Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei, Sebastian. Henger ikke så mye på forumet lenger, så svarer litt seint. Som du sikkert vet, er seilersko fra Sebago og Sperry ikke laget av vanlig skinn. Noen kaller skinnet plastikk pga det er veldig stivt i begynnelsen og tåler ekstremt mye. I utgangspunktet trenger ikke seilersko fra Sebago og Sperry å behandles. Har hørt om folk som har hatt de i 10 år uten å behandle de.

Om du vil gjøre en liten overhaling, anbefaler jeg deg å gjøre dette:

 

1. Vask skoene med varmt vann for å få av skitt. (Ja, du kan ta de rett under springen om du ønsker det)

2. Vask sålen med tannkrem eller zalo. (Bruk en tannbørste)

3. La skoene tørke. Ta ut lissene om de skal skiftes ut.

4. Smør skoene inn med kløver vaselin, venetian shoe cream, eller vanlig nøytral skokrem. La skoene stå i 15min - 30min. Børst/tørk deretter av rester fra kremen. Vær obs på at skoene kan bli i overkant "glossy" de første dagene.

5. Sett i nye lisser. Har ganske mange par med originale brune Sebago lisser med nål. Ta kontakt pr PM om du er intr.

 

Et lite triks ang lisser, er å ta bittelitt vaselin på for å få de til å holde etter du har knyttet de. Lissene blir litt seige og holder mye bedre.

 

Håper dette var til hjelp! smile.png

 

Dumper denne ettersom sikkert flere her inne skal sette vekk seilerskoene for sesongen. Kan legge til at produktet jeg bruker mest av alt er Chelsea Leather Food.

Lenke til kommentar

Skotrærne jeg bestilte fra Zalando til mine Loake Badmintons var selvfølgelig for små, og ettersom Zalando ikke har større størelser inne og det ikke er mulig å oppdrive et par skotrær har i Bergen, så må jeg nok kjøpe på nettet. Hva er ert som er the shit når det kommer til skotrær? Bexley?

Er et par Bexley skotrær i alle skinnskoene jeg eier, og kan anbefale dem på det sterkeste. Hyggelig pris og man får det man skal forvente av et par gode skotrær.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som kan si noe om hvordan Bexley sine trær sitter i Meermin sine Hiro- og Rui-lester? Har nettopp lagt inn bestilling på et par boots fra Meermin, og har litt manko på skotrær, så blir litt rotasjon. Skulle gjerne hatt 4-5 par til, og vil gjerne ha noen som sitter tålelig greit.

Har noen som er altfor store som jeg fikk med noen andre sko, hadde vært kjedelig å bomme med en stor bestilling.

Lenke til kommentar

Ser at det har blitt snakket om vintersko på et par av de foregående sidene. Grunnet uheldige omstendigheter, har jeg selv også blitt nødt til å erstatte det gamle paret mitt. De bør være gode og varme (trenger riktig nok ikke å tåle 30 - 40 minus), og budsjettet er på om lag 1000 - 1500 kr (kan overskride dette dersom jeg da får mye bedre valuta for pengene). Ser at bl.a. Pimlico og Kempton har blitt nevnt, men vet ikke om de egner seg til kaldt vær, i og med at de ikke er forede. De faller også litt utenfor prisklassen jeg hadde forestilt meg.

Lenke til kommentar

Kan anbefale Wolverine fra Brandos. Er riktignok casualwear støvler, men synes de har høy kvalitet på skinn og ser bra ut. Varme er de også og mange av de innenfor den prisklassen du vurderer.

http://www.llbean.com/llb/shop/57044?feat=katahdin-SR0&page=men-s-katahdin-iron-works-boots-waterproof&attrValue_0=Brown&productId=933531

 

Blir nok litt over budsjettet ditt med frakt og moms, men det er gode vinterstøvler til en god pris. Laget av Chippewa i USA om jeg ikke husker feil.

Vet ikke om de var helt min stil, egentlig. Kanskje de tåler kulde, slaps og den slags godt, men ville helst hatt noe annet. Kanskje Chelsea boots eller noe i den duren, men vet ikke om de egner seg hvis man må gå gjennom snø o.l.

Lenke til kommentar

Når vinteren slår "skikkelig" til (-15 og over), så bruker jeg selv disse:

ugg-men-hannen-work-boot-fw-2011-holiday

 

http://www.porhomme.com/2011/12/closer-look-ugg-hannen-boot/

Veldig fornøyd med disse. Tåler det aller meste norsk natur kan slenge i mot deg, og koster ikke så alt for mye. (Får de til under 200 dollar på eBay i hvert fall). Ble brukt på Svalbard i -30 og stiv kuling med stor suksess :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...