Gå til innhold

Er rocken død?


Toa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle ønske jeg levde på 70, 80-tallet. Det hadde vært kult å se de store kongene live i sine beste dager.

AC/DC(ikke minst) :dribble:

Tidlige Metallica-år live :dribble:

Black Sabbath

Slash når han var i G 'n' R

Jimi Hendrix

Pantera

Skid row

 

 

Det hadde vært noe det. Jeg får bare drømme om at listepop blir utslettet fra jordens overflate :)

 

edit: Whole Lotta Rosie med Bon Scott live på første rad. Det hadde vært en drøm i oppfyllelse :love:

Endret av SirChris
Lenke til kommentar
Se litt på hvordan det er nå, rap/hip hop og techno/trance blir overprodusert. Som posten før meg tror jeg også det kommer mange nye store rockeband om sånn 10 år.

8741654[/snapback]

 

Ble litt nysgjerrig på hva du mener med dette, og om du kunne utdype det litt?

8743645[/snapback]

Lurer egentlig litt på den teorien selv. Det er ikke markedet som bestemmer om vi får god musikk eller ikke. Det er musikerene selv. At massene går lei av rock gjør ikke nødvendigvis musikken dårligere.

8745046[/snapback]

 

:hmm::hm: Det skjønte jeg ingenting av. Men poenget mitt er i alle fall at Hip Hoppen for eksempel er veldig populært idag og det har det vært i tja, minst 15 år, og at det en eller annen gang kommer til å hvile littegranne og da vil kanskje nye ting skje. Bare en teori, da. Men jeg sier ingenting om hva som er bra eller hva som er dårlig. :thumbup: De fleste sjangre har sin egen 'storhetstid'. Og jeg tror noen ganger at det går opp, mens andre ganger går det ned for å si det sånn.

Endret av dabbo-baze
Lenke til kommentar
Hva er så galt med listepop da? Klarer fint å sitte gjennom noen timer med MTV jeg, med fin og fløyelsmyk R'n'B el.l., men noen "musikkjennere" blir jo helt krakilske bare av tanken.

 

Det finnes selvsagt mye dritt på listene, men det finnes mye dritt utenfor listene også :)

8748186[/snapback]

 

Viser de musikk på MTV? :ermm:

Lenke til kommentar
Det finnes selvsagt mye dritt på listene, men det finnes mye dritt utenfor listene også :)

8748186[/snapback]

Men dritten utenfor listene blir man ikke påprakket gjennom TV og radio, utesteder o.l. ;)

Det du kaller en musikkjenner er vel det jeg vil kalle en selektiv/bevisst lytter, hvilket jeg vil kategorisere meg selv som. Jeg får mye ut av musikk og tekster, og derfor har jeg ikke noe til overs for intetsigende tullball som den der frosken.

Jeg kan faktisk bli irritert av for mye dårlig musikk, og forlate en fest eller et utested for å slippe unna. Dette er ikke noe jeg har valgt, men noe som kom mer og mer av seg selv etterhvert som jeg ble mer musikkinteressert.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
[imo]Uten å mene å være fordømmende over musikksmaken til MMyhre, vil jeg si at de bandene du listet opp ikke rocker, og derfor vil ikke jeg kalle de rockeband.[/imo]

8843970[/snapback]

 

Greit, det er din mening. At musikken ikke "rocker" deg forandrer ikke faktumet at samtlige band han nevnte går under rockens subsjangre :)

 

 

Selv hører jeg på alt fra Vivaldi til Mew, SOAD og Cradle of Filth. Rocken og musikken generelt er langt fra død.

 

Ignorer media og søppel-TV (MTV/The Voice etc.) og bruk det fantastiske mediet vi alle her inne har tilgang til. Internett er vår venn når er på søken etter interessant musikk som er verdt å ofre litt av hørselen vår på :)

Lenke til kommentar
Jeg skulle ønske jeg levde på 70, 80-tallet. Det hadde vært kult å se de store kongene live i sine beste dager.

AC/DC(ikke minst) :dribble:

Tidlige Metallica-år live :dribble:

Black Sabbath

Slash når han var i G 'n' R

Jimi Hendrix

Pantera

Skid row

 

 

Det hadde vært noe det. Jeg får bare drømme om at listepop blir utslettet fra jordens overflate :)

 

edit: Whole Lotta Rosie med Bon Scott live på første rad. Det hadde vært en drøm i oppfyllelse :love:

8746426[/snapback]

 

jeg føler også at jeg er født i feil ti-år :(

Lenke til kommentar

hah, for meg er nå alle de bandene jeg ramset opp rock ;D uansett hva mr. kva og kvifor mener :):p men for å svare på topic, nei rocken er ikke død! og min egen mening - dimmu borgir å sånt er litt for freaky for meg :p folk som hyler "satan" og hva enn de hyler er faen meg skumle. huff

 

last ned Mew - Am i wry, no

Mew - Snow Brigade

The Killers - Smile like you mean it

<3 ett par av mange gode sanger

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Tror musikk valg har veldig mye med hvordan folk har det,

bare se på da beatles slo igjennom og fram til 80 tallet da europa lå i ruiner etter kriger og det svermet med arbeidere og folk var fattig og trengte noe å ''slå'' tilbake mot den øvre klasse.

 

på samme måte har metall blitt for folk som føler seg anneledes enn ''folkflest'',

og vil ''slå'' et slag mot mainstream.

 

eller folk som ikke klarer tekno dunking :p

 

(dette er bare mitt syn av saken)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...