Gå til innhold

Når fikk du mest vondt?


Anbefalte innlegg

Ble i ungdoms årene truffet av en puck når jeg skulle dekke opp et skudd på en hockey-trening, et hardt slagskudd gjorde at pucken traff suspen så hardt at den sprakk.

Endte med innvendig blødning i pungen, og den hovnet opp til en tilnærmet str. av en liten håndball. Hadde vel omtrent alle regnbuens farger på pungen, og "steinene" føltes mest ut som om de var blitt knust til "grus".

 

Gikk jo over etterhvert og har også klart å lage to arvinger i etterkant, så "svømmerene" klarte seg jo.....

 

Smerten i fra det treffet og hevelsen det resulterte i, er noe jeg aldri kommer til å glemme. At det var jæ..... vondt, er ikke dekkende nok for å beskrive hvordan det føltes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var på fest. Falt ned en bratt trapp, og ved bunnen av trappen stod det en hoggestabbe. Den fikk jeg midt i buken. Det gjorde ikke så veldig vondt der og da, men smertene var forferdelige dagen etterpå. Klarte ikke å gå, spise eller sitte oppreist. Måtte bare ligge og pese på bakken. Det gjorde vondt bare jeg lo, nyste eller lignende i kanskje tre uker etterpå.

 

Fikk betennelse i en slimpose i kneet. Den skal forhindre friksjon når man bøyer kneet. Resultatet ble at jeg ikke klarte å bøye kneet på flere uker.

 

Har hatt hjernerystelse 5 ganger. Ikke så godt.

Lenke til kommentar

Tja, jeg har ikke opplevd så alt for mye smertefult, heldigvis. Det er noen ting som utpeker seg, dog.

 

Husker ikke hvor gammel jeg var, men rundt en 6 år vil jeg tro. Var noe lekehus jeg og noen venner drev å hoppet fra. Mer spesfikt trappen inn til huset der toppen på trappen var 170-180cm høy. Var ingen trynings der, men ene landingen min gikk litt galt. Haken min traff kneet mitt, med tungen mellom tennene. Sitter den dag i dag med en kjøttflik på tungen som stikker ut fra der såret var.

 

Ene gangen det var innebandy i gymmen på videregående ble det noe møljegreier. Jeg husker det ganskegodt, og i "slowmotion" i det øyeblikket ballen spretter opp i brysthøyde rett foran meg og jeg ser at en annen ser det. Han slår køllen sin nedover mot ballen, som en øks. Jeg slipper køllen min med høyrehånden min og trekker meg tilbake, uvitende om at høyrehånden min kommer ganske nære den luftbårne ballen. Køllen hans treffer da oppå tommelneglen min og splitter den. Da var det rett på legevakten og det ble tre sprøyer med bedøvelse og to sting.

 

Den siste og mest nylige var tidenes enkemannsstøt. Jeg har alltid hatt lettere for å få enkemannsstøt i venstrearmen min, så jeg er ikke alt for overrasket over at jeg kan få det mens jeg har albuen på en hardflate og skli den bortover, og mange andre ting som aldri har forårsaket enkemannstøt på høyrearmen min.. Tidenes enkemannsstøt skjedde da jeg satt i godstolen min på rommet mitt, som stod vedsiden av en kommode. Denne kommoden har spisse kanter på toppen av skuffene. Da jeg skulle reise meg tok jeg sats, osm hadde gåt greit før. Frem med armene, og jeg skjøt dem bakover, med albuen rett inn i skuffekanten.Og rett ned på gulvet mens jeg skrek. Selve kriblingen var i hele underarmen og varte i noen timer. For selve lillefingeren og nedre del av hånden varte det verste i nesten tre uker. Selv nå et par år etter er følelsen nedsatt og en veldig lett konstant kribling er fremdeles der.

Endret av Chris93
Lenke til kommentar

Jeg har spilt innebandy i rundt 10 år, her er det mange vendinger og eksplosivitet. Dette liker anklene mine generelt dårlig så har en 20-talls overtråkk i løpet av denne perioden. Glemmer ikke den ene gangen, jeg havner på legevakten siden smertene ikke ga seg og hevelsen ble stor som en håndball. Ikke noe brudd og får beskjed om å ta det med ro, sitter i en uke med dunking i ankel og 3 uker etter det på krykker. En mnd før jeg klarte å gå på beinet av egen maskin og enda 2 uker til før jeg klarte å drive med idrett igjen, var ikke så spesielt vondt da jeg ikke belastet foten, men dette er det meste og lengste jeg har vært skadet.

 

Har også stukket en stjerneskrutrekker inn i hånden min. Kjente ingenting med en gang, bare masse blod som pumpet ut av hullet. Et par timer senere, da kom smertene og hadde en ubrukelig hånd i to uker. Heldigvis var det venstrehånden, nå bruker jeg aldri venstrehånda som støtte imens jeg skrur med høyre og så mye vekt jeg klarer på skrutrekkeren (glippern da er for sent).

Endret av Sennepo
Lenke til kommentar

Tok spinalpunksjon for halvannen måneds tid siden, i forbindelse med utredning for MS. Selve stikket var ikke verre enn en blodprøve, og så lenge de ikke traff noe bein, gikk det greit. Brått smalt det til i hele høyresida, fra korsryggen og helt ut i høyre lilletå, og det kjentes ut som noe ble revet i stykker. Det varte kun et kvart sekund, men det var nok til at jeg aldri ønsker å kjenne noe sånt igjen.
"Oi, der tror jeg vi traff en nerve." sa de :p

 

I over en uke i ettertid, som en ekstra bonus, hadde jeg en konstant hodepine på grunn av at det var blitt tappet så mye spinalvæske, og Paracet/Ibux tok bare vekk toppen av det verste. Det eneste som hjalp, var å legge seg flatt på ryggen. Da forsvant hodepinen så å si med det samme, men da fikk jeg samtidig voldsomme smerter i resten av kroppen, iom. at de hadde kommet borti, og irritert nerver med nåla. Så jeg måtte velge mellom ekstrem hodepine, eller smerter i alle andre kroppsdeler.

Den uka der, kunne jeg fint ha klart meg uten...

Lenke til kommentar

Første opplevelse: Skulle sette meg inn i en 7-seters taxi alà VW Caravelle. Holdt rundt bjelka som skiller passasjerdøra foran og skyvedøra bak. Han som satt i passasjersetet foran smalt igjen døra i det jeg holdt rundt, ergo 4 fingre i klem mellom bildøra og bjelka. Døra gikk i lås. Hylte og skreik, mens passasjeren ikke forsto hva som var problemet. Endte med at jeg etter 20 sekunder fortalte han rimelig hissig at hånda mi var i klem før han åpna den. Utrolig nok ingen brudd eller forstuinger, bare 4 meget forslåtte fingre.

 

Andre opplevelse: Spilte fotball, og fikk ett spark hardt spark i stamfoten i det jeg skulle skyte. Det resulterte i at foten fjerna seg, og all vekta ble lagt over på lilletå-beinet. Pang sa det.

 

Tredje opplevelse: Tråkka (løpt) på/over av en kar som hadde fotballsko med skruknotter, på oversiden av hånda da jeg var mindre. I hel***** å vondt det var.. Anbefales ikke.

 

Ser likevel at dette ikke kan sammenlignes med hva andre har opplevd..

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det var når jeg var utrolig syk. 40 feber, aldri hatt så vondt i hodet som da, var svimmel og klarte ikke reise meg, magen var like ille og kastet opp masse, og svettet. Var tusen ganger verre enn en vanlig omgangsyke og varte i mange dager, like ille.

 

Har operert noen ganger, brukket armen osv men det var bare småtterier i forhold :p

Lenke til kommentar

Må ha vært da jeg hadde lungebetennelse å lå på sykehuset i mange uker med en slange inn i ryggen for å få ut veske i ene lungen, trodde at det ikke kunne bli værre men det værste kom da slangen skulle ut igjen, ingen bedøvelse, bare dro den rett ut, sinnsykt vondt å hadde kramper i ryggen, ble egentlig skrevet ut etter det men var så svimmel og hadde så vondt at jeg ble liggende i 5 timer til.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke vært utsatt for noe særlig fysisk vondt, men det første som kommer til tankene er når jeg var yngre falt jeg ut i et hav av brennesle. Utenom det, ikke mye. Men det desidert vondeste var når jeg måtte dra fra kjæresten min for første gang. :)

Lenke til kommentar

Sykla på sti for et år siden. Treffer en rot feil med bakdekket, det sklir unna og jeg følger etter. Dekket får grep og jeg lander på bakkanten av setet og klemmer junior. Begynner å blø og får en stikkende smerte opp i ryggen - tidenes hevelse og et smålig deformert svampelegeme.  Ganske vondt. 

 

Oh, og den gangen jeg hoppet på trampoline og lander litt feil med all vekten på høyre kne. Klarer på en eller annen måte å briste kneskåla. Det var også ganske udigg. 

Endret av Hotel Papa
Lenke til kommentar

Morsom side dette. Mye vondt man skal igjennom i livet, dog noen mere uheldig en andre. ?

 

Jeg kan nevne: 3 tilfeller av metallspon som har brent seg på øye, (skal bare så vernebriller gidder man ikke lete etter) merker øya begynner å renne av tanken.

Det er igrunn ikke veldig vondt, mere irriterende vondt. Hvertfall om sommeren med sol og lys hele tiden.

 

Har igrunn skadet og slått meg mye gjennom tiden, aldri veldig alvorlig men ex. antall brudd og sting har det blitt.

 

Har funnet ut at tannverk og tannlegeskrekk er dårlig kombinasjon. Definitivt min verste smerte.

Lenke til kommentar

Litt usikker på om jeg har skrevet om dette her:

 

  • Da jeg fikk kneskåla ut av ledd forrige sommer.
  • Da jeg hadde en kraftig blødning fra et oppsprukket operasjonssår for ca 2 år siden.
  • Da jeg klarte å nesten kutte av fingertuppen med et knekt glassrør, glassrøret stoppa da den hadde kommet til beinet, i en naturfagtime for 7-8 (/9) år siden.
  • Da brodern klarte å knekke lillefingeren min ved et uhell, og da legen knakk den på plass igjen uten bedøvelse, 10-11 år siden.
  • Da jeg hadde et ganske kraftig angstanfall som gjorde at jeg nesten besvimte, føltes ut som at jeg skulle dø, ca 3 år siden.
  • Klarte å brenne meg på et loddejern på videregående i et teknologi -og forskningslære klasse (4-5 år siden).
  • Ble klort av ei katte jeg prøvde å gå forbi da jeg var liten, den klorte opp begge legga mine og jeg blødde ganske kraftig, har hatet katter siden da. Men begynte å like katter igjen for et par/tre år tilbake, liker katter ganske godt nå.
Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

En gang i fjor fikk jeg ene langfingertuppen i klem mellom to store vedkubber, ene liggende i ro og andre i full fart nedover transportbåndet på saga på jobb.

Fikk også ene tommelen i klem mellom en vedkubbe og kanten på en jernkasse for 1-2 måneder siden. Rett over neglebåndet.

 

Ble en del bannskap i begge tilfellene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...