Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Wow, det har virkelig mye å si hvilken vei man plasserer viftene. Spesielt når det gjelder nedereste harddisk kammer.

 

Tidligere så hadde jeg en harddisk der og da sto viften slik at den blåste luft på harddisken. Da lå den på rundt 40 grader.

 

Har nå monteret fire harddisker der og snudde viften slik at den drar luft ut av kammeret og nå ligger harddiskene på 33-35grader.

 

Viften står foresten på low.

Endret av 2mmy91
Lenke til kommentar
Wow, det har virkelig mye å si hvilken vei man plasserer viftene. Spesielt når det gjelder nedereste harddisk kammer.

 

Tidligere så hadde jeg en harddisk der og da sto viften slik at den blåste luft på harddisken. Da lå den på rundt 40 grader.

 

Har nå monteret fire harddisker der og snudde viften slik at den drar luft ut av kammeret og nå ligger harddiskene på 33-35grader.

 

Viften står foresten på low.

Du har blåst varm lutf i fra psu på hd :p Ikke rart den var varm, hehe.

Lenke til kommentar
Da blir det krøll i gjennomstrømning og du ender opp med altfor varme komponenter. Prøv å sette alle vifter til å blåse inn å se hvor effektivt det er;p

Mhm, vis jeg åpner ene sidedøren så stiger faktisk tempen med 2-3 grader.

 

her må noe være galt hos meg. fordi jeg tok av sidedøra og da SANK tempraturen med 7 grader på skjermkortet. viftene mine blåser jo riktig vei tilåmed, og har rydda og satt på ekstra vifte helt nederst.

 

post-14516-1213638605_thumb.jpg

Endret av st0ff3r
Lenke til kommentar
Det sies at GF kjølerene ikke er gode til å blåse luft kun ut og at de faktisk blåser varm luft tilbake i kabinettet.

 

det stemmer faktisk. jeg ringte MacGyver og han fiksa en smart luft-trakt til meg. tror faktisk det ble en del bedre. skal poste bilde straks sammen med en idletemp lukket vs åpen dør.

 

edit: tempraturen er lavere nå, men fortsatt så er det 3-4 grader forskjell på lukket og åpen dør, med åpen som laveste tempratur på ca 53 grader...

 

 

post-14516-1213661890_thumb.jpg

Endret av st0ff3r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...