Gå til innhold

"Orresnei og følget hans" Kapittel 4 (22. Januar 2008)


TSP

Anbefalte innlegg

Kapittel 4

 

23:00:00 - 23:00:01...

 

En skygge entrer tråden, foran dem står den mest kvinnelige av alle kvinnlige, selveste Demille. Jack Bauer og Bundy skvetter til begge to. Selv om ingen ser videre overrasket ut over å se henne.

- Hei, jeg har mye å fortelle, med ett forsvinner hun, rett foran dem, før alt blir svart.

 

 

23:01:34 – 23:01:35 – 23:01:36

 

Bundy karrer seg opp, hodet hans føles som et kaos uten like, rundt ham flyr det firkanter, runde firkanter. Nå ble det faktisk trekantede firkanter. Han rister på hodet og kommer seg på beina. Jack Bauer er ikke å se noe sted, han er plutselig forsvunnet, ingen spor etter han overhodet, Bundy ser på klokken. Den viser 23:02, Bundy koker over av frustrasjon, Jack var ikke tøff nok til å innse de harde fakta, han stakk tydeligvis og lot Bundy bli liggende igjen. Men nå har Bundy ting som må gjøres, han går innover i gangen, rundt en sving, før...

- Please! slutt å følge etter MEG!!

- Ey, du har skrevet under en kontrakt, jeg overvåker deg og dine handlinger som jeg vil, selv om evt. Handlinger ikke står i manus.

- Kontrakt.? HAr jeg skrever under en kontrakt?

- Ja, eller ikke ennå. Vent et øyeblikk.

 

Bundy skriver med det samme under på kontrakten, kontrakten gir TSP den fulle og hele kontroll over hans handlinger. På mirakuløst vis gjør alle tidligere og fremtidige roller i historien det samme, de ser opp til TSP og beundrer han. De sverger troskap.

 

- Hvordan fikk DU TIL DET?! Hånden min bare gikk av seg selv og denne gangen var det i tilknytning med en kulepenn!

- Pleier den gå av seg selv i andre situasjoner?

- Ja, når jeg runker.

- Ok... Takk for opplysningen. Jeg fikk simpelthen deg til å skrive under og alle andre på grunn av at jeg er forfatteren. Jeg bestemmer hva som skal skje. Fortsett med det skumle opplegget ditt, leserne begynner bli lei av denne typiske ”ut-av-historie” –modusen.

 

Bundy fortsetter rundt hjørnet, inn i mørket. Han skal sørge for at planen hans kommer til å fungere, og i samme slengen få postet flere innlegg i Siste Ordet 6.

 

 

23:04:08

 

I Politikk og Samfunn hvor Dotten fortsatt befinner seg i sammen med LarsP er det oppstandelse. Tom Waits for Alice har kommet tilbake, han har på egen hånd brutt seg løs fra blacktower. Men han har helt andre ting å bekymre seg over. Historien kan ikke lenger forsinkes av LarsP, den må gå sin gang.

 

- LarsP! Det finnes flere grunner til hvorfor du skal forlate denne tråden. Jeg kan ikke ramse opp alle. I slike tider som dette er det ikke nok tid til grubling. Dette dreier seg ikke om at du vil gå, for det vil du ikke. Jeg skjønner og forstår grunnene du har til å holde deg her. De er mange, men bli ikke sløret og latet av tanken om å styrte tråden, for du vet du ikke kan. Du vet at det ikke vil skje. Dessuten har du vel ikke tenkt over at det ikke vil bidra noe for den almenne oppfatning av deg eller TSP på forumet. Du har ingenting å tape, ingenting å vinne. Ei heller TSP. Hør på meg LarsP, vend tilbake der du kom fra. Det er grunner for at du skal holde deg her, men jeg har ikke tatt dem med i betraktningen. Jeg har dårlig tid, historien må gå sin gang. Mange sine brukerkontoer står på spill, vil du være skyld i deres dødsdom bare fordi du vil hevne TSP for i det i det hele tatt laget denne krimmen? Ta et valg, men jeg råder dem, tenk etter.

 

Geir :)

 

- Æsj, nok en gang utmanøvrert og overbevist av en av dine replikker twfa. Men jeg kommer tilbake, jeg lover dere.

Geir smiler, LarsP går ut av kategorien. Orresnei og Simen1 popper tilbake like ved. De er kommet tilbake fra deres snartur innom tråden de ble lenket til og ”Mine innlegg”. Orresnei har en ekstra sak på samvittigheten, han ga en bruker en kjapp advarsel i spillkategorien siden han ikke kunne mostå fristelsen.

Dotten, TWFA, Orresnei og Simen1 er samlet. Sammen går de mot de runde bord, et sted hvor meningsytringer får stå fritt for ettertanke eller kjapp besvaring, Såpeboksen er et sted hvor de nå vil samles. Simen1 sørger for å skjule tråden for vanlige brukere med det samme de er inne, sakene som taes opp i dette rommet i denne stund er av viktig karakter. I såpeboksen er det allerede noen som venter, Arinomi og ...?

 

 

----------------------------------------------------------------------

7 MONTHS LATER

 

22. JANUAR 2008, SOMEWHERE AT DISKUSJON.NO

 

- Yatta!

- Where are we?

- I don’t know. But we klarte det! YATTA!

- Hvatt you mean?

- What behager?

- Hva skjer?

- We snakker spåk, annet, du forstå?

- Nei.. No. Ehm. Jau, vi forstå deg, du meg.

- Yatta! Hva språk snakke vi nå?

- Kanskje vi prøve si ”Engelsk” på engelsk, vi si språk?

- Norsk, norge? Jadda! Vi klarte det!

- Det norske land far nordt med nordmenn?

- Jeg antar...

- Hiro, hvorfor her?

- Vi bli helter! Ando, stol på meg, de venter oss. Følg.

- Hiro... Du ser dårlig rumpe!

----------------------------------------------------------------------

 

Arinomi og ...?

 

Alles blikk er rettet mot Simen1 i Såpeboksen, de vet fortsatt ikke hvem makkeren til Arinomi er, han er ikledd en usynlig kappe og kan ikke sees. Alle mener Simen1 vet, han vet alt. Men de må skuffet konstatere at deres altvitende greie ikke kan svare dem her. Arinomi velger å ikke blande seg borti saken, han vet faktisk ikke hvem kompanjongen er selv. Samtlige ser på hverandre, før de kikker bort på Snorre. Simen1 fører an samtalen.

 

- Snorre... For å gjøre dette enkelt. Du har noe som verken vi eller du ønsker i gale hender. La oss si at Y=fiende(100000000000000^3/13.37*X) hvor X=venn(8+1). B er beregnet fart for Y, la oss si at B=1.5m/s. Vi har og C som er beregnet fart for X, la oss si at denne er 0.9m/s. Før eller siden vil dermed B ta igjen C, det er ikke bra for B er det samme som X og det er din gruppe, de er i tillegg undertallig noe som bevises gjennom Y/X=D hvor D er antallet Y per X. Om vi videre anslår at hver av disse 8+1 er bedre på å sloss enn de andre 100000000000000^3/13.37*X. La oss si T (X sin slagstyrke) er 72 og E (Y sin slagstyrke) er 1, vil 1 av dere dø, anslagsvis, når dere til sammen har tatt 72 mann. Så når dere er nede i X-1 vil dere ha permbannet X*T brukere! Men X*T er ikke store tallet tatt i betraktning at Y er 100000000000000^3/13.37*X og X*T kommer til å synke etterhvert som X minsker. La oss nå være optimistiske å si at B ikke er 1.5, men derimot 1.2, la oss nå ta frem Ø som er fakta. Ø er nemlig avstanden fra dere til deres mål. 103 kategorier. Denne avstanden minsker kun om Æ (tilbakelagt avstand) kommer inn i bildet, dette bevises gjennom Ø-Æ=A som er den daværende avstand. Hvis avstanden mellom X og Y er stor nok til at X holder unna for Y før Æ har nådd samme avstand som Ø nå har har dere klart det. Hvis ikke, klarer dere det ikke, det er en beregnet sjanse på 0.00000000013% sjanse for at dere klarer det. Men slik trenger det ikke være. Vi har hittil nemlig tatt... HEI! HVEM SNORKET? Orresnei... Du er ennå ung, FØLG MED! Hvor var jeg? Jo! Vi har hittil tatt utgangspunkt i at fienden ligger etter oss, men det trenger ikke være slik... Ikke se så forvirret ut Orresnei, det passer seg ikke... Om vi får fienden til å ha forspranget klarer vi det!

 

Simen1 ser spent på de andre for å få en reaksjon. TWFA har i mellomtiden sovnet, selv om det ikke synes, trollmenn sover med øynene åpne. Arinomi er generelt skeptisk til hele ansamlingen av moderatorer og administratorer hvor ingen av dem virker å være helt oppegående. Dotten ser seg nødt til respondere.

- Det er den sykeste konklusjonen jeg har vært utsatt for på en stund.

- Neida!

Simen1 fortsetter videre med et engasjement som selv får Knut Jørgen Ødegaard til å virke stusselig.

- Nei, for siden Y er kjappere enn X vil Y, fienden, løpe lenger og lenger fra dere, X! Dette er jo helt enkle kalkulasjoner!

Snorre er skeptisk og rekker opp hånden. Simen1 minner han altfor mye om en forfrosset mattelærer i sine aller siste år, levende og hoppende rundt som ingen før han grunnet kulden og eldre grunnet vage kalkulasjoner og evig optimisme. Simen1 nikker i hans retning og gir han ordet.

- Men Simen1, vil ikke fiendene våre snu seg, når vi, eh, X er bak dem. De må da oppdage det?

- Vel, Y vet kun hvortil de skal løpe og slå, ikke hvorfor, de er spesielle, de er helt unike og det er egentlig vannvittig fasinerende!

- Okei... Men hva når dem kommer fram til der vi skal?

- Det tar vi når den tid kommer! Nå må jeg lese mer på Darwins teorier og se hvordan vi kan trekke sammenligninger mellom mus murius og santa santarius og hvorvidt det kan hjelpe oss med å forstå alfa ririus!

- Javeeeel....

- Vel, jeg får vel bringe denne tingen videre dit hvor vi kan ødelegge det, vi må danne et brorskap av 8+1. Det er klart at...

Alle i rommet fulgte spent med når Snorre snakket om Simen1 sine påstander og at han kunne ha rett i det han sa, samtidig som han la ut om hva som skulle pakkes og hvem som kunne være aktuelle å ha med, alles øyer var festet til Orresnei. Dotten, Arinomi, TWFA og den ukjente som satt ikledd sin usynlige kappe, ingen kunne bekrefte at han virkerlig fulgte med, men det tror man at personen gjorde. Det var derfor, derfor kom det som et sjokk når Snorre som snakket rolig og engasjerende plutselig...

- FORSVANT?! Min sønn forsvant! Men jeg føler en merkerlig overraskende lettelse...

 

Hva kommer nå til å skje? Hvorfor forsvant Snorre, hvorfor har ikke dette kapittelet, som var nært forestående for noen måneder siden, kommet før nå? Hvem er den ukjente og kan han snakke, er det fantasien min som ikke strekker til, kanskje viser det seg å bare være luft? Hva tror dere kommer til å skje videre? Vent til neste del kommer! En gang...

 

Undertegnede tar ikke på seg ansvaret om du føler du har kastet bort tid etter å ha lest dette. Dotten kan vel sies å være min inspirasjonskilde... Jeg beklager virkerlig at du lot deg friste eller tvinge til å lese denne teksten som har mange logiske brister, hvor setninger passer dårlig til de gitte karakterer og hvor de fleste setninger er litt sånn... Ja...

Endret av TSP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...