Gå til innhold

Den massive skotråden


Anbefalte innlegg

Det kommer an på skokremen, hvor lenge man lar den ligge på og hva man gjør med skinnet før du påfører skokremen. Desto lengre man lar skokremen være på, desto mer farge vil den ta til seg. I tillegg finnes det produkter man kan påføre før dette slik at porene åpnes og skinnet blir mer mottakelig for farge. I tillegg finnes det jo fargesprayer til skinn, lik de man ofte bruker på semsket skinn.

Så i teorien skal det vel være mulig å gjøre ganske drastiske endringer på fargen, men har aldri hatt behov for å gjøre det selv, så vet ikke hvordan det faktisk fungerer i praksis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det hadde vært fint :) Har du før-bilder av skoene også?

 

Tror ikke det, men stock-bildet viser fargen ganske bra.

 

 

 

 

Den beste måten å endre farge på et par sko er jo å strippe av all farge og overflatebehandling med f.eks. terpentin, og så bruke lærfarge til å gi skoene en ny farge. På den måten kan man i teorien endre et par sko til akkurat hvilken farge man vil, men det er jo en ganske omfangsrik prosess.

Lenke til kommentar

Bestilte et par Herring Shakespeare II i dag, skulle ønske fargen var noe mørkere, men etter det jeg har skjønt blir det godkjent resultat med gjentatt polering med en noe mørkere skokrem.

 

Har sett Saphir skokrem bli anbefalt, er denne i medium brown noe å satse på?

Endret av Atald
Lenke til kommentar

Da var Shakespeare II utsolgt i min størrelse, så det suger. Tenkte jeg skulle bestille om en liten måned, etter at det kommer inn en lønning, men det ser ut som jeg må vente til oktober før de er tilgjengelig igjen i UK 9.5F igjen, med mindre jeg går for C&J. C&J frister litt mer nå, fargen er penere og det er sikkert mulig å få tak i de, men vil egentlig ikke strekke meg over 3000.

Lenke til kommentar

Da var Shakespeare II utsolgt i min størrelse, så det suger. Tenkte jeg skulle bestille om en liten måned, etter at det kommer inn en lønning, men det ser ut som jeg må vente til oktober før de er tilgjengelig igjen i UK 9.5F igjen, med mindre jeg går for C&J. C&J frister litt mer nå, fargen er penere og det er sikkert mulig å få tak i de, men vil egentlig ikke strekke meg over 3000.

 

Hvor kjøper du C&J-skoene fra Henrik C?

 

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...