorda.

 

Bugs, vel nylig utgitt. Å EA er vel kjent for og drite seg ut her så forventet dere noe annet.

 

Musikken, vel den er en tragedie. Jeg savner musikk alla den fra Red Alert 2, men håper og tror at dette blir fikset. 

 

Uansett etter å ha spilt litt mer så ser jeg at det er en del ting og pirke på, men sjarmen er der fortsatt. Skal innrømme at jeg savner Westwood though.

 

Uansett så er DOW:DC hvertfall min ukronede konge når det gjelder fastpaced RTS.

8284732[/snapback]

 

Jo takk, jeg kjenner igjen skuespillerne fra både fjern og nær og det gjør så godt som alle andre som ser noen klipp og, men thats besides the point. De passer ikke inn i miljøet, i rest my case.

 

Og nei, singleplayer har NULL gjenspillbarhetsverdi (er det et ord?).

 

Så langt har opplevelsen av spillet for min del blitt dårligere for hver av de 3 patchene som er komme foreløpig, men nei - jeg forventet ikke annet av EA heller, men jeg hadde da i det minste et håp.

 

Musikken er som den er og blir værende sånn, EALA ser ingen grunn til å bytte den da den tydeligvis er mer enn god nok for de (hallo! den musikken gjør seg ikke i et eneste spill eller annet).

 

DoW er genialt hva fast paced rts angår ja :)

 

Og til sist, til alle dere som flyr rundt og sier TiberiUM Sun og Dawn, det er KUN C&C3 som heter TiberiUM, Dawn og Sun heter TiberiAN :p

Endret av snot
Lenke til kommentar

Dette er det verste jeg har vært borti på lenge. Så kjedelig da mann! (Og jeg digget de gamle gode)

 

Kanskje jeg bare har blitt gammel selv, for dette er da bare litt - understreker LITT - bedre grafikk, og akkurat samme gameplay.

 

I forhold til RTS-titler som CoH og Faces of War blir dette mildt sagt nitrist. 3/10.

Lenke til kommentar
Kane's Tower. Finnes det noe mer plagsomt enn dette? :wallbash::realmad:

8297753[/snapback]

Ja. ;)

 

Her er hvordan jeg gjorde det:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Bygg opp et skikkelig baseforsvar nedenfor/rundt tiberium-feltet til høyre for basen. Dette må stå imot midlertidige angrep fra GDI-basen helt til høyre på kartet. Spe på med litt tanks og folk.

 

Husk å bygge et par refineries rettet mot tiberium-feltet rett nord for basen, det til høyre er håpløst å bruke.

 

Bygg opp nuke og bombefly (3 stk air towers) så kjapt som mulig. Bruk bombefly på juggernaughtene så de slutter å skyte, samt resten av den lille basen ved siden av dem. Begynn toktet så fort du har 3 stk bombefly, de tåler AA-skytsene til en viss grad.

 

Hvis du klarer, ta bonus-oppdraget.

 

Bygg også en liten hær av stealth tanks. Flytt disse opp mot toppen av kartet, ca i midten, slik at de avskærer GDI-patruljer som er rettet mot NOD-basen. Dette gir litt pusterom.

 

Når nuken er klar, mos GDI-basen som er nede til høyre. Få ut noen shadow teams til å sprenge siste restene.

 

Nå er resten egentlig ganske grei skuring. Pengene strømmer inn, og det er bare å bygge i vei med angrepsstyrker.

 

Hvis de har fått opp en ION-kanon nå, så bare bomb den med 10-12 bombefly, det går helt fint.

 

Spiller på Normal.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...