Gå til innhold

Den store Antec kabinett tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke som jeg har sett iallefall.. Men joda, jeg måtte forlenge min 4-pin fordi den ikke var lang nok.

Har det til hensikt å snu den, slik at den får kaldere luft? (varm luft stiger jo..). Kommer uansett ikke til å gidde i den jeg har nå, men til senere bygginger kanskje.

 

Prøvde uansett å ta ut viften som sto å durte nedi der for noen dager siden, men tydeligvis greier ikke viften på PSU å kjøle både 1x satadisk og seg selv bra nok, alene =/

viften spinner på 100%, så må nok ta en vifte inn igjen..

Lenke til kommentar
Hei:D Jeg har et lite spørsmål som jeg tror passer her, jeg har kjøpt en Corsair HX1000 watt PSU og lurer på om jeg bør sette denne med viften ned eller opp? den er ganske lang så om jeg setter den med viften ned, blir kanten på det "stativet" som holder den oppe liggende midt på vifta. noen som har samme PSU eller vet noe om det så blir jeg glad for det. Jeg har et P182 så det er klart;)

 

Takker for svar, men hva blir konklusjonen? vifta opp eller ned? skal bygge i morgen så setter pris på svar fort :yes:

Lenke til kommentar

Ser at P190 begynner å tynnes ut på lagerene, er Antec trege til å levere, eller er det oppgradert utgave på gang?

Skulle akkurat til å bestille hos leverandøren min, men hadde forsvunnet fra prislisten der (var der i forrige uke).

Lenke til kommentar
Takker for svar, men hva blir konklusjonen? vifta opp eller ned? skal bygge i morgen så setter pris på svar fort :yes:

 

Jeg vil si vifta ned. Siden varme stiger ;)

 

Men kablene sier nok vifta opp. Har ikke den PSU-en, men min PSU ville nok helst hatt vifta opp, da kontaktene blir "vridd" når su skal plugge dem i diverse drev etc.

Lenke til kommentar
En Helt ny uåpna ubrukt P190 med PSU'er.

 

Hva synes dere jeg kan ta for det ?

Ups, misforsto litt, trodde det bare var PSU'ene :roll:

Tror du kan forvente 1000-1200 spenn (da var som du sikkert så på tilbud hos netshop, og der kjøpte vell de fleste som ønsket det kabbiset).

Endret av Loffen1
Lenke til kommentar
En Helt ny uåpna ubrukt P190 med PSU'er.

 

Hva synes dere jeg kan ta for det ?

 

12-1500? koster vel over 2k nytt?

 

Man har strømmen i mot seg for tiden når det gjelder å kjøpe og selge dataprodukter og jeg tror dessverre ikke at Antec er noe untak. Satt selv og lekte med tanken om et nytt kabinett, type mini utgaven og hvordan jeg skulle finansiere dette. Faktisk så lekte jeg med tanken om et bytte.

 

Hva med å bytte Antec produktet i noe annet? Slik jeg ser det er disse kabinettene temmelig ettertraktet, og for de som ikke har prøvd et slikt vil ofte snu i sin mening når de har fått testet og skrudd litt :)

 

Ang PSU:

Jeg har nylig montert min Corsair 750W og da valgte jeg å ha viften ned. Tror bare det ble sånn, men med tanke på at kablingen ble noe enklere, så var det nok derfor jeg valgte å gjøre det sånn. Det anbefales dog å sette med viften opp da den bidrar til gjennomstrømning av luft fra front og bak slik at diskene blir avkjølt. Må vel ha noe med at varmluft stiger?

 

HowardB:

Jeg stusset litt selv på hvordan Antec hadde gjort det med mini utgaven av dette kabinettet. Veldig stilig dog, for jeg kunne svært gjerne tenkt meg en sånn "liten" sak, selv om det er på grensen til midi-tower fremfor mini kabb. Kunne også ha tenkt meg at de reviderte Antec P182 slik at man ikke kan ha så mange optiske stasjoner (disse er vel ikke mest brukt lenger??) og heller skøvet litt på HDD rammen øverst slik at man fikk god plass til et stort skjermkort uten å måtte fjerne øvre HDD ramme.

 

En annen ting jeg synes Antec skal sterkt vurdere, er å samarbeide med noen av de store gutta som lager vifter slik at vi kan få noen ordentlig kvalitetsgreier fremfor de makabre medfølgende viftene. Det er vel kun på "low" at tricooler løsningen deres er stillegående. De andre høres ut som flymaskiner spør du meg.

Lenke til kommentar

Hei!

Har da kjøpt meg 4 Zalman 120mm ZM-F3 vifter, og en Vantec NXP-205 viftestyring, av 2mmy91 her på forumet. De kommer snart i posten, og jeg lurer på hvor jeg skal sette viftestyring? Vet at det var 3.5" plassen, men hvor er den? Og hvor vil jeg få mulighet til å styre viftene?

Lenke til kommentar
Ser at P190 begynner å tynnes ut på lagerene, er Antec trege til å levere, eller er det oppgradert utgave på gang?

Skulle akkurat til å bestille hos leverandøren min, men hadde forsvunnet fra prislisten der (var der i forrige uke).

Ser også ut som det er rimelig lite av P182 på lager rundt forbi nå. Og de få som har koster 400-500kr mer enn det jeg gidder gi ;)

 

PS: Noen som ville bytte et P190/P182 mot et CM Stacker 830 alu (og alternativt et pent misbrukt Mist 600w).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...