Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123897

Jeg tenkte å skaffe meg et par støvler til høsten. Slik jeg har skjønt det er de fra Le Chameau av god kvalitet. Har noen tips til modell og nettbutikk? Da jeg så gjennom kolleksjonen så var det så mange modeller at jeg totalt mistet oversikten. Det hadde vært greit å ha en strammingsmekanisme på siden i alle fall.

Noen som har tips? Høsten kommer farlig fort nå!

Lenke til kommentar

Føler det er på tide jeg anskaffer et par brouges, men er usikker på om jeg skal gå for wingtip eller cap-toe som første par? Hva er mest anvendelig, spesielt i forhold til formalitet?Det står da imellom Herring Richmond og Herring Hampstead.

 

Edit: Jeg har jo en litt vanskelig fot som har normal bredde foran (med oppover-pekende storetær som fort får klaustrofobi) og en meget smal bredde bak. Pga. mangelen på stramme-mulighet (ihvertfall slik jeg har fått inntrykk av) i snøringen har jeg derfor ikke anskaffet oxfords ennå. Nå har jeg dog aldri prøvd et par oxfords på føttene mine, så lurer litt på hvordan det er med stramme-mulighetene? Er sjansen stor for at jeg går på en smell?

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Jeg tenkte å skaffe meg et par støvler til høsten. Slik jeg har skjønt det er de fra Le Chameau av god kvalitet. Har noen tips til modell og nettbutikk? Da jeg så gjennom kolleksjonen så var det så mange modeller at jeg totalt mistet oversikten. Det hadde vært greit å ha en strammingsmekanisme på siden i alle fall.

Noen som har tips? Høsten kommer farlig fort nå!

 

http://www.lechameau.co.uk/index.php?p=productdetail&pid=78&gender=neutral&category=2&prodname=Vierzonord+Extreme

 

Men Le Chameau er ganske mye dyrere enn f.eks Hunter. Vet ikke om du er keen på å bruke 2500 eller 1200-ish på støvler.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke likt dem, men etter double monks-diskusjonen her har jeg blitt mer og mer fan av de.

 

Dette bilde her var det vel som dro meg over til å ønske meg et par:

tumblr_l47vroyWLV1qazg1ao1_500.jpg

 

Jeg skjønner hvorfor… Jeg har også vært skeptisk til monkstraps, men dette bildet ryster mine grunnvoller. Jeg registrerer dog at begge spenner er festet, stikk i strid med det jeg oppfatter er rådende konsensus: nemlig at den øverste skal forbli uspent.

Lenke til kommentar

Ja, for all del.

 

Av en eller annen grunn fullførte jeg ikke tankerekken min i innlegget over. Poenget mitt med å påpeke det var at jeg synes det ser bedre ut med øverste spenne spent, og at dette er ett av få bilder jeg har sett det på. Min aversjon mot monks kan nok ha sammenheng med det rotete inntrykket jeg har fått etter å ha blitt marinert i fitpics av dem hvor øverste spenne har vært uspent.

 

C'est la vie og alt det der. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...