Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjøpte nye sko i dag. Litt vel dyre (1600 på Grændsen Skotøimagazin), men vet jeg får kvalitet. De forrige varte i tre år, og jeg skal være litt flinkere til å ta vare på disse. Sebago Classic mokkasin, håndsydde i den Dominikanske Republikk:

 

Herring selger de samme skoene for £ 125 (uten moms), så prisen var ikke ille sammenlignet med nettprisen. Hadde nok blitt like dyrt å kjøpe de på nett, om ikke dyrere, etter moms, toll og fraktkostnader. :)

Endret av Rankiz
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Altså, når det er såkalte "driving mocasins" betyr det ikke at de i hovedsak er ment for bilkjøring? Ergo man kan traske rundt hist og pist uten at det vil slite på skoen mer enn normalt?

Lenke til kommentar

Kjøpte nye sko i dag. Litt vel dyre (1600 på Grændsen Skotøimagazin), men vet jeg får kvalitet. De forrige varte i tre år, og jeg skal være litt flinkere til å ta vare på disse. Sebago Classic mokkasin, håndsydde i den Dominikanske Republikk:

 

Herring selger de samme skoene for £ 125 (uten moms), så prisen var ikke ille sammenlignet med nettprisen. Hadde nok blitt like dyrt å kjøpe de på nett, om ikke dyrere, etter moms, toll og fraktkostnader. :)

Jeg er litt merkebevisst på denne typen sko, fordi jeg kan historikken til dem. Myntlofferen er en norsk oppfinnelse. Også kjent som Aurlandskoen. Jeg har egentlig vært på utkikk etter den, i flere uker, men siden det er så dårlig tilgjengelighet på de, så endte jeg opp med Sebago, som i tillegg fremstår som litt mer raffinerte.

 

Men bare for å ta regnestykket du presenterte:

 

1160 kroner

290 kroner moms

145 kroner toll

Frakt? kanskje 250?

 

Totalen ≈ 1845

 

Det er med andre ord ikke lurt å handle slike produkter over tollgrensa på nettet :-)

 

Milanjo, kjøremokkasiner har en hæl som fortsetter opp på hælkappen, slik at det blir lettere å plante hælen på gulvet under pedalen.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Kjøpte nye sko i dag. Litt vel dyre (1600 på Grændsen Skotøimagazin), men vet jeg får kvalitet. De forrige varte i tre år, og jeg skal være litt flinkere til å ta vare på disse. Sebago Classic mokkasin, håndsydde i den Dominikanske Republikk:

 

Herring selger de samme skoene for £ 125 (uten moms), så prisen var ikke ille sammenlignet med nettprisen. Hadde nok blitt like dyrt å kjøpe de på nett, om ikke dyrere, etter moms, toll og fraktkostnader. :)

Jeg er litt merkebevisst på denne typen sko, fordi jeg kan historikken til dem. Myntlofferen er en norsk oppfinnelse. Også kjent som Aurlandskoen. Jeg har egentlig vært på utkikk etter den, i flere uker, men siden det er så dårlig tilgjengelighet på de, så endte jeg opp med Sebago, som i tillegg fremstår som litt mer raffinerte.

Kan historien om penny loaferen, men sikkert noen andre på forumet som ikke visste om den.

Lenke til kommentar

Kjøpte nye sko i dag. Litt vel dyre (1600 på Grændsen Skotøimagazin), men vet jeg får kvalitet. De forrige varte i tre år, og jeg skal være litt flinkere til å ta vare på disse. Sebago Classic mokkasin, håndsydde i den Dominikanske Republikk:

 

Herring selger de samme skoene for £ 125 (uten moms), så prisen var ikke ille sammenlignet med nettprisen. Hadde nok blitt like dyrt å kjøpe de på nett, om ikke dyrere, etter moms, toll og fraktkostnader. :)

Jeg er litt merkebevisst på denne typen sko, fordi jeg kan historikken til dem. Myntlofferen er en norsk oppfinnelse. Også kjent som Aurlandskoen. Jeg har egentlig vært på utkikk etter den, i flere uker, men siden det er så dårlig tilgjengelighet på de, så endte jeg opp med Sebago, som i tillegg fremstår som litt mer raffinerte.

Kan historien om penny loaferen, men sikkert noen andre på forumet som ikke visste om den.

Fint. Det er nyttig å bringe den fram i lyset så ofte som mulig. Det kunne vært en av norges stoltheter, hadde markedsføringen vært sterkere.

 

Kjøpte Sebago fordi de er ett av de opprinnelige merkene som gjorde denne mokkasinen stor, tilbake på 40-tallet. Men de er nummer tre, for G.H. Bass kom før, og jeg skulle gjerne kjøpt fra dem. Men tror ingen selger Bass sine sko her i Norge?

Lenke til kommentar

1160 kroner

290 kroner moms

145 kroner toll

Frakt? kanskje 250?

 

Totalen ≈ 1845

Korrekt utregning:

Sum før fortolling (vare+frakt) 1 253,00 norske kroner

Toll 0,00 norske kroner

Merverdiavgift (25%) 313,25 norske kroner

Sum etter fortolling 1 566,25 norske kroner

 

I tillegg til dette kommer inntollingsgebyr som ligger på litt over hundrelappen.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

1160 kroner

290 kroner moms

145 kroner toll

Frakt? kanskje 250?

 

Totalen ≈ 1845

Korrekt utregning:

Sum før fortolling (vare+frakt) 1 253,00 norske kroner

Toll 0,00 norske kroner

Merverdiavgift (25%) 313,25 norske kroner

Sum etter fortolling 1 566,25 norske kroner

 

I tillegg til dette kommer inntollingsgebyr som ligger på litt over hundrelappen.

Så sko fra England, som er ganske middels stor pakke, koster bare 100 kroner i frakt? Dette har jeg ikke vært borti før. Sist gang jeg kjøpte sko på nettet, kostet det vel en rundt 300-400 kroner i frakt.

 

Siden beløpet er over 1000 kroner, kan det hende du må hente det på postens hovedlager, siden varen eksluderes fra den forenklede tollgangen. Da må du betale ekspedisjonsavgift i tillegg.

Lenke til kommentar

1160 kroner

290 kroner moms

145 kroner toll

Frakt? kanskje 250?

 

Totalen ≈ 1845

Korrekt utregning:

Sum før fortolling (vare+frakt) 1 253,00 norske kroner

Toll 0,00 norske kroner

Merverdiavgift (25%) 313,25 norske kroner

Sum etter fortolling 1 566,25 norske kroner

 

I tillegg til dette kommer inntollingsgebyr som ligger på litt over hundrelappen.

Så sko fra England, som er ganske middels stor pakke, koster bare 100 kroner i frakt? Dette har jeg ikke vært borti før. Sist gang jeg kjøpte sko på nettet, kostet det vel en rundt 300-400 kroner i frakt.

 

Siden beløpet er over 1000 kroner, kan det hende du må hente det på postens hovedlager, siden varen eksluderes fra den forenklede tollgangen. Da må du betale ekspedisjonsavgift i tillegg.

£15 for frakt. Jeg brukte Herrings satser på frakt og importkalkulatoren til tollvesenet.

http://www.toll.no/templates_TAD/ImportCalc.aspx?id=153564

 

Alle mine tre pakker fra Herring Shoes har jeg hentet på postkontoret.

Endret av Atald
Lenke til kommentar

1160 kroner

290 kroner moms

145 kroner toll

Frakt? kanskje 250?

 

Totalen ≈ 1845

Korrekt utregning:

Sum før fortolling (vare+frakt) 1 253,00 norske kroner

Toll 0,00 norske kroner

Merverdiavgift (25%) 313,25 norske kroner

Sum etter fortolling 1 566,25 norske kroner

 

I tillegg til dette kommer inntollingsgebyr som ligger på litt over hundrelappen.

Så sko fra England, som er ganske middels stor pakke, koster bare 100 kroner i frakt? Dette har jeg ikke vært borti før. Sist gang jeg kjøpte sko på nettet, kostet det vel en rundt 300-400 kroner i frakt.

 

Siden beløpet er over 1000 kroner, kan det hende du må hente det på postens hovedlager, siden varen eksluderes fra den forenklede tollgangen. Da må du betale ekspedisjonsavgift i tillegg.

£15 for frakt. Jeg brukte Herrings satser på frakt og importkalkulatoren til tollvesenet.

http://www.toll.no/t....aspx?id=153564

 

Alle mine tre pakker fra Herring Shoes har jeg hentet på postkontoret.

Brukte du UPS?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...