Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Registrerer at Pål Andrè Helland skåret 2-1-målet i gårsdagens kamp mot Molde. Der tror jeg at vi har neste års førstelagsdebutant. Pål Andrè fremstår som et bra talent.

Men noe mer enn sporadiske innhopp á Jo Sondre Aas tviler jeg på at det blir.

 

Hamrén virker ikke redd for å satse på yngre spillere, men han kunne egentlig ikke ha gjort noe annet i år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har Fredrikstads innlånte keeper Daniel Örlund blitt linket til Rosenborg de siste dagene. Selv har jeg latt meg imponere av den svenske målvakten, men jeg lever også i den troen at Jarstein burde dyrkes som vår førstekeeper. Det vil være så surt å la ham stagnere når vi vet hvor stort et potensiale han faktisk har. 2. omgang i landskampen mot Argentina sier litt om hvor god han kan være. Selv tror jeg noe av problemet ligger i keepertreneren.

Lenke til kommentar
Da synes jeg heller man bør satse på Espen Johnsen. Han har hatt en bra sesong i Godset.

Men Jarstein har fremtiden foran seg, og en sesong på benken for Rosenborg kommer bare til å gjøre ham vondt, og eventuelt får vi en reprise av hva som skjedde med nettopp Espen Johnsen. Han blir lånt ut til en mindre god Tippeligaklubb, gjør sakene sine der bra og får oss til å angre på at vi ikke satset mer på ham. Dette blir kanskje litt feil siden Hirschfeldt var bedre i 2006 enn Johnsen var, men Jarstein har et skyhøyt potensiale, og det er ikke noe vi må la glippe mellom fingrene.

Lenke til kommentar
Tenk deg om... Åge Hareide?

Se litt bort ifra det Åge har gjort med landslaget. Se på hva han gjorde i årene før det? Jo, gjennom resultater som trener kvalifiserte han seg faktisk til å bli norges landslagstrener. Og da er han en dårlig trener? Poenget mitt var ikke å hylle Hareide, men han er en klok mann og ville ikke valgt Jamtfall som keepertrener hvis han hadde bedre alternativer..

 

Men hvorfor har vi fokus på hvilken keeper som skal stå i mål? Ikke der problemet har vært i år, de har vært foran motsatt mål!

Lenke til kommentar
...enda farligere i feltet enn Jarstein er...

hvis jeg får kommentere; hva er galt med din dømmekraft? jarstein har vel hatt cirka 6 bom-turer i år, men såvidt jeg vet har han hatt cirka 150 ikke-bomturer så egentlig hva er det som gjør jarstein farlig i feltet? han er sikker som fjellet når han har selvtillitten på plass. Han hindrer jo potensielle sjanser så han slipper å trekke feberredningene fra øverste hylle 2 ganger i minuttet.

For det andre skal det sies at jarstein kanskje er den eneste NORSKE keeperen som klarer å plassere seg rett i mål, se på ej han må trekke frem det beste i seg HVER gang et skudd kommer så å si midt i mål fordi han ALDRI står rett.

Eller se på Jon Knudsen som vistnok er en 90%-keeper aka keeperen som redder det han skal redde. Oj hva skjedde mot vålerenga eller tromsø? hvor mange ganger skal det være lov for en landslagskeeper å feilplassere seg? Det er ikke lett å se, men jon knudsen står ALLTID et skritt for nærme nærmeste stang. Noen fler som merker seg deT? se f.eks. mot nederland eller tromsø eller vif

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...