Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt snitt på skolen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-v6cLnSOv3V

Hadde et snitt på ca. 5 da jeg gikk ut av 10. klasse.

Lå på nøyaktig 4 til jul etter det første halvåret på allmenfaglig linje.

 

Mange her som sier det er bullshit å skylde på lærerne. I mange tilfeller er det bare bullshit, men vet om et par som på en måte "bestemmer" karakteren du skal få i begynnelsen, som du får gjennom hele tiden, uansett hvor bra du skriver eller hvor bra du gjør på prøver.

Et eksempel på dette er en lærer jeg har. Han klår på jentene i klassen, gir de 5 i terminkarakterer (uansett om de fortjener 2). Resten av guttene får enten 3 eller 4, uavhengig om de fortjener en 6'er eller stryk.

Lenke til kommentar
Ey, jeg lover dere at alle med 4.7++++  smisker med lærerne eller har god kontakt med lærerne, blir kvalm av og se på..

8237433[/snapback]

 

Jeg smisker som pokker og kjenner lærern veldig godt, men likevell har jeg 4 i snitt bare.

8241026[/snapback]

 

Du smisker ikke hardt nok :nei:

8241435[/snapback]

 

Smisker ikke for å få bedre karakterer. En ting som er fint med han er at jeg får gå ut fra timene og hjelpe han med et eller annet på musikkrommet eller med pcen elns :D

Lenke til kommentar
Ey, jeg lover dere at alle med 4.7++++  smisker med lærerne eller har god kontakt med lærerne, blir kvalm av og se på..

8237433[/snapback]

 

Det er det verste jeg har hørt. Jeg fikk 5.4 til sommer i 8., og 4.8 til jul nå i 9.

Jeg anses som en "bølle" av lærerne, og jeg snakker aldri med lærerne bortsett fra når det virkelig trengs.

Endret av Ols111
Lenke til kommentar

Husk at de dærre "inntakskravoversiktene" eller hva det var ikke er aboslutte:P

Husker at det i fjor var 5 for å komme inn på en første års media og komunikasjon linje i Bodø, men enkelte med 4,7 kom inn :p

8237875[/snapback]

 

 

OJ!.. 5 for å komme inn på Media og Kommunikasjon :O

På Notodden for å komme inn på skolen i Seljord, trengte ikke søsenbarnet mitt mer ènn litt over 3.5 i snitt, eller var det 3 han hadde.. Men, men.. forskjell fra sted til sted :)

Lenke til kommentar

1.termin i 10 klasse lå jeg på 3,4. Fikk alltid topppoeng på barneskolen, men orket ikke gjøre noe på ungdomskolen. Den motivasjonen fikk jeg etter jul for et år siden, til sommeren dette året fikk jeg 4,6 i snitt og var rimelig fornøyd.

 

Nå ligger jeg på 4.3 sånn ca, og synes selv det er veldig bra, tross for at noen fag er rimelig mer vanskeligere enn på ungdomskolen.

 

Jeg går nå 1 allmenn. med fordypning i ikt fra første året.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...