Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøvde Loake Buckingham i størrelse 9 på Eger for et par dager siden. De passet fint i lengden, men de trykket litt på vristen og i bredden. Det gjorde ikke vondt. Kommer skoene til å utvide / tilpasse seg en smule eller bli "ødelagte"? Bør jeg gå for en annen sko? Har noen i så fall forslag til noe liknende som har en litt bredere passform?

Lenke til kommentar

Jeg har sett litt på de selv, synes de er veldig fine i tan. Vet ikke om de passer til dress tho.

Hva mener du de passer til da? Ettersom jeg har skjønt mener alle her at lukket snøring kun går til dress.

 

(Loake Buckingham)

Jeg skrev "Vet ikke om de passer til dress tho" ettersom det ble spurt om de passer til dress i innlegget og jeg ikke visste svaret på det.

Lenke til kommentar

Prøvde Loake Buckingham i størrelse 9 på Eger for et par dager siden. De passet fint i lengden, men de trykket litt på vristen og i bredden. Det gjorde ikke vondt. Kommer skoene til å utvide / tilpasse seg en smule eller bli "ødelagte"? Bør jeg gå for en annen sko? Har noen i så fall forslag til noe liknende som har en litt bredere passform?

Du kan jo bruke skotrær som utvider seg. Det funket hos mine chelsea boots som var for smale i bredden.

Lenke til kommentar

Prøvde Loake Buckingham i størrelse 9 på Eger for et par dager siden. De passet fint i lengden, men de trykket litt på vristen og i bredden. Det gjorde ikke vondt. Kommer skoene til å utvide / tilpasse seg en smule eller bli "ødelagte"? Bør jeg gå for en annen sko? Har noen i så fall forslag til noe liknende som har en litt bredere passform?

Du kan jo bruke skotrær som utvider seg. Det funket hos mine chelsea boots som var for smale i bredden.

Skotrær som utvider seg? Du mener skostrekkere? :)

Lenke til kommentar

Ville heller satset på å finne en lest som passer foten din bedre. Jeg har selv Buckingham, og er kjempefornøyde med de, men det vil alltid være bedre å finne en sko som er lagd på en lest som passer din fot. Selv er jeg blitt meget glad i Capital-lesten, nettopp fordi den er litt smalere, og pga. formen på tåboksen.

Lenke til kommentar

Prøvde Loake Buckingham i størrelse 9 på Eger for et par dager siden. De passet fint i lengden, men de trykket litt på vristen og i bredden. Det gjorde ikke vondt. Kommer skoene til å utvide / tilpasse seg en smule eller bli "ødelagte"? Bør jeg gå for en annen sko? Har noen i så fall forslag til noe liknende som har en litt bredere passform?

Det kommer veldig ann på hvor mye det trykker. Skinnsko pleier som regel å utvide seg litt etter litt bruk, men det blir jo alltids en vurderingssak..Om det klemmer veldig hadde jeg nok allikevel vurdert en annen lest.

Lenke til kommentar

Dere som eier et eller flere par fra Loake her - Pleier dere å gå en hel størrelse ned på disse skoene? Ble litt overrasket over svarene ang. lengde på størrelser som jeg fikk fra Loake. Virker som jeg må helt ned på 40,5 for å få den mest passende størrelsen.

Er jo på den andre siden logisk da jeg bruker 41,5-42 til vanlig. (At man går en størrelse ned).

 

Skal dog brukes som høst vintersko, så blir vel en tykkere såle og tykkere sokker, så mest fornuftige blir vel 41, eller UK7.

 

Har vel lest noen plasser før at de fleste går en størrelse ned, men vil være helt sikker. Få ting som er verre en sko som ikke passer :p

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Dere som eier et eller flere par fra Loake her - Pleier dere å gå en hel størrelse ned på disse skoene? Ble litt overrasket over svarene ang. lengde på størrelser som jeg fikk fra Loake. Virker som jeg må helt ned på 40,5 for å få den mest passende størrelsen.

Er jo på den andre siden logisk da jeg bruker 41,5-42 til vanlig. (At man går en størrelse ned).

 

Skal dog brukes som høst vintersko, så blir vel en tykkere såle og tykkere sokker, så mest fornuftige blir vel 41, eller UK7.

 

Har vel lest noen plasser før at de fleste går en størrelse ned, men vil være helt sikker. Få ting som er verre en sko som ikke passer :p

Jeg bruker vanligvis 45, men bestilte Loake Logan i 44 og de passet perfekt.
Lenke til kommentar

Om du må gå ned på størrelsen kommer jo an på hva du sammenligner med. I både Loake, Herring og Barker passer 41/UK7 meg best, og syntes generelt sett at str. for den slags merker er ganske like.

I fritidssko eller sko med atletiske bruksområder som Nike, Adidas etc. syntes jeg derimot at str. varierer mer fra merke til merke

Endret av ΣΙΝΔΡΕ
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...