Gå til innhold

Er rocken død?


Toa

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å få sansen for et kanadisk rockeband nå jeg, de kaller seg Priestess. Hørte om de via en sang fra GH3, og etter min mening er den dritbra. Dere kan jo se musikk videoen til "Lay Down" her hvis dere er interresert. Har tenkt til å kjøpe albumet de har sluppet ut i nærmeste fremtid, men jeg finner det bare ikke. Men men, sånn er livet, og så fant jeg ut at de var overraskende bra live. YouTube ftw :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror heller rocken sover. Kan ha vært litt seigt i det siste, men tror aldri rocken vil dø. Ingen andre sjangere heller, for den saks skyld. Det lages jo fremdeles klassisk musikk, selv om den oppstod for, jeg vet ikke hvor lenge siden.

 

EDIT: Kom på at det jeg har hørt av rock fra 00-tallet iallfall er bedre enn det jeg har hørt av rock fra 90-tallet. Uten at jeg har hørt så godt etter.

Endret av someOen
Lenke til kommentar

Rust never sleeps 8-)

 

Det finnes mye god rock, og sjangeren er absolutt ikke på vei ut. Det gjelder bare å få opp øynene, eller ikke bruke VG/p4 som referanse for ny musikk.

 

http://www.groove.no/html/list/78525742.html eller http://www.groove.no/html/list/69257642.html - 2 lister med mye bra rock av året :) Min favoritt er Dinosaur Jr. - Beyond

 

http://youtube.com/watch?v=0SxxZ4wWcSw - Almost Ready fra samme album, litt slapp lyd men gir et hint av musikken :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg tenker ikke kommersielt, men på antall band og fans som faktisk enda er metal frelst den dag i dag.

 

 

sammenlign metal med opera, jazz, blues osv du. Så skal du få se litt andre tall.

 

og rock er jo på toppen der jo!

flotte greier, og metal på andre plass som EN AV de største sjangrene, det jeg sier jo!

Endret av NiXx
Lenke til kommentar

Hva med band som QOTSA (Queens of the Stone Age) ? De har riktig nok vært akutelle lengre enn siden 00', men man kan jo ærlig innrømme at de virkelig er et "etter milleniumsskiftet-band", og de pokkers så store.

 

Hva med f. eks Mark Lanegan band?

 

(kan hende de har blitt nevnt før i tråden, men elleve sider med eldgamle poster ble dessverre litt mye)

 

Uansett, jeg liker å tro at rocken er langt i fra død, for da hva med Gluecifer? The Hellacopters? Eagles of death metal?

 

Noen sjangere innen rocken har stagnert (jeg er f. eks swingrock/rock'n'roll/boogie-tilhenger, men til og med der er det mange nye acts som dukker opp hele tiden), men ingenting har dødd her. :)

Lenke til kommentar

Ja, og hva med Mew, Muse, The Coral, Radiohead, 120 Days, Turboneger, Sigur Rós, The Shins, Mogwai, Modest Mouse, The Mars Volta, Kings of Leon, Kaizers Orchestra, Interpol, Hot Hot Heat, Explosions in the Sky, Bright Eyes, The Black Keys, Band of Horses, Audioslave og Arcade Fire, blant så evig masse annet? Rocken er fullt i live i dag, selv om den ikke høres helt ut som 70-tallets klassiske rock, eller hva faen.

Lenke til kommentar

har blitt jævli mye mer mainstream "metal" i det siste, om en kan kalle det det. screamo og slikt tull. kommerst, polert og minimal musikalsk substans. men har et bittelite håp om at en masse små wannabes vil begynne å ape etter gode gamle uslepne DOWN nå som de er tilbake, og kanskje snu trenden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...