Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sesongen over for Sapara og. Han er vel den mest vitale midtbanespilleren, og jeg ser ikke helt hvordan det her skal gå til.

 

Håper det kommer en liten meter snø på torsdag. Men noe sier meg at spanjolene kommer til å stille litt mer forbredt enn forrige gang. Håper de har med seg noen supportere og da, så vi får noen å synge imot.

Lenke til kommentar

Sapara har nok en av de aller største rollene i laget, altså spillet er i stor grad knyttet rundt ham. Uten Sapara er jeg ganske usikker på resultat. Jeg tipper tap, med mindre det skjer noe mirakuløst.

 

Og mtp. på supportere, så skal det vel ikke så mye til for å overgå de to som kom i fjor. Regner med at dette er en kamp som er litt større for supporterne enn i fjor, tenker da på at vi faktisk slo dem, og at de er ute etter revansj.

Lenke til kommentar

RBK-stallen er verdt 183 mill. hvis de hadde blitt solgt nå. Fra Adressa:

 

40 millioner: Per Ciljan Skjelbred.

Norges heteste salgsobjekt. Linkes hele tiden til engelske klubber, og det kan presse prisen ytterligere. Kun 21 år.

 

25 millioner: Alexander Tettey.

Hatt en brokete sesong, men har meget stort potensial. Torino ville gi 20 millioner for ham i sommer. Også fransk interesse.

 

18 millioner: Marek Sapara.

Slovakisk landlsagsspiller som til tider er en åpenbaring i norsk fotball. Opereres i menisken, og mister sesongens to siste kamper.

 

15 millioner: Kris Stadsgaard.

Ble kjøpt for røversummen fire millioner kroner i mars. En spillende stopper med italiensk spillerfortid.

 

10 millioner: Vadim Demidov.

Fra 1. divisjon til landslagsspiller på en halv sesong. Russiske klubber følger 22-åringen tett.

 

10 millioner: Anthony Annan.

Stor i Stabæk, men ikke slått til i RBK-drakta. Landslagsspiller for Ghana, er kun 22 år.

 

10 millioner: Abdou Razack Traoré.

I enkelte markeder som Frankrike kan han bli solgt for mer enn ti millioner kroner. Fortsatt både ung (20 år i desember!) og uerfaren.

 

10 millioner: Didier Konan Ya.

Selges høyst trolig i januar. Linket til England, som igjen gir høy markedsverdi, men får ikke arbeidstillatelse.

 

10 millioner: Rune Almenning Jarstein.

Stort potensial, men har ikke innfridd. Ble kjøpt for 12 millioner kroner i fjor. Kan være salgsobjekt allerede i januar.

 

8 millioner: Steffen Iversen.

32 år, men vil alltid ha en høy verdi. Engelske klubber i 1. divisjon følger ham tett. Høyaktuell for transfer i januar.

 

5 millioner: Mikael Dorsin.

Kom tilbake etter mislykket opphold i Cluj. Blir værende i Trondheim lenge.

 

5 millioner: Mikael Lustig.

Kom i sommer for 4,5 millioner kroner. Jakter høyrebacken i det svenske landslaget. Får han den, stiger prisen raskt.

 

4 millioner: Alejandro Lago.

Skrev under for ny kontrakt i høst. Blir værende i RBK, og lite aktuell for salg på en stund.

 

3 millioner: John Pelu.

Har ikke blitt den hiten RBK trodde. Rask og utrolig god på sitt beste, men for ustabil.

 

2 millioner: Roy Miller.

Stort sett skadet. Kjøpt for 3,5 millioner kroner, men kan koste 6 millioner. I tillegg skal visstnok Bodø/Glimt ha 35 prosent av videresalget.

 

2 millioner: Andreas Nordvik.

Tidvis imponert, men har fått lite spilletid. Kommer den rette klubben, kan han bli solgt i januar.

 

2 millioner: Juska Savolainen.

Finnen har vært meget uheldig med skader, og er trolig på vei bort i januar. Kjøpt for 2,8 millioner kroner.

 

2 millioner: Alexander Lund Hansen.

Mye tyder på at han reiser til Danmark med sin håndballsamboer Gøril Snorroeggen.

 

1 million: Kjell Rune Sellin.

Har potensial, men trenger spilletid på høyere nivå enn 2. divisjon.

 

1 million: Jo Sondre Aas.

Spådd å bli den nye Brattbakk. Ikke slått til i full blomst, men trenger som Sellin spilletid på høyere nivå enn 2. divisjon.

Lenke til kommentar
Edit: Latias: Har slått dem før ;)

Ja, det vet jeg. Men mye har endret seg siden i fjor:

1. Valencia har spilt mye bedre fotball i det siste.

2. Villa spilte ikke den gang. Nå er han tilbake.

3. Rosenborg har ikke hatt den beste sesongen.

4. Har slitt mot St. Etienne (som forøvrig ligger helt sist i Frankrike), og mot Club Brugge.

5. Sapara er ute.

 

Blir vanskelig, men håper RBK kan overraske. :)

Lenke til kommentar

Denne kampen minner meg mye om Chelsea-kampen i fjor. Hjemmekampen som var årets største. Forventningene var moderate. Det var få som satset penger på RBK for å si det sånn. Det ble en middels kamp av RBK der Chelsea viste frem verdensklassen sin. Men likevel er det et positivt minne for meg. Var herlig stemning på Lerkendal og stemningen i byen før kampen var også god. Håper det blir noe lignende i morra. Bortsett fra resultatet da.

 

Men Valencia har planer om å vinne Uefa-cupen. Vi sitter å håper på en tredje-plass.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...