Gå til innhold

Bråker PS3 også?


Anbefalte innlegg

MIn Ps3 har stått på i 2-3 dager i strekk nå. Da jeg kom hjem fra jobb i går så hadde den stått å foldet proteriner lenge. Suste lett, men bare ca halvparten så mye som pc'en min. 2 minutter etter at jeg gikk ut av folding programmet og inn i xmb så giret den ned til nivå 1.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan jo komme med mine erfaringer så langt også, selv om jeg kanskje ikke har så mye nytt å tilføye.

 

På mandag kjøpte jeg en PS3, men ble skuffet over hvor mye den støyet etter noen minutter allerede i menyen og mistenkte at det var noe galt. Etter å ha lest litt blant annet i denne tråden fikk jeg fort bekreftet mine mistanker om at mitt eksemplar var defekt, og jeg ringte også Sonys kundesupport for sikkerhets skyld.

 

Sony fortalte at de var klar over dette problemet, og at min PS3 var en av de feilproduserte enhetene ut fra min beskrivelse av symptomene. De anbefalte meg å dra tilbake til butikken og bytte den, noe jeg dermed gjorde i går (tirsdag).

 

Dessverre var ikke den nye PS3-en noe bedre enn den første jeg hadde. Den girte også opp til nivå 2 allerede i menyen etter noen minutter (den hørtes da ut omtrent som en vanlig stasjonær PC, i alle fall godt hørbar på noen meters hold). Denne oppførselen forekom slik både før og etter at jeg oppgraderte til firmware 1.60, bare for å ha nevnt det.

 

Jeg testet så Motorstorm i kanskje 40 minutter, men støyen endret seg ikke. Den holdt seg fortsatt på nivå 2 i spillet, samt da jeg avsluttet spillet og gikk tilbake til menyen.

 

Da jeg startet Folding@Home gikk støyen etter kanskje 1 minutt ganske markant opp, til det jeg antar er nivå 3. Lyden minnet om nivå 2, men var en god del kraftigere samt at den hadde et litt lysere tonefall. Da jeg gikk tilbake til menyen fortsatte den på nivå 3, og holdt seg slik hele tiden (jeg lot den stå slik i 30-40 minutter før jeg slo av maskinen). Kan jo nevne at maskinen hadde god plass rundt seg, pluss at jeg til og med hadde vinduet åpent for å være sikker på at temperaturen i rommet ikke var for høy - tipper det var kanskje 18-19 grader i rommet.

 

I dag dro jeg så tilbake til Elkjøp for å bytte mot et annet eksemplar atter en gang, men en hyggelig kundebehandler foreslo at jeg heller kunne heve kjøpet inntil videre og ventet med å kjøpe en maskin til Sony får løst dette produksjonsproblemet og levert stillegående eksemplarer til butikken.

 

Etter det jeg har lest i dette og et par andre forum virket det som en god løsning, da det etter det jeg har fått med meg er få (eller kanskje ingen?) som har fått et skikkelig stillegående eksemplar tilbake etter å ha byttet, selv etter å ha byttet 2 ganger. Så dermed hevet jeg kjøpet, og avventer nå til Sony får løst dette problemet en gang for alle.

 

Jeg kunne vel ha beholdt maskinen frem til Sony får levert garantert stillegående maskiner i butikken og heller byttet da, men for min del var støyproblemet såpass plagsomt at dette ikke var noe alternativ. :nei:

Lenke til kommentar

Ja, det er vel de samme folkene som leverer tilbake ps3ene fordi de bråker som de som leverer tilbake xbox360ene sine fordi de bråker. Noen mennesker blir liksom aldri fornøyd. Jeg kan ikke si at jeg synes ps3 bråker noe særlig på nivå 3 en gang. Tydeligvis er jeg mer opptatt av å spille enn å høre etter om det er for mye viftestøy eller ei.

Lenke til kommentar

@Juke: Dette er samme policy som jeg benytter. Kommer til å sitte på denne PS3en og returnere den til Elkjøp innen 30 dager. Skulle gjerne gjort det nå, men sitter med en anmeldelse i fanget.

 

Det er iallefall kjekt at Sony begynner å forstå at noe er galt.

Lenke til kommentar
Ja, det er vel de samme folkene som leverer tilbake ps3ene fordi de bråker som de som leverer tilbake xbox360ene sine fordi de bråker. Noen mennesker blir liksom aldri fornøyd. Jeg kan ikke si at jeg synes ps3 bråker noe særlig på nivå 3 en gang. Tydeligvis er jeg mer opptatt av å spille enn å høre etter om det er for mye viftestøy eller ei.

8256294[/snapback]

kan ikke forstå at noen leverer tilbake PS3 pga støy. Da tror jeg det er deres egen øresus de plages av. 360 er greit nok. Den bråker litt, kanskje litt for mye i enkelte spill, og filmer. Men PS3 er nesten lydløs i forhold. Ivertfall viss den virker som den skal. Å dette har blitt rapportert fra flere hold. Ikke bare forbrukere. Husker den stundentTV tingen i bergen der de tok microfonen ned i displyet der PS3en surret med resistance. Så og si ingen lyd.

Lenke til kommentar

folding_home._5_cm_fra_eksosen_p__ps3.mp3

 

 

Ps3_folder_etter_5_minutter._Telefon_p__0.5_meters_avstand.mp3

 

 

 

Ps3_Folder_p__1.5_meters_avstand.mp3

 

Ikke akkurat en vitenskapelig test, men det er alt jeg har :p

På 1,5 meters avstand er det bare så vidt du hører susingen på ps3 mens den folder. Tok opp lyden med en k800i. Litt dårlig opptaksmetode, så det blir litt bakgrunsstøy. Temperaturen er 23 grader i rommet, og ps3 har stått på hele dagen! Faktisk de siste 2-3 døgnene.

Endret av Mgs
Lenke til kommentar
noisereading.jpg

hvorfor det vises en HDD søyle for Wii vet jeg ikke.

kilde Joystiq

 

Sony har store problemer med å innrømme dårlige salgstall, og det er vel forståelig.

8256598[/snapback]

 

Må ikke glemme at Sony solgte 165000 PS3 i UK på to dager. Dette er nesten like mye som XBox 360 og Wii til sammen (de ble begge utsolgt).

 

 

Tilbake til topic. Jeg har hatt en prosjektor som støyet 26dB og kan med hånden på hjertet si at min PS3 bråker mindre. Dette kan stemme med de 23dB Nordisk Film sa PS3 skal lage.

 

På den annen side så vet jeg at vifta går opp et hakk ikke lenge etter oppstart og at dette er passe irriterende når jeg ser film. Jeg har min PS3 halvannen meter fra hodet der jeg sitter.

Så mitt spørsmål er da: Har jeg en støyende PS3 siden vita alltid går med slik summing eller har jeg vært heldig og har en som ikke støyer? Jeg har jo lest at noen påstår vifta aldri summer når dem ser film...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...