Gå til innhold

Omtale av Command & Conquer 3: Tiberium Wars (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uten å røpe for mye, kan jeg også vagt hinte frempå med at det finnes en tredje spillbar fraksjon, Scrin, som kommer til å få et noe betent forhold til NOD så vel som GDI.

Dårlig gjort å ha spoilere i anmeldelsen. :(

8282927[/snapback]

I og med at Scrins enheter er forklart i bruksanvisningen, og man kan spille dem på skirmish, er det vel neppe en spoiler..?

 

Når det gjelder zoomen: Mange lurer på hvorfor det ikke går å zoome ut mer, og jeg irriterte meg over det selv på demoen. Etter et par brett på campaign er det helt glemt..

 

Forøvrig et knallbra spill. Har ikke merket noe til bugs i enspillerdelen heller. :love:

Lenke til kommentar
jeg mener å ha lest at det finnes en patch 1.02 til dette spillet.

Men når jeg nå søker, finner jeg den ikke.

8282805[/snapback]

Skal si meg enig i at den var litt knotete å lete opp. Her er den iallefall.

Patch 1.02

8282875[/snapback]

Bare gå på cnc3 control center og check for updates det. Ingen grunn til å lete.

8283041[/snapback]

 

Pre-patch1.02 har det vært problemer med den funksjonen også, noe som skal være rettet på nå.

 

Er forøvrig enig i anmeldelsen, men har ikke merket noen bugs i heletatt, (har hatt patch1.02 fra starten av).

Lenke til kommentar

*spoil*

 

Joda, sikker en grei fortsettelse på historien, men det er en generals klone så det spruter etter. De liker jaggu å garrison disse folka og granater og flamme kaster sprenger ut folk av bygg akkurat som flashbangs og flamme kasteren i generals. Victory! og patriot musikk når du har greid brettet istede for Mission acomplished.

 

Det faktum at unitene har masse ekstra funksjoner og oppgraderinger gjør også det hele bare enda mer teit, du har da gitt troppene dine det beste utstyret før kampen?! GDI med en pinglete rocketbuggy jall og ikke en humvee eller Wolverine. Og grunen til at de sluttet med walkere var fordi det var så lett å feste eksplosiver på beina deres, beste bortforklaringen ever. Hvor er muren? hvor er portene? hvor er asfalten? basen blir jo bare en eneste stor eggerøre. Det at du må betale for carryallene,kun kan bruke dem en gang og ikke kan bygge dem selv er også dumt.

 

Tiberium krystallene er større enn harvesteren og har ikke den gamle "podn" som de vokser i. harvesteren er også en veldig overdrevet unit

 

Du kan heller ikke velge soundtrack i spillet. Frank Klepacki har heller ikke fått lage musikken til spillet og det irriterer meg å høre at musikken de har brukt er den forbannede jalla musikken i generals bare med en techno beat.

 

det er så mye mer å pirke på men jeg orker ikke mer... jeg fikk ikke C&C følelsen av dette spillet, men jeg skal spille det ferdig for å finne ut av hvor historien går.

 

kunne de ikke bare spurt meg før de lagde dette? :) jeg skulle hjulpet de med units, bygninger og gameplay. og ikke minst gutten frank som har satt stemningen i alle spillene bortsett fra generals skulle få hatt æren av å lage musikken.

Lenke til kommentar

Helt enig med Petrizide angående units osv. Prøvde akkurat å spille det litt nå. Buggs på buggs. Harvestere som ikke er fulle kjører til ett tiberiumfield (Selvfølgelig) men gidder ikke å harveste når den først kommer dit. For så å kjøre hjem igjen, og når den kommer hjem igjen så finner den ut at den fortsatt ikke er full, og kjører ut igjen. Sånn går det i en evig syklus.

 

Det ble sånn etter at EA skulle patche det. Sånn som det var rett fra butikken var det beste. Ingen bugs, ingen timeouts online, ingen connection problemer.

Lenke til kommentar

2 ting irriterer meg grenseløst så langt i C&C3:

- Begynner du på GDI-kanpanjen uten å ha lagret NOD-kampanjen må du begynne helt på nytt neste gang du får lyst til å sprenge noen GDI-scumbags til helvete og vice versa.

- Utrolig ujevn vanskelighets-grad mellom oppdrag. Det virker som om det er annenhvert lett, annenhvert vanskelig som er modellen her :mad:

Lenke til kommentar
er det bare meg som har problemer med å spille multiplayer med mer enn 2 spillere (LAN)? Tvert den 3. joiner så blir han automatisk defeated. Noen forklaring? Har forøvrint 1.02.

8283490[/snapback]

 

Hvis det blir oppdaget like cd keys så destruerer basen, gjorde iaffal det på generals.

 

Edit: og siden det er det samme spillet bare reskinnet så vil jeg tro det er det som er feilen :p

Endret av PetriZide
Lenke til kommentar
er det bare meg som har problemer med å spille multiplayer med mer enn 2 spillere (LAN)? Tvert den 3. joiner så blir han automatisk defeated. Noen forklaring? Har forøvrint 1.02.

8283490[/snapback]

 

Hvis det blir oppdaget like cd keys så destruerer basen, gjorde iaffal det på generals.

 

Edit: og siden det er det samme spillet bare reskinnet så vil jeg tro det er det som er feilen :p

8283563[/snapback]

 

 

Nei, det er ikke like cd-keys.

Lenke til kommentar
Sikter til Harvestere som setter seg fast i det meste. (Gjelder faktisk mest gdi sine)

Umulig å gå "Stealth" da units hele tida skal følge etter og skyte fienden. Selv etter 100vis av trykk med musa som sier at uniten skal holde seg der. Og div glitch i grafikken. Spesiellt den grønne Stealth detektor laseren, den kan plutselig vises på hele skjermen.

8282366[/snapback]

Du kan velge hvordan units skal oppføre seg. Velg defensiv-formasjon om du ikke ønsker at de skal følge etter.

 

Ganske enig i karakteren, veldig underholdende. Nesten en perfekt formel. Ikke langt igjen til de treffer blink som Westwood gjorde med C&C Tiberium Dawn og Red Alert.

Lenke til kommentar

Good Stuff, fikk endelig registrert meg for å komme online. Der og da kom en melding om at de jobber med multiplayer og at de er klar over at flere sliter. Videre kom en utvikler på chaten og svarte på spørsmål.

 

Kjempeflott, det blir nok noen patcher men det skal bli konge til slutt!

 

EDIT: OG selvsagt, har spillt litt og (bortsett fra musikken som ikke virker like gung-ho/hard som tidligere) spillet virker knallbra!

Endret av Boye
Lenke til kommentar
Du klager på skuespillet, men litt av trademarket til C&C og Red alert er tross alt B-skuespillere og klisjeer. Jeg savner forøvrig Tanya's to "gunnere" (tolkes som dere vil). Andre ting jeg savner er Titans!

 

Uansett, kongespillet fortjener vel 9/10 i mine øyne men men.

 

In NOD we trust! Death to the oppressors! C&C er tilbake, å jeg elsker det.

8282405[/snapback]

 

Nei, jeg klager ikke på SKUESPILLET, jeg klager på SKUESPILLERNE som er valgt til å brukes (og ja, litt b-skuespillere tror jeg faktisk hadde passet bedre inn) og manus forfatterne. Jeg vet utmerket godt hva C&C har hatt opp igjennom årene av både det ene og det andre, men når EA nå går til det skrittet å ta inn skuespillere som ikke passer inn så sitter det ikke godt hos meg - hverken det eller noen av EALA sine litt mer "finurlige" løsninger på kontinuiteten fra tidligere utgivelser.

 

Og ja, musikken er totalt jalla - dyanmisk musikk kan brenne, gi meg ordentlig soundtrack som man faktisk digger (både i og utenfor spillet)

 

Dog, det har sion sjarm og C&C følelse - det skal EALA ha et klapp på skuldra for, men som et helhetsinntrykk sitter jeg liksom igjen med "Uhh, javel? Thats it?".

Ikke noe wow følelse eller særlig replay value ute og går.

Endret av snot
Lenke til kommentar

Ok, likte spillet, men mange ting som var utrolig irriterende også. Nevner i fleng.

- Ikke noen fysikk å snakke om

- Knøttsmå brett

- Avsindig mye micromanagement (vaffal mot slutten av SP)

- Veldig, veldig, veldig rock/paper/scissor strategi (Den kontrer det, den kontrer det ad infinitum)

- AI er tilnærmet ikke-eksisterende

- Grafikken er bra, men på ingen måte utrolig.

- Musikken er boooooohooooring.

- Buggy pathfinding, og en del bugs ellers som definitivt ikke burde vært der. Mange har med steindum AI å gjøre though.

 

Skal nevnes at jeg ikke har spilt Generals noe særlig, så om det er en repack av det har det gått meg hus forbi, men det vil jo i så fall telle negativt også.

Når man sammenligner med supcom (selv om det er masse negativt med det også) er det så simpelt og samlebåndsprodusert på de fleste vis at man kan bli kvalm. Supcom kommer iallefall til å bli patcha opp og modda sønder og sammen, tror neppe mod-communityen til tw blir noe lignende.

 

Og noen pluss:

Små brett/Enkel strategi/Kjapp gameplay er også moro iblant :p Greit å kunne sette seg ned og spille et brett på 10-15 minutter (tror jeg brukte 40 ellerno på det meste i GDI campaign) Jeg bare tviler på at jeg noensinne kommer til å spille SP om igjen, eller gjøre karriere av nettspill (selv om det sikkert er moro en stund det også). Men så absolutt verdt å spille gjennom. Og jeg digga live action cutscenes(!), fikk litt god gammel C&C følelse.

Endret av araziel
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...