Gå til innhold

"Orresnei og følget hans" Kapittel 4 (22. Januar 2008)


TSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kapittel 2:

 

 

Med ett kom... kommer SteffyPants?!?

- Jeg er lei meg for at jeg bryter inn og ødelegger for skrivingen TSP, sier han, men tenker seg om.

- Jeg mener.. Jeg er egentlig ikke lei meg for det, for dette er bare usedvanlig teit og harry.. Hmm, vel, det jeg vil frem til er at du må slutte med bruken av ”med ett”, det er tåpelig!

- Hva er det du mener? Jeg har aldri brukt det! Har du i det hele tatt lest mitt første kapittel!

- Ja... Dessverre...

- Dessverre? Hva faen?!..

- Bare slutt å bruke det din motherfuckings bitchslapper!

- Men jeg har jo ikke brukt det!!

- Første linje, dette kapittelet...

- Wow, en gang, så redd jeg blir! TSP blir med eee... hmm, blir med det samme utålmodig, han har ikke tid til dette vrøvlet, det vil være best å kvitte seg med SteffyPants fort som faen.

- Steffy, velg en sluttreplikk!

- Hææ..?

Før Steffy rekker å si bukser, har han blitt ført ut av de tre umåtelig vakre halvnakne (og nyinnskrevne) forumjentene Veronica, MarenH og juliess. Historien kan endelig fortsette.

 

Forbasket være de tåpene av noen stakkarslige, ynkelige, patetiske og tåpelige slyngler, de hadde avslørt Orresnei, tenker den mystiske og foreløpelige anonyme brukeren borte i hjørnet av Siste Ordet 6. Skjult inne i en rød kappe sitter han og venter på sjansen til å redde den uerfarne, noe han med letthet vil kunne klare. For denne anonyme brukeren er ikke en hvem som helst, han er administrator, han har jobb i forumstyret, han er en av de ni! Han er....

 

*nervepirrende pause på 10 sekunder, oppadstigende trommevirvel*

 

....Dotten!

saluttknall dukker med e... med det samme opp.

- Duuu, det var skikkli skuff ass, her legger du opp til dne spenningen og så er det bare Dotten, jeg må si jeg r skuffa!! Hadde det vert meg eller noen av venna mine, kunne jeg forsåttt lissom, men ikke Dotten, nei dette var skuff ass! Ser’u hva jeg mener? I mean what I see if you gets it.

- Jeg skjønner altfor godt hva du mener, men nå kan du gå. TSP er bestemt, han vil ha fred og orden når han skriver (og litt melk).

- Tonio og CrazyKimmi=) vil geleide deg ut, ta for deg!

Uten å nøle går saluttknall med dem, historien kan atter en gang fortsette.

 

Det er altså Dotten, Dotten den allmektige som han ville de skulle kalle ham nå, eller hva med Sir Dotten, Lord Dotten kanskje. Lord Dotten herskeren over forumet! Men Dotten har ikke lenger tid til å dagdrømme, han må kjappe seg og redde situasjonen med Orresnei, før oppdraget som vil redde forumet fra spammerne avsløres. Med elegante ballerinalignende bevegelser skynder han seg til Orresnei, tar tak i han og drar han med seg til en tryggere tråd i utkanten av Siste Ordet 6.

 

- Dotten, hva i gjør du her? Orresnei ser lettere forundret på Dotten som nå står fremfor han i Supermanndrakten sin, den gule D’en lyser opp den mørke tråden.

- Du vet vel at det er farlig for deg å røpe deg, du må være mer forsiktig. Du er tross alt en brukermoderator du burde vite bedre!

- Sooo…? Var jo ikke jeg som røpet meg.

- Jo, du skulle ikke gjort noe, bare lusket deg stille ut, nå kan alt være ødelagt! Vi må rømme, pakk sekken!

- Dotten, jeg vet at oppdraget er viktig, men vi kan ikke glemme de andre.

- Slapp av de kommer. 3… 2… 1…

- Slipp ham! el-asso kommer hodestups inn med en halvnaken fredrik og SteffyPants like bak seg. Dotten trekker opp sverdet fra sverdhjaltet i superfart.

- Jeg sa; slipp han! el-asso peker på permbannknappen, han kan når som helst trykke.

- Herregud el-asso, dette har vi blitt enige, vi er på lag. TWFA kommer forresten ikke, han er opptatt med å skaffe hjelp fra blacktower. Dotten fører rolig, bestemt og kontrollert sverdet ned i hjaltet igjen.

- Så jeg får ikke lov til å slå deg ned fordi du liksom er på lag med oss?!? Æsj… Hvordan kan vi stole på deg?

- TWFA lovte meg masse heder og ære og da vil egoet mitt tilfredstilles ytterligere, i tillegg blir jeg nevnt i nok en forumhistorie noe som øker på det igjen.

- Jøss, du er virkerlig på lag med oss du, Fredrik ser seg nødt til å senke knyttneven, han ville så veldig gjerne. Men får raskt andre ting å bryne seg på etter seansen med SteffyPants ser han seg nemlig nødt til å senke helt andre ting.

- En ting el-asso, hvordan hadde du tenkt å skade meg?

- Permbanne deg selvfølgelig, er jo det verste som kan skje!

- Haha, permbanne meg, administrator Dotten... Men vi har ingen tid å miste, til ”Politikk og samfunn”!

 

- Nei, blacktower, ikke igjen! Det hele så stygt ut, blacktower viste seg plutselig å stå i ledtog med fienden og hadde ikke tenkt å la TWFA slippe unna for å advare. Bokstaver lå strødd omkring, personangrep på personangrep haglet. De slettet hverandres innlegg og blacktower prøvde på alle måter å kontakte sin medsammensvorne i forumstyret for å bli kvitt TWFA fra forumet fullstendig...

Plutselig er han nær ved å komme seg til MSN, men der, gamle TWFA er sprek nok til å kaste seg etter han å få han i bakken.

- Du kommer ikke unna med dette!

- Jo, det gjør jeg, det er jeg skråsikker på!

- Din elendige fjott!

- DU er en fjott! Du ser ikke potensialet i å slippe inn spammen på vårt forum, hvorfor ikke? Det vil medføre mer aktivitet, hva er vel ikke bedre?!

- Dette går jeg ikke med på, spammen har fått boltre seg nok som det er, dere har hele "Off topic" for dere selv.

- Vil du se Orresnei igjen?

- Sønn?! Hva faen, ikke dra sønnen min inn i dette, morder!

- Jeg har ikke dratt han inn, du har. Sende en uerfaren pjokk for å redde forumet fra spammen, hva er vel ikke mer uansvarlig? Du prøver å fornekte deres slektskap gjør du ikke?

- Ikke snakk slik om meg og min sønn, ikke før deg selv inn i skråsikkerhetens tyranni!

- Det er for sent TWFA, vil du redde sønnen din. Må du nok finne deg i å bli holdt fanget. Jeg har planer, store planer!

 

 

Hva vil skje i neste kapittel? Vil TWFA klare seg, tar han sjansen på å rømme og hva vil evt. skje med Orresnei? Snakker Dotten virkerlig sant og er han i forumstyret på grunn av dyktighet eller på pur faen? Hvorfor er ikke Jack Bauer, Skarstad eller -Nyhus- nevnt i dette kapittelet, i alle fall ikke før nå? Og hvorfor fortsetter historien å basere seg på "Ringenes Herre" -filmene? Svaret på dette og andre ting du ikke ante du lurte på, får du muligens svar på i neste kapittel, muligens...

 

Hva skal skje i neste kapittel?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

 

Resultat forrige:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Endret av TSP
Lenke til kommentar
Jeg tok ctrl+F på navnet mitt. Krimmen din suger.

8260174[/snapback]

Du ble født i 93. Du er ung og uerfaren og har ingen rett til å uttale deg om slik. :p Bare vi født på 80-tallet har noen betydning på forumet. :!: Hehe neida.

 

Jeg synes forøvrig ikke krimmen er så verst. Spesielt da den tilfredstiller mitt enorme ego! :D

Lenke til kommentar
Jeg tok ctrl+F på navnet mitt. Krimmen din suger.

8260174[/snapback]

Ikke regn med å finne brukernavnet ditt neste gang heller :p

 

Jeg synes forøvrig ikke krimmen er så verst. Spesielt da den tilfredstiller mitt enorme ego! :D

8260296[/snapback]

Ikke så verst... Mer skryt hadde jeg forventet fra deg Snorre, men det viser vel bare hvilket makkverk dette er.

 

Jack Bauer MÅ komme snart!

8260308[/snapback]

Det mener egentlig jeg og.

 

hehehe, jeg har en gul "D" ikke "S" på brystet :wee:

 

(...)

 

Stå på TSP :)

8260377[/snapback]

Selvfølgelig har du det, tenkte meg ikke om. Skal endres.

 

Takk for at du mener jeg skal fortsette Dotten.

Lenke til kommentar
Møkkatoll :mad: Hvor blir det av saluttknall som gjesteskribent? Og da helst på engelhest?

8260570[/snapback]

Engelhest, hva i heiteste er det?

 

Saluttknall blir muligens å se som gjesteskribent i kapittel 17, du får vente og se. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kapittel 3:

 

 

”Politikk og samfunn” – et sted hvor viktige beslutninger taes og uenighet råder de aller fleste plasser. Det er her Dotten, Orresnei, SteffyPants, fredrik og el-asso nå er, det er her det skal bli tatt en viktig beslutning vedrørende oppdraget til Orresnei og hvordan det skal gå videre.

- Tom Waits for alice! Tom waits for alice! TOM WAITS FOR ALICE?! Dotten skriker for full caps lock. En klok og aktet mann kommer så for å møte.

- Dotten, min gode gamle venn!

- Nemmen, det er jo Simen1! Så bra å se deg, hadde aldri i min villeste fantasi trodd at du ville bli skrevet inn.

- Vel, her er jeg. Men hva er nytt? Venter TomAlice?

- Vrøvel er det du kommer med a?

- Jo, du ropte jo at Tom venter på Alice på engelsk her nettopp jo. Hva skjer? Har knapt vært borti Tom og Alice før jeg.

- Åh, du er nå en luring du Simen1, haha, god den. Lurer meg til å tro at du ble lurt og greier, det er langt over 1. April.

- Men... Jeg lurte deg ikke...

- .... Hmm, men altså. Øh. TWFA, er han her?

- Nei, jeg har igrunn ikke sett han. Det oppstår en pinlig stillhet, Simen1 blir plutselig fullstendig opplyst og en 1000Watts lyspære viser seg over han.

- Åh, så det var det du mente med at Tom ventet på Alice!

- Ja... Men han er altså ikke her?

- Hvem?

- TWFA...

- Åh, nei, men han skulle vært her. Men over til andre ting, du har med deg Orresnei og følget hans?

- Ja, han er utslitt stakkars, har vært en hard reise, vi har blitt forfulgt av spammere i hele dag. De ridende storspammerne i tillegg. Er det trygt her?

- Trygt?

- Ja Simen1... Som i sikkert, trygge omgivelser, fri fra fienden, ingenting å være redd for, skjønner?

- Åh! Jaja, i alle fall fra spammere, her er det kun personangripere, noe som er lettere å ta seg av.

 

Med ett dukker PRS fanatikeren opp.

- Alment personangrep! *rapp...

Simen1 er lynrask på utestengelsesknappen. 0,9 sekunder, slett ikke verst tenker Simen1 for seg selv, slett ikke verst.

- Slik da var vi kvitt han Dotten, skal vi fortsette?

- Åh, bannet du han, jaja, da er han dobbelbannet.

- Jeg trippelbannet han! Orresnei kommer til syne, ikledd Linkkostyme.

- Hva er det som ellers skjer her?

- Orresnei... Jeg og Simen1 har noe vi må fortelle deg.

- Vær så snill, ikke det standard opplegget med at dere skal ha barn og sånn?

- Hæ? Nee....

- Djeez, ikke avbryt meg. I hver eneste film med noe ala den replikken kommer det med at dem skal ha barn og slikt like etterpå, jeg er faen meg lei. Gi meg heller Eternal Sunshine of the Spotless Mind med Jim Carrey og Kate Winslet, det er kvalitet det!

- Øh, ikke det Snorre, det er noe annet... Etter å ha avsluttet replikken blir Dotten stående igjen med et tanketomt utrykk i ansiktet, helt borte. Hvorfor faen kunne Orresnei innbille seg at han og Simen1 skulle ha barn sammen, han hadde riktignok fantasier men.... Simen1 så seg nødt til å overta snakkingen.

- TWFA er ikke kommet ennå, det kan virke som han har havnet i trøbbel, men jeg er sikker på at du vil få se din far igjen snart. Møtet må nok utsettes en stund, i mellomtiden holder vi oss her med samfunnsdebattantene.

- Er ikke faren min her? Orresnei så seg om til alle kanter, hvor kunne han søke trøst hen? Dotten så forståelsesfullt på han, han hadde jo barn selv, men de var ikke en del av denne verdenen. De hadde aldri blitt forsøkt vervet til forumet, Orresnei hadde aldri helt skjønt hvorfor han ikke gjorde og mente det var enhver fars plikt på et forum å verve sine barn, det måtte da være det minste! Men tankene hans ble fort avbrutt.

 

- Dette er Jack Bauer! Ta hendene hvor jeg kan se dem! Jack Bauer, en legende, overlevd 6 sesonger av 24. Selv om han faktisk allerede har vært død mer enn en gang. Han har nå rettet en Glock 9mm, mot Dotten. Simen1 og Orresnei blir grepet av skrekk og klamrer seg til hverandre.

- Jack Bauer, hvordan i fankern havna du her? Dotten er i sjokk.

- Jeg ble hyret av en her på forumet, han kommer hvert øyeblikk.

- Trønder eller? Dotten ante hva dette ville utvikle seg til. Jack Bauer ser forundret på han, overrasket, men blir med ett grepet av sinne og en voldsom bestemthet.

- Hvordan vet du om han! Du har kontakter har du ikke, kontakter?! Forteller du meg ikke hva du vet vil du angre på den dagen du ble født, YOU SON OF A BITCH!

- Herregud, vet bare at det kommer en trønder og skal nesten ødelegge tråden og greier, fordi det var et alternativ i pollen som skulle bestemme hva som skulle skje i dette kapittelet.

- Ok, jeg har ikke annet valg enn å tro deg, men la meg gjøre en ting klinkende klart, at om du kødder med meg... Ja, du vil ikke foresti...

- Jack, han er min! Trønderen med skjegg kommer mot dem med et blikk festet knallhardt til Dotten, han er ingen hvem som helst, dette er brukeren som er elsket og hatet for sin knallharde kritikk, sterke meninger og pur-phun-innlegg. Dette er LarsP.

- Dotten, Dotten, Dotten... Skal du aldri gi deg med disse krimmene dine?

- Hva i svarte mener du? Min krim, dette er TSP sin, ikke engang jeg kunne skrevet et verre makkverk!

- Så du mener at det er den jyplingen TSP fra Stavanger Aftenblad jeg har å forholde meg til her?! Ikke si at det er sant... Vel, jeg lar meg ikke knekke, han skal brenne...

I et hjørne står Orresnei og klør seg i hodet, han undres på hva TSP har med stavanger aftenblad å gjøre, TSP har da aldri fortalt han om det. Han våger seg til å spørre.

- Vent litt, Stavnger aftenblad, er TSP ansatt der?

- Ja... eller, les her.

Simen1 og Orresnei finner det for godt å følge lenken for å forlate historien en stund, det ser uansett ikke ut som om de har noe mer fornuftig å tilføye historien på nåværende tidspunkt. Simen1 gjør et forsøk i å gi Dotten en skikkelig manneklem før han stikker, men blir pinlig avvist av Dotten, han har problemer med å klemme menn han nettopp har blitt mistenkt å ha barn med. Han får i stedet tre klapp på skuldrene av Simen1 for å bli ønsket lykke til.

 

- Så var det oss to Dottepus, eller oss tre Jack Bauer er jo tross alt her ennå. Egentlig tenkte jeg å ta en alvorsprat med deg, men det ser visst ut som jeg må finne TSP først.

- Hmm, han forfatter jo tråden, jeg er sikker på at han blir skrevet inn enkelt når han ønsker det selv.

- TSP! TSSSPPPPEeee! TTtiiiSSPeee! TSP!! Skriv deg selv inn da for faen! Greit din usle amatørskribent, du skal få smake straff! Jack! Jeg trenger deg til noe, kjapp deg over i Siste Ordet 6 og få tak i brukerne DJ_Dark, , Hanne:), Toska92, DemonFudge, Rhoads, KittyCat, Frichassé, EpleFe, Stonemeister, Sirslask, Lightningwolf, før dem deretter hit i live. Du skjønner vel at dette kan redde 100 000 brukere fra å måtte lese flere kapitler?

- One question, though... Ehm, oh, I forgot, I kan speak norsk i this historie. Et spørsmål, det er vel uantsett ikke 100 000 som vil lese historien?

- ....Nei, men uantsett redder du flere enn vi evt. må ofre og jo flere vi redder jo flere kan vi drepe, i verste fall permbanne, ikke sant?

- Jo... eller..

- Ypperlig, da sier vi det slik. Forøvrig... ikke snakk til meg som om du skulle være en dum fløtepus uten evne til å være den du skal være i denne historien.

- Kan ikke noe for det, TSP er ikke særlig flink på det med å gi meg et skikkelig manus.

Etter den replikken setter Jack Bauer kurs for Siste Ordet 6, i et desperat forsøk på å få TSP til å slutte å skrive den tåpelige krimmen som han i dette øyeblikk... Hmm, som han for noen dager (sikkert uker siden) fortsatte på med å begynne på kapittel 3 (jepp, det du leser (eller ikke leser) nå).

 

22:47:55

------------------

22:54:19

 

- Take your hands where I can see them! Do it! Jack Bauer fester blikket i Bundy, det er han han må få tak i først, lederen, den verste av dem alle. Denne fyren kan poste innlegg til alle tidspunkt, han kan vise seg når en ikke minst venter det. Jack er nære og i ferd med å legge han i bakken når Bundy drar frem et innlegg, et innlegg som har makt nok til å ødelegge forumet, føre til oppstandelse og opprør. Det han på uforklarlig vis har skaffet seg og holder i hånden er veldig spesielt, det er snakk om det siste innlegget i SO 2 som visstnok gikk tapt på grunn av en databasefeil, men innlegget skjuler hemmeligheter. Bauer liker ikke hva han ser og trekker med seg Bundy til et annet sted.

- YOU SON OF A BITCH!!

- Ta det med ro Jack, jeg kan hjelpe, men jeg vil ha noe for det…

- Hvordan can I stole on you?!! Du har ødelagt personers liv, skjønner du ikke!!??!!??

- Du bare må stole på meg. Det jeg vil ha er full beskyttelse av forumstyret

 

22:56:45

 

- ...jeg vil ha friheten til å poste alle de innlegg jeg måtte ønske.

- Det er ikke mitt løfte å gi, forumstyret må ta den avgjørelsen..

- Dere kan velge mellom at jeg velger å begynne å poste innlegg som dere anser som spam i stooor skala eller at alle brukere gjør det som en følge av at sannheten jeg holder kommer frem.

- Dammit! Men du er alene, jeg kan skyte deg her og nå.

- Livet er ikke så simpelt Jack, jeg har forberedt meg på dette øyeblikket. Jeg har laget en fin liten bombe, om jeg ikke personlig stanser den innen 21 timer vil sannheten eksplodere seg en vei frem. Ikke bare vil det ødelegge tråder med masse spam, men hva verre er, er at det ikke er spam, men sannheten, i hopetall!

 

22:59:57 – 22; 59:58 – 22:59:59 – 23:00:00

 

 

Hva er dette? En dårlig thrilleravslutning tatt utgangspunkt i en middelmådig cliffhanger episode med Jack Bauer? Og Jack Bauer, hvordan har det seg at både han og trønderen kom? Hva foregår her og hvorfor ble ikke dette kapittelet nesten ødelagt, et kapittel som har ligget og råtne en lenger periode fordi forfatter ikke har giddet legge inn linker. Kommer det en fortsettelse? Hva vil den handle om, er tredje kapittel i to deler? Og er det tilfeldig at det i dag er 5 dager før TSP sin bursdag?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...