Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan ser dere om skoen er laget av corrected grain? Tenker på vanlige derby og brouge sko. De har ikke alltid like kraftig glans som diverse loafers.

 

 

"Derby og brouge sko"? Så du klarer ikke å se om et par sko er corrected grain om de har åpen snøring og noen hull rundt omkring, men så fort det er et par oxfords eller et par som er helt plaine er det noe annet?

 

Edit: For å svare på spørsmålet, les hva de er laget av og se på bilder. Om du ikke er helt noob er det enkelt å se, og om du ikke ser det har skinnet skoene er laget av som regel et merkelig navn som "polished binder" eller lignende.

Endret av fkm
Lenke til kommentar

Dude, bare gi deg. Det du sier gir ingen mening. Først sier du at loafers i corrected grain er mer shiny enn andre typer sko i corrected grain (av en eller annen grunn derbys og brogues, som om det liksom skulle vært forskjell på et par plaine derbys og et par derby brouges :roll: ). Nå mener du plutselig at penny loafers "ofte" blir laget i corrected grain? Hvor får du dette tøyset fra?

 

Du har fått flere svar på spørsmålet ditt lenger opp forresten...

Lenke til kommentar

Ser meg om etter noen nye sommer- og vårsko, vurderer å kjøpe fra Brandos.

Trenger både noen uformelle jeg kan slippe på meg og bruke i ganske casuale sammenhenger, samt noen hverdagssko som er mer formelle.

Hva med lave converse til "casuale sammenhenger"? Synes de er helt perfekte til vår/sommer.

 

Når jeg først nevner dem, noen som husker brukernavnet til han converse karen på Ebay? Mange kjøpte fra han i fjor, meg selv inkludert. Trenger nye, mine er mildt sagt slitne

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Pappa er ute etter et par med svarte dressko. Han har veldig breie bein, så det er viktig at skoene ikke er for smale. Jeg har funnet fram til denne modellen fra Loake og denne. Etter det jeg kan se er de i 1880-serien og er ikke av corrected grain. Det må jo være bra? Noen som har noen andre tips til en dressko for en voksen mann med breie bein?

Endret av Lapo
Lenke til kommentar

Pappa er ute etter et par med svarte dressko. Han har veldig breie bein, så det er viktig at skoene ikke er for smale. Jeg har funnet fram til denne modellen fra Loake og denne. Etter det jeg kan se er de i 1880-serien og er ikke av corrected grain. Det må jo være bra? Noen som har noen andre tips til en dressko for en voksen mann med breie bein?

 

Har han brede bein bør han velge størrelse "g" isteden for "f". Tipper det er "f" heppo har inne, siden det er den mest vanlige breddestørrelsen.

Herring har "g" inne.

 

Ville forresten valgt noen med oxfords istedenfor derbys. De siste du linket til er derbys.

Lenke til kommentar

Pappa er ute etter et par med svarte dressko. Han har veldig breie bein, så det er viktig at skoene ikke er for smale. Jeg har funnet fram til denne modellen fra Loake og denne. Etter det jeg kan se er de i 1880-serien og er ikke av corrected grain. Det må jo være bra? Noen som har noen andre tips til en dressko for en voksen mann med breie bein?

 

Sorte derbys er mindre pent. Gå for Aldwych. Hvis du vil ha bedre utvalg har sikkert Herring masse modeller inne i G-bredde.

 

 

 

Takker for tips!

 

Likte Herring Verona og kikket litt på Heppo. Tror muligens Vans Authentic også kunne vært noe.

 

De fra Vans var jo helt greie, men de er så vanlige å se på fjortiser at jeg nok ville valgt noen tilsvarende fra et annet merke. Jeg syns også at loafers uten hæl funker best som hverdagssko. Herring Torino eller hva de heter er jo ikke så verst.

 

Edit: litt sen der ja..

Endret av fkm
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...