Gå til innhold

Beste komedien du har sett?


Moped321

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

WAREZ WHORE!

 

Dum og Dummere er nok den mest minneverdige komedien jeg har sett. De fleste filmer med Jim Carrey er som regel hysteriske, som Me, Myself & Irene, Ace Ventura og Bruce Almighty. Will Ferrel har også bra tendenser.. The Anchorman og Talladega Nights er utrolig morsomme. Har en rimelig teit humor da, så det er elsk eller hat.

 

Men Austin Powers serien er nok den beste komedien. Sjelden jeg får vondt i magen av å le..

Lenke til kommentar
Ser ikke at noen nevnte den, så ...

 

"Some like it hot". Morsom og forfriskende.

8366586[/snapback]

Hundrings på at du er over 30. ^^

8366608[/snapback]

 

 

He he jepp :D Men det er ikke typisk den typen filmer jeg ser mest. En kamerat kjøpte den og fikk overtalt meg til å se den, og jeg likte den godt faktisk :)

Lenke til kommentar

Av klasikkere må Monty Python and the Holy Grail og Life of Brian nevnes, sammen med Airplane!. Airplane! 2, The Sequel er også til tider genial, selv om det er litt lenger mellom høydepunktene.

 

Borat blir jo mye nevnt her, og det med god grunn! Ellers kan man jo ikke unnga Austin Powers (den første, for all del).

 

Anchorman, Dodgeball og Old School er også strålende, kanskje de beste innenfor denne typen komedier.

 

Hvilken som er den aller beste vet jeg ikke, men jeg synes Airplane! har noen replikker og poeng som slår det meste annet.

Endret av Anigmama
Lenke til kommentar

To Airplane!-sitater:

 

Rumack: You'd better tell the Captain we've got to land as soon as we can. This woman has to be gotten to a hospital.

Elaine Dickinson: A hospital? What is it?

Rumack: It's a big building with patients, but that's not important right now.

 

Ted Striker: My orders came through. My squadron ships out tomorrow. We're bombing the storage depots at Daiquiri at 1800 hours. We're coming in from the north, below their radar.

Elaine Dickinson: When will you be back?

Ted Striker: I can't tell you that. It's classified.

 

En helt genial film. :D

Lenke til kommentar

Alle de gode gamle parodifilmene som "Top Secret", "Naked Gun", "Men in tights", "Jaget" osv.- ligger på topp hos meg.

Ellers så har jeg aldrig hatt så vondt i magen som etter "Kung Pow", det er en film man burde se, helst sammen med venner (noe som forøvrig gjelder alle komedier :) )

..."I rock. And roll. All day long. Sweet Suzy. " "Oh yeah? Then try my nuts to your fist style!" Hehe

 

Noen jeg ikke tror har blitt nevnt her er "Big trouble in litlle China" som er en parodi i og av seg selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...