Gå til innhold

Rosenborg Ballklub 2018


DJ_Dark

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
RBK har ikke noe å gjøre ute i europa. Det har de bevist i løpet av tippeligaen. Tromsø og Fredrikstad har ikke noe der å gjøre? Lol? Er vell litt vanskelig for bitre trøndere å innse at RBK ikke lenger er hva det var før :)

Så du mener de få poengene som skiller FFK/Tromsø ned til RBK betyr at FFK og TIL absolutt fortjener plassene i UEFA cupen mer enn RBK? RBK er det eneste laget i Norge som antagelig kan utrede noe i europa eller i det hele tatt nå europa og en av de få i skandinavia med unntak av FCK og kanskje Stabøk en vakker dag...

Lenke til kommentar
Hmm, føltes faktisk vanvittig deilig å få RBK ut av all Europacupdiskusjon. :)

Regner med at det var ironi? RBK er jo grunnen til at vi kanskje kan få muligheten til å kvalifisere to lag til CL som vi har fått et par ganger tidligere...

 

Ser ikke helt hva som absolutt skulle være ironisk med innlegget mitt? Personlig er jeg ikke interessert i at RBK skal øke sitt økonomiske forsprang for eksempel.

 

Så du mener de få poengene som skiller FFK/Tromsø ned til RBK betyr at FFK og TIL absolutt fortjener plassene i UEFA cupen mer enn RBK?

 

Det stemmer. Det at FFK og TIL har sanket flere poeng i 2008 gjør at de har vist seg som et bedre lag enn RBK i år. De beste lagene fortjener plass og får plass i Europacupen. Fint system vi har. :)

Lenke til kommentar

Har vel fortsatt fair-play rankingen å håpe på. Men det hadde ikke skadet med en sesong hvor det kan fokuseres på å få ting på plass. Det trengs en eller to spisser som kan å score mål. Iversens dager er talte, og han presterer bare når han selv vil. Konan kan forsvinne iløpet av vinteren, til Premier League av en eller annen grunn. Det trengs også en keeper som ikke tabber seg ut i hver 3. kamp. Alt dette er nå vanskeligere å få tak i, nå som vi ikke har UEFA-Cup å lokke med.

 

Det er ikke mer enn noen uker siden at RBK viste at det er bare de som har det som trengs for å komme seg gjennom en kvalikk til europaspill. Men det betyr ikke at den kvalikken skal komme som en selvfølgelighet. Det må jo fortsatt kjempes i hver eneste kamp, som om hver kamp teller. Tenk alle poengene som har blitt sløst bort på sjansesløsing, forsvarsfeil eller rett fram forjævlig spill. Men nå skal det sies at klubben gikk gjennom et trenerbytte midt i sesongen, og de som forventet at det skulle leveres gull og grønne skoger skal være rimelig optimist. Denne sesongen gikk som forventet i grunn. Å komme seg på toppen av fotballnorge igjen er ikke noe som skjer over natta.

 

Men sesongen er ikke over enda. Nå som Tippeligaen er ute av hodet på spillerne, er det mye rart som kan skje i Uefa-cupen.

Lenke til kommentar
Hmm, føltes faktisk vanvittig deilig å få RBK ut av all Europacupdiskusjon. :)

Regner med at det var ironi? RBK er jo grunnen til at vi kanskje kan få muligheten til å kvalifisere to lag til CL som vi har fått et par ganger tidligere...

Så du mener de få poengene som skiller FFK/Tromsø ned til RBK betyr at FFK og TIL absolutt fortjener plassene i UEFA cupen mer enn RBK?

 

Det stemmer. Det at FFK og TIL har sanket flere poeng i 2008 gjør at de har vist seg som et bedre lag enn RBK i år. De beste lagene fortjener plass og får plass i Europacupen. Fint system vi har. :)

hadde likt å se FFK og TIL slå ut Djurgården og Brødby og nærmest rundspille Club Brügge...

Lenke til kommentar
Det er ikke mer enn noen uker siden at RBK viste at det er bare de som har det som trengs for å komme seg gjennom en kvalikk til europaspill.

 

Tja, nå har vel mange norske lag vist tidligere år at dette IKKE er tilfelle, så ingen vet hva 2009 bringer. Tror blant andre Stabæk vil gjøre det langt bedre enn RBK ville ha gjort. :)

 

hadde likt å se FFK og TIL slå ut Djurgården og Brødby og nærmest rundspille Club Brügge...

 

Jeg også, men ikke like mye som jeg elsket å se Brann rundspille Club Brügge borte i fjor. Uten at noe av det vi diskuterer nå egentlig er relevant.

Lenke til kommentar
Så ble brann rundt eid av Deportivo med en spiller mindre og. Noe som viste at de absolutt ikke hadde noe å gjøre i Europa. Kun RBK som har erfaring med dette, og faktisk klare å tukte de store lagene.

 

Haha, hvis du mener Brann ikke klarte å tukte Deportivo ved å holde dem til straffekonk så greit for meg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Ehm.

 

Såg du kampen Husam? Det var enveiskjøring hele veien, Brann var feige og turte ikke en gang å prøve på å score.

 

Jepp, og jeg så både hjemme- og bortekampen. Totalt sett var det svært jevnt, lagene hadde så til de grader hver sin kamp. Når man holder et lag til straffekonk over to kamper kan man ikke si at Brann ikke hadde en sjanse, haha...

Lenke til kommentar
hadde likt å se FFK og TIL slå ut Djurgården og Brødby og nærmest rundspille Club Brügge...

 

Evt. To ganger Valencia i Champions League... Kun Rosenborg har pr. i dag noe å gjøre i Europa.

Jepp, vurderte å bruke den, men da hadde vel argumentet "det var i fjor" kommet

Endret av bruno99
Lenke til kommentar
Ehm.

 

Såg du kampen Husam? Det var enveiskjøring hele veien, Brann var feige og turte ikke en gang å prøve på å score.

 

Jepp, og jeg så både hjemme- og bortekampen. Totalt sett var det svært jevnt, lagene hadde så til de grader hver sin kamp. Når man holder et lag til straffekonk over to kamper kan man ikke si at Brann ikke hadde en sjanse, haha...

Og hvorfor var Brann så mye bedre hjemme? Jo, fordi Deportivo hadde tidenes undervurdering av Brann og ble overrasket. Neste kamp, hvor de var forberedt, pisset de på Brann med enn spiller mindre.

Lenke til kommentar
Til neste år har vi forhåpentligvis en større stall, regner med at Hamren gjør noen grep... Med bredere stall vinner vi tippeligaen... sier sitt når vi setter innpå Storflor på slutten av kampene for å prøve å få til noen sjanser..

Slik jeg ser det, har ikke årets stall vært for tynn. Den har vært alt for svak! Det må inn spillere som alltid leverer på et høyt nivå. En spiss som bør være blant de 2-3 mestscorende i Tippeligaen bør også inn! Her må det kjøpes. Helst norsk, men svenske og danske spillere er også aktuelle!

 

Dropp kjøpene fra Afrika nå, ingen av de tre har slått til som de ut i fra forutsetningene skulle ha gjort.

Lenke til kommentar
Ehm.

 

Såg du kampen Husam? Det var enveiskjøring hele veien, Brann var feige og turte ikke en gang å prøve på å score.

 

Jepp, og jeg så både hjemme- og bortekampen. Totalt sett var det svært jevnt, lagene hadde så til de grader hver sin kamp. Når man holder et lag til straffekonk over to kamper kan man ikke si at Brann ikke hadde en sjanse, haha...

Og hvorfor var Brann så mye bedre hjemme? Jo, fordi Deportivo hadde tidenes undervurdering av Brann og ble overrasket. Neste kamp, hvor de var forberedt, pisset de på Brann med enn spiller mindre.

 

Minner meg veldig om Chelsea-RbK i fjor ;)

 

Og apropos Tromsø og Fredrikstad i Europa: Pr dags. dato (og gjeldende til neste års sesongslutt), er dette Norges 2. og 3. beste lag. Om de har noe å gjøre i Europa eller ei vil tiden vise, men jeg kan ikke se noen andre lag som er mer verdig etter sist sesongs prestasjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...