Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Man kan vel ikke velge hos Herring? Kan ikke huske at jeg fikk et valg om det forrige gang iallfall.

Oja, synes det er rart at du måtte hente det fra Postens postkontor, siden du valgte UPS. Jeg fikk mine levert på døren, og har alltid fått dem levert på døren når jeg velger andre bedrifter fremfor Posten/Bring.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden beløpet er over 1000 kroner, kan det hende du må hente det på postens hovedlager, siden varen eksluderes fra den forenklede tollgangen.

 

Nei, det må du ikke.

Men det kan hende. Det har skjedd meg flere ganger. Du får enten en lapp i posten du må signere, før de sender varen ut derfra. Men hvis du vil slippe forlenget ventetid, så kan du dra og hente den selv.

Lenke til kommentar

Siden beløpet er over 1000 kroner, kan det hende du må hente det på postens hovedlager, siden varen eksluderes fra den forenklede tollgangen.

 

Nei, det må du ikke.

Men det kan hende. Det har skjedd meg flere ganger. Du får enten en lapp i posten du må signere, før de sender varen ut derfra. Men hvis du vil slippe forlenget ventetid, så kan du dra og hente den selv.

 

Det du skrev var "Siden beløpet er over 1000 kroner, kan det hende du må hente det på postens hovedlager". Man MÅ aldri hente det på hovedlageret, som du tydeligvis er fullstendig klar over. Man KAN hente det på hovedlageret hvis man vil unngå ekstra ventetid. Må og kan er ikke det samme.

 

Uansett sender Herring med UPS, så det er en irrelevant problemstilling.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Siden beløpet er over 1000 kroner, kan det hende du må hente det på postens hovedlager, siden varen eksluderes fra den forenklede tollgangen.

 

Nei, det må du ikke.

Men det kan hende. Det har skjedd meg flere ganger. Du får enten en lapp i posten du må signere, før de sender varen ut derfra. Men hvis du vil slippe forlenget ventetid, så kan du dra og hente den selv.

 

Det du skrev var "Siden beløpet er over 1000 kroner, kan det hende du må hente det på postens hovedlager". Man MÅ aldri hente det på hovedlageret, som du tydeligvis er fullstendig klar over. Man KAN hente det på hovedlageret hvis man vil unngå ekstra ventetid. Må og kan er ikke det samme.

 

Uansett sender Herring med UPS, så det er en irrelevant problemstilling.

Du fikk nettopp konteksten servert på et sølvfat. Men beviser at du fortsatt er kverrulant.

 

De fleste syns vel det er gøy å motta pakker de har bestilt? Jeg gleder meg til å motta noe jeg har brukt pengene på. Og for meg er det selvsagt at jeg drar opp og henter varen på flekken, enn å måtte vente i en uke ekstra. På noe som kanskje har tatt bortimot to uker på å komme til Norge.

 

Så hvis man vil ha pakken NÅR den først blir tilgjengelig for deg, så må du dra å hente den. Eller belage deg på å vente urimelig lenge.

Lenke til kommentar

Selv var jeg ikke helt fan av Herring Monza, men jeg synes det så ut som om det ytre av skoen var lagd av en litt spesiell type skinn. Jeg har selv kommet over det før i en eller annen butikk som solgte loafers fra Gant. Er det noen som vet hva slags skinn det er og om det har noe spesielt navn? Eller ser jeg bare feil, og skinnet er helt vanlig?

Endret av DexterMorgan
Lenke til kommentar

Jeg har brukt slike _Loffere_ halve livet. Og jeg kan ramse opp de merkene som lager dem best på den tradisjonelle måten:

 

Sebago

Aurland

Yellow Mile

Loake

G.H. Bass (ikke prøvd)

 

Og siden det er mange som har vanskelig å forstå på dette forumet - nei, dette er ikke de eneste merkene som lager den skikkelig. Men med disse så får du det en myntloffer skal være etter punkt og prikke. Det finnes sikkert mange mange flere merker som gjør det like bra.

Endret av Ramius
Lenke til kommentar

Jaok. Skinnet Gant loaferne var laget av føltes helt gummiaktig ut. Godt mulig det ikke var skinn engang. Jeg syntes bare teksturen liknet.

 

Jeg må si meg enig, skinnet ser ut som en blanding av pebble grain og semsket. Har følt dette før på andre sko, og "gummiaktig" er en god beskrivelse.

Lenke til kommentar

Jeg leste om dette for ikke så lenge siden. Det kan være noe som på engelsk heter "bonded leather" - noe jeg ville forventet fra et merke som "Gant".

 

Bonded Leather er en kombinasjon av gummi/plastikk/polyester-et-eller-annet, og 50% skinn. Resultatet er at det ser ut som skinn. Men det er faktisk lagd på en særdeles kunstig måte. Skinnet kvernes opp som sagflis, og blandes ut med det andre materialet, og blir deretter "smeltet sammen" med varmebehandling, maling osv. Og ender opp med å se ut som skinn igjen. Men det føles annerledes ut, og er mindre slitesterkt.

 

Skinnet kommer fra overskuddsskinn fra vanlig skinnproduksjon. Så istedenfor å kaste det, lager man et slags avfallsprodukt. Alle de billige beltene de selger på gata er laget av dette.

Lenke til kommentar

Jeg har brukt slike _Loffere_ halve livet. Og jeg kan ramse opp de merkene som lager dem best på den tradisjonelle måten:

Sebago

Sebago har god konstruksjonskvalitet, men bruker alt for mye polert skinn i skoene sine. Tror ikke jeg har sett ett eneste par med pennyloafers fra Sebago i sort som ikke er polished.

Lenke til kommentar

Tror Ramius traff spikeren på hodet her. Nydelig sko for all del, er trolig kjøp for min del, men er ikke høykvalitetsskinn.

 

DM: :thumbup:

Snakker vi om Herring Monza? Er vanlig semska skinn det, svar fra Herring:

"The upper is full suede leather, with full leather lining and a rubber sole"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...