Gå til innhold

Ny "Tolkien-bok", Children of Húrin kommer i april


Anbefalte innlegg

J.R.R. Tolkiens sønn har skrevet ferdig boka som faren etterlot seg et uferdig manuskript på da han døde.

Boka kommer 17. april og har navnet "The Children of Húrin".

 

Hele artikkelen i Dagbladet

 

Så hva tenker folk om dette? Blir det bra, i god gammel Tolkien-stil, eller kunne man heller bare latt gamle manuskripter ligge?

Dommen må nok vente til april, men jeg må jo si jeg er spent. :)

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boka er nok "enda en" historie fra Tolkien-universet, mer som en forlenget utgave av noen historier i Silmarillion enn en ny LOTR. Ja, jeg antar bare ;)
Du har nok rett, historia om Hurin og borna hans (Turin og Nienor) vart fortalt i Silmarillion.

 

Redigert: Forresten, kan nemne at den skal verte oversatt til norsk av Nils Ivar Agøy, og skal etter planen kome i mai (kjelde).

Endret av Torbjørn T.
Lenke til kommentar

Er vel i hovudsak snakk om å redigere og få kontinuitet i namn o.l. kan eg tenkje meg, ikkje so mykje skriving. Grunnen til at denne, og Silmarillion, ikkje vart gitt ut medan han levde var jo at JRRT aldri vart ferdig med den, det var berre ei enorm mengde notat og utkast til historiar, som aldri vart satt saman til ei heilheit. Det er det arbeidet Christopher Tolkien har gjort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Bestilte fra play jeg, kom på 146 kroner inkludert frakt. Gleder meg til å lese

8241520[/snapback]

Da får du den vel ganske kjapt? :hmm: Tror jeg bestiller en der også.

Lenke til kommentar
Sønnen fullførte vel Silmarillion også så det bør ikke være noe problem i og for seg.

 

Boka er nok "enda en" historie fra Tolkien-universet, mer som en forlenget utgave av noen historier i Silmarillion enn en ny LOTR. Ja, jeg antar bare ;)

8241527[/snapback]

 

Fullførte? Han gjorde vel ikke mer enn å samle sine fars tekster og sette dem mellom to permer? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...