Gå til innhold

Omtale av Command & Conquer 3: Tiberium Wars (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg ser at det er 16 års grense, er det for det er "vanskelig" eller er det litt rått! Har en her hjemme på snart 12 år som er sugen

8301007[/snapback]

Tja, det krever jo litt "strategisk tankegang" da. Har ikke prøvd på Easy selv.

 

Det er forsåvidt mye vold og drap, men man ser det jo ikke i "nærbilde".

 

Minimal spoiler under, om filmsekvensene:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Filmsekvensene i mellom inneholder så vidt jeg kan huske ikke noe drap, bortsett fra én der noen blir skutt i hodet og man ser skuddhullet. Det er også en del ødeleggelser av bygninger når Scrin kommer.. Og litt skriking og sånt.

 

 

Litt avhengig av hva han/hun har spilt før, så tror jeg ikke man får noen varige mentale skader av litt CnC3. :)

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Jeg ser at det er 16 års grense, er det for det er "vanskelig" eller er det litt rått! Har en her hjemme på snart 12 år som er sugen

8301007[/snapback]

Tja, det krever jo litt "strategisk tankegang" da. Har ikke prøvd på Easy selv.

 

Det er forsåvidt mye vold og drap, men man ser det jo ikke i "nærbilde".

 

Minimal spoiler under, om filmsekvensene:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Filmsekvensene i mellom inneholder så vidt jeg kan huske ikke noe drap, bortsett fra én der noen blir skutt i hodet og man ser skuddhullet. Det er også en del ødeleggelser av bygninger når Scrin kommer.. Og litt skriking og sånt.

 

 

Litt avhengig av hva han/hun har spilt før, så tror jeg ikke man får noen varige mentale skader av litt CnC3. :)

8301037[/snapback]

Han har "Supreme Commander" som han fikser fint, det er 12år+

Lenke til kommentar
Han har "Supreme Commander" som han fikser fint, det er 12år+

8301100[/snapback]

Har ikke testet det noe særlig selv, men det er ihvertfall ikke vanskeligere å "administrere seg" i CnC3 enn i SC, vil jeg tro.

 

Bonusen med å kjøpe det til poden, er jo at du kan spille det selv også. :cool:

Lenke til kommentar
Han har "Supreme Commander" som han fikser fint, det er 12år+

8301100[/snapback]

Har ikke testet det noe særlig selv, men det er ihvertfall ikke vanskeligere å "administrere seg" i CnC3 enn i SC, vil jeg tro.

 

Bonusen med å kjøpe det til poden, er jo at du kan spille det selv også. :cool:

8301115[/snapback]

No we are talking :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg syntes spillet strategisk ligger på nivå med gamle Star Craft; "masse units, trykk trykk trykk".

 

Jeg syntes det virker patetisk at spillet har så fin grafikk, story, units etc. men at det spillmessig ikke er kommet av flekken.

8282573[/snapback]

Er du frekk? EA hadde aldri klart å gjenprodusere verdens beste strategispill.

Lenke til kommentar
Hvordan får man satt vanskelighetsgrad i campaign?  :blush:

8306962[/snapback]

 

Etter prologen, når man skal begynne å velge missions, så står vansklighetsgraden nederst på bildet etter man har valgt mission (rett til høyre for "play mission"-knappen). Og ja, det er et litt underlig plassert sted.

 

AtW

Lenke til kommentar

Utrolig, de 3 oppdragene før det siste(tror jeg) kunne lett ha tatt på normal/hard, men det siste klarer jeg faen ikke med en trainer en gang. og jaggu har jeg ikke mistet alle musepekerene untatt den vanlige grønne pila. I tillegg kan jeg ikke laste annet enn auto-saves uten en CTD med melding om for lite minne i 17 forskjellige adresser i cnc3game.dat.

Lenke til kommentar

Dette er bare B-skuespillere, Micheal Ironside f.eks har spilt i Starship troopers og Top gun. Sjefen for Gdi er selveste Lando fra Star Wars. Syns de passet helt fint jeg, med unntak av den plagsomme japsedama som verken var eyecandy eller oppfylte noen annen rolle på denne jorda.

 

8284732[/snapback]

 

Japsedama?!? Hun er av koreansk opprinnelse :p Det er Athena fra Battlestar Galactica.. Heter så meget som Grace Park og er skikkelig voff voff

Sjekk bilde under for de som vil. Bildet er litt stort.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Grace%20Park.jpg

 

Lenke til kommentar

Warfactories o.l. fungerer ikke på samme måte som i tidligere c&c spill. Nå kan du faktisk ha flere til å produsere samtidig, i motsetning til tidligere hvor produksjonstiden bare gikk ned. Om du ser på sidebaren kan du velge mellom hvilken fabrikk som skal produsere enheten. 1-2-3-4-5-6-7- osv.

Lenke til kommentar

Dette er bare B-skuespillere, Micheal Ironside f.eks har spilt i Starship troopers og Top gun. Sjefen for Gdi er selveste Lando fra Star Wars. Syns de passet helt fint jeg, med unntak av den plagsomme japsedama som verken var eyecandy eller oppfylte noen annen rolle på denne jorda.

 

8284732[/snapback]

 

Japsedama?!? Hun er av koreansk opprinnelse :p Det er Athena fra Battlestar Galactica.. Heter så meget som Grace Park og er skikkelig voff voff

Sjekk bilde under for de som vil. Bildet er litt stort.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Grace%20Park.jpg

 

8329263[/snapback]

Koreansk/japansk/kinesisk jeg ser nok ikke forskjell. Fra Battlestar Galactica sier du, vel i C&C er hun like underholdende som hundebæsj på E6. Jeg vil ha Tanya!

 

Rundet det forøvrig i påsken, kjedet meg aldri. Selv om enkelte bugs var noe herk og oppdragene var litt ensidige. Spesielt GDI ble litt tamt når det nærmet seg slutten.

Lenke til kommentar
Jeg syntes spillet strategisk ligger på nivå med gamle Star Craft; "masse units, trykk trykk trykk".

 

Jeg syntes det virker patetisk at spillet har så fin grafikk, story, units etc. men at det spillmessig ikke er kommet av flekken.

8282573[/snapback]

 

Ehm, så det ligger på nivå med noe som regnes som ett av de beste RTS'ene gjennom tidene med egen tv kanal i korea, fortsatt spilles aktivt (det er vel så og si kun TA og Starcraft som har greid i sin sjanger, TA har falt litt av men dog)

 

Og om man er god, trenger man ikke masse units. Bare de riktige, og litt mer trykking.

 

PS: Digget skuespillerne, er som en samling av forskjellig 'geek' serier satt sammen.

 

Og han som spurte om Tanya, om hun fortsatt lever er hun nok svært gammel på tiden tiberium wars utspiller seg med oxygen tank og det som er. Tror jeg står over...

Lenke til kommentar
Og han som spurte om Tanya, om hun fortsatt lever er hun nok svært gammel på tiden tiberium wars utspiller seg med oxygen tank og det som er. Tror jeg står over...

8334125[/snapback]

Nå vet man jo ikke når Red Alert 2 utspilte seg heller da. Å Tiberian sun var tidlig i det 21.århundre. Så Tiberium Wars kan jo ikke være så lenge etter siden Kane ikke akkurat er en gammel mann. Ergo Tanya er nok like smashing, å det må da finnes noe gjennomsiktig. Kun forsåvidt dratt frem den mutantdama fra Tiberian sun også da.

 

Uansett så synes jeg Nod er utrolig svak iforhold til GDI, har GDI litt kontroll så sliter jeg skikkelig med og snu kampene.

Lenke til kommentar

Man vet ikke nøyaktig når Red Alert 2 utspiller seg nei, men tiberium spillene går jo over ett par ti år såvidt jeg forstår. Hvorfor Kane er så ung forstår jeg heller ikke, kanskje tiberium kan brukes til noe nyttig?

 

Har ikke prøvd så mye mot andre mennesker, enda, men det er jo ofte det må tweakes litt i RTS spill etter launch. Håper bare EA gjør en god jobb der...

Lenke til kommentar
Man vet ikke nøyaktig når Red Alert 2 utspiller seg nei, men tiberium spillene går jo over ett par ti år såvidt jeg forstår. Hvorfor Kane er så ung forstår jeg heller ikke, kanskje tiberium kan brukes til noe nyttig?

8334815[/snapback]

Anti-rynkekrem :cool:

Har ikke prøvd så mye mot andre mennesker, enda, men det er jo ofte det må tweakes litt i RTS spill etter launch. Håper bare EA gjør en god jobb der...

Det gjorde de ikke etter min mening med Generals, men får se.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...