Gå til innhold

Hva syns du om S.T.A.L.K.E.R? LES FØRSTE POST


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har et problem...

 

Jeg startet plutselig å miste liv uten stopp...

Noen som vet hva som gjør at jeg mister liv?

8249817[/snapback]

Ser at du har litt stråling (gul bar helt til høyre). Kanskje det er artifacten du bruker?

Bandasjer stopper blødninger, forresten.

8249884[/snapback]

 

ok, da er det sikkert arifacten, den har Radiation +5

Er det farlig?

8249909[/snapback]

Ja, mister litt liv hvis man har radiation på seg. Kan drikke vodka eller ta de anti-radiation sprøytene for å fjerne det. Men hvis man har en artifakt med radioaktivitet i beltet, er det lurt å ha en som hindrer radioaktivitet også, slik at man balanserer det.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp her..

 

Setter det i spoiler, men jeg har ikke kommet så langt..

 

Jeg er forbi "area 1", liksom.. startområdet! Og et par "fabrikker" inn i det området..

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Jeg har kommet inn i "Garbage", tror jeg det heter.. vært på en liten "tog-stasjon" for å hjelp de som har blitt angrepet der.. ferdig med det! Så har jeg gått ut og igjennom den stasjonen, og møtte på "tung ild" utenfor noen store porter.. Jeg har endelig kommet meg forbi der, og da møtte jeg på en kar som ville at jeg skulle følge han og hjelpe han for resten av team-folket var under angrep på en fabrikk der.. for at dere ikke skal gå helt vill nå, så kom det på denne fabrikken en "cutscene" som ga en liten oversikt over hvor Fienden kom ifra.. Jeg har også klart dette, og når jeg gjorde det, så fikk jeg beskjed om at jeg måtte rette en kar som var "surrounded".. dette har jeg OGSÅ klart.. Men, så kommer det..

 

Etter at jeg har redda han, så løp vi ut av området og til et sted hvor jeg kunne gå ned i en "sewer" for å lete etter noe utstyr, og i mens så kommer militæret og skal raide fabrikken..

 

Her kommer spørsmålet;

 

Jeg har nå sånn "1 day remaining" for å utrydde "BANDITS(!)" fra fabrikken, men den er nå bevoktet av militære (tror jeg).. Så.. hva skal jeg gjøre!?

 

Skal jeg bare stå og vente til militæret har sondert terrenget og dratt igjen (for jeg vil ikke miste dyrebar tid nede i kloakken).. eller kommer de "aldri" til å dra derfra, så jeg kan like så godt begynne å utrydde dem først som sist.. militæret, atlså..

 

Ellers skal jeg gå ned i kloakken?

 

 

 

Takker for hjelp! :) Vet ikke helt hva jeg skal gjøre nå..

Lenke til kommentar

Jeg spør igjen. Kan noen gi meg en forklaring på de forskjellige lagene i spillet? I begynnelsen gjør du oppdrag for en del Stalkers. Disse er som regel merket med "Loners". Er disse dine allierte? Jeg tenker på f.eks de som sitter rundt bålet i starten av spillet. Hvem er egentlig de? Kan du alliere deg med onde Stalkers/bandits osv?

Lenke til kommentar
Jeg spør igjen. Kan noen gi meg en forklaring på de forskjellige lagene i spillet? I begynnelsen gjør du oppdrag for en del Stalkers. Disse er som regel merket med "Loners". Er disse dine allierte? Jeg tenker på f.eks de som sitter rundt bålet i starten av spillet. Hvem er egentlig de? Kan du alliere deg med onde Stalkers/bandits osv?

8250428[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Så langt har jeg bare fått ett valg, å gjøre oppdrag for enten Duty eller Freedom, disse er rivalfaksjoner, så siden jeg valgte Duty, så er alle Freedom hostile for meg nå. Er ikke kommet så veldig langt, har vært i Lab x16, og er i Army Warehouses sonen.

 

Lurer på om jeg skal droppe å installere patchen, kjipt å miste mange timer. Og spillet går nesten feilfritt hos meg.

 

Kan noen dele erfaringer med patchen, er det stor forskjel? Verdt det? Ikke verdt det? Var det kjedelig å begynne på ny?

Lenke til kommentar

Faens helvete da, spillet har vært dønn solid siden jeg fikk spillet på torsdag, og nå får jeg CTD hele fucknigs tiden, jeg kommer ikke forbi et sted, det skjer der hele tiden, jeg kommer fra en del av sonen også går jeg til en annen del, og da får jeg CTD når jeg kommer tid. rekker å se litt før det begynner å hakke, også kommer da CTD.

har prøvd å fjerne saker fra inventory og bytte våpen osv. men det hjelper ikke

Lenke til kommentar
Jeg spør igjen. Kan noen gi meg en forklaring på de forskjellige lagene i spillet? I begynnelsen gjør du oppdrag for en del Stalkers. Disse er som regel merket med "Loners". Er disse dine allierte? Jeg tenker på f.eks de som sitter rundt bålet i starten av spillet. Hvem er egentlig de? Kan du alliere deg med onde Stalkers/bandits osv?

8250428[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Så langt har jeg bare fått ett valg, å gjøre oppdrag for enten Duty eller Freedom, disse er rivalfaksjoner, så siden jeg valgte Duty, så er alle Freedom hostile for meg nå. Er ikke kommet så veldig langt, har vært i Lab x16, og er i Army Warehouses sonen.

 

Lurer på om jeg skal droppe å installere patchen, kjipt å miste mange timer. Og spillet går nesten feilfritt hos meg.

 

Kan noen dele erfaringer med patchen, er det stor forskjel? Verdt det? Ikke verdt det? Var det kjedelig å begynne på ny?

8250473[/snapback]

Ikke verdt det.... Spillet er like ustabilt som det var...

Stalker er det spillet som kommer dårligest ut når det gjelder bug's, ivertfall som jeg har opplevd.... :thumbdown:

Helt uspillbart, det klikker og henger seg etter max 5 minutter uansett. Merkelig nokk så fungerer spillet smertefritt, det bare henger seg helt uten videre.

:realmad:

Jeg dropper stalker til det kommer en patch eller noe som fikser alt det forbanna tullet jeg sliter med. :yucky:

Lenke til kommentar
Jeg spør igjen. Kan noen gi meg en forklaring på de forskjellige lagene i spillet? I begynnelsen gjør du oppdrag for en del Stalkers. Disse er som regel merket med "Loners". Er disse dine allierte? Jeg tenker på f.eks de som sitter rundt bålet i starten av spillet. Hvem er egentlig de? Kan du alliere deg med onde Stalkers/bandits osv?

8250428[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Så langt har jeg bare fått ett valg, å gjøre oppdrag for enten Duty eller Freedom, disse er rivalfaksjoner, så siden jeg valgte Duty, så er alle Freedom hostile for meg nå. Er ikke kommet så veldig langt, har vært i Lab x16, og er i Army Warehouses sonen.

 

Lurer på om jeg skal droppe å installere patchen, kjipt å miste mange timer. Og spillet går nesten feilfritt hos meg.

 

Kan noen dele erfaringer med patchen, er det stor forskjel? Verdt det? Ikke verdt det? Var det kjedelig å begynne på ny?

8250473[/snapback]

Ikke verdt det.... Spillet er like ustabilt som det var...

Stalker er det spillet som kommer dårligest ut når det gjelder bug's, ivertfall som jeg har opplevd.... :thumbdown:

Helt uspillbart, det klikker og henger seg etter max 5 minutter uansett. Merkelig nokk så fungerer spillet smertefritt, det bare henger seg helt uten videre.

:realmad:

Jeg dropper stalker til det kommer en patch eller noe som fikser alt det forbanna tullet jeg sliter med. :yucky:

8251077[/snapback]

 

 

Hos meg funker spillet helt supert. Ikke ett eneste negativt ord fra meg!

Lenke til kommentar
Jeg spør igjen. Kan noen gi meg en forklaring på de forskjellige lagene i spillet? I begynnelsen gjør du oppdrag for en del Stalkers. Disse er som regel merket med "Loners". Er disse dine allierte? Jeg tenker på f.eks de som sitter rundt bålet i starten av spillet. Hvem er egentlig de? Kan du alliere deg med onde Stalkers/bandits osv?

8250428[/snapback]

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Så langt har jeg bare fått ett valg, å gjøre oppdrag for enten Duty eller Freedom, disse er rivalfaksjoner, så siden jeg valgte Duty, så er alle Freedom hostile for meg nå. Er ikke kommet så veldig langt, har vært i Lab x16, og er i Army Warehouses sonen.

 

Lurer på om jeg skal droppe å installere patchen, kjipt å miste mange timer. Og spillet går nesten feilfritt hos meg.

 

Kan noen dele erfaringer med patchen, er det stor forskjel? Verdt det? Ikke verdt det? Var det kjedelig å begynne på ny?

8250473[/snapback]

Ikke verdt det.... Spillet er like ustabilt som det var...

Stalker er det spillet som kommer dårligest ut når det gjelder bug's, ivertfall som jeg har opplevd.... :thumbdown:

Helt uspillbart, det klikker og henger seg etter max 5 minutter uansett. Merkelig nokk så fungerer spillet smertefritt, det bare henger seg helt uten videre.

:realmad:

Jeg dropper stalker til det kommer en patch eller noe som fikser alt det forbanna tullet jeg sliter med. :yucky:

8251077[/snapback]

 

Vel, for oss andre hvor spillet kjører krasj fritt så lurer jeg på om patchen fikser mission feil slik at man får en bedre opplevelse av historien. Det må være grunnen til at jeg vil starte på nytt.

 

AKIRA

Lenke til kommentar
Faens helvete da, spillet har vært dønn solid siden jeg fikk spillet på torsdag, og nå får jeg CTD hele fucknigs tiden, jeg kommer ikke forbi et sted, det skjer der hele tiden, jeg kommer fra en del av sonen også går jeg til en annen del, og da får jeg CTD når jeg kommer tid. rekker å se litt før det begynner å hakke, også kommer da CTD.

har prøvd å fjerne saker fra inventory og bytte våpen osv. men det hjelper ikke

8250987[/snapback]

 

 

jeg fikk tilbake ca. 30 min på noen eldre saves, og gjorde noen quets omigjen. og kunne fint flytte meg mellom flere loade steder, som da jeg gikk ned i katakombene der man skal finne stashed til han duden. alt det gikk fint, men når jeg kommer tilbake til det steded der spillet CTD skjer det igjen, er når jeg skal til the garbege saken

Lenke til kommentar

Uffameg. Spillet er helt konge hittil synes jeg, MEN,når jeg gjør oppdraget der jeg skal drepe noen banditter, et sted med biler, så henger det seg :S

 

Det er en fyr der som ligger og sier han er skada, når jeg trykker på f får jeg crash to desktop.

 

Noen flere som har opplevd det der?Har vista...

Lenke til kommentar

for det første så forbanner jeg utviklerene for å gi ut en patch som gjør gamle savegames ubrukelige, og dermed har lurt meg til å betale for et spill som tydeligvis var langt fra ferdig, og for å ha kasta bort mange timer av familielivet mitt, som jeg må betale for på en eller annen måte for å blidgjøre kjerringa igjen, for så å begynne på nytt! :nei:

 

men for min del så dukka det plutselig opp engelsk "voice" etter patchen, og de soldatene helt i begynnelsen så jeg ikke noe til før patchen (hørte heller ikke det de driver å gauler over speakeren, på engelsk).. og han første duden du redder sammen med 3 andre (første mission) ropte også om hjelp,og på "stalkers", noe han heller ikke gjorde før patchen.. men ytelse kan jeg ikke si at jeg merker noe til.. men så sliter jeg ikke med ytelsen på stalker i utgangspunktet, eller at det kræsjer.. var alt som var fiksa på spillet ellers som gjorde at jeg "måtte" innstallere patchen

 

kjører spillet på: cpu - amd am2 4800+ 65nm

gfx - sapphire x1950pro ultimate

ram - 2gb Geil 667mhz ddr2

HK - MSI K9A platinum (Xpress 3200)

 

har ikke målt noe FPS eller noe sånt, men det flyter bra.. kan vel nevne at jeg har forandra dynamic lightning fra full til object lightning, pga at det tydeligvis ble litt for krevendre når det begynte å lyne (bortsett fra det gikk det bra med full også)

Lenke til kommentar

men for min del så dukka det plutselig opp engelsk "voice" etter patchen, og de soldatene helt i begynnelsen så jeg ikke noe til før patchen (hørte heller ikke det de driver å gauler over speakeren, på engelsk).. og han første duden du redder sammen med 3 andre (første mission) ropte også om hjelp,og på "stalkers", noe han heller ikke gjorde før patchen.. men ytelse kan jeg ikke si at jeg merker noe til.. men så sliter jeg ikke med ytelsen på stalker i utgangspunktet, eller at det kræsjer.. var alt som var fiksa på spillet ellers som gjorde at jeg "måtte" innstallere patchen.

Dumt spørsmål kanskje, men installerte du U.S. patchen eller valgte du worldwide patch?

Lenke til kommentar
Finnes det en mod som gjør att folk tåler litt mindre kuler? Folk tåler jo alt for mye!

8252059[/snapback]

 

ja, jeg bruker en mod som gjør at fienden og til dels du tåler mindre skudd.

den gjør også at ting koster 3 ganger så mye noen våpen er litt mer nøyakige.

men nå er forumet denne moden er på stengt og har vært det i over et døgn nå.

så jeg kan ikke linke til den

Lenke til kommentar
Jeg har et problem...

 

Jeg startet plutselig å miste liv uten stopp...

Noen som vet hva som gjør at jeg mister liv?

8249817[/snapback]

Ser at du har litt stråling (gul bar helt til høyre). Kanskje det er artifacten du bruker?

Bandasjer stopper blødninger, forresten.

8249884[/snapback]

 

ok, da er det sikkert arifacten, den har Radiation +5

Er det farlig?

8249909[/snapback]

 

 

Ja, den artifakten gir +5 radiation. Noe som gjør at du mister liv av akkurat det. Fjern den artifakten fra "Beltet" og du vil bli kvitt problemet.

 

Du kan finne artifakter som gir -20 og -30 radiation, da kan du bruke de som gir radiation uten og ta skade av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...