Gå til innhold

Linkin Park tråden


Megnus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hørte på de da jeg var fjortiss, Hybrid Theory var helt kurant. Det eneste som hadde klasse over dem var Chester Bennington's stemme, både den rolige og skrikinga han dro i gang et par ganger. Så vidt jeg ser av den musikkvideoen har de blitt helt "emo", og Chester har mista alt særpreget sitt.

8401178[/snapback]

Godt sagt. Vokalisten deres hadde faktisk peiling.

Egentlig har jeg faktisk littegrann respekt for tidlig Linkin Park. Denne respekten er ganske ny, for jeg hadde en "hardbarka metaller" periode der jeg distanserte meg veldig fra bandet da å nevne dette bandet i metallsammenheng er mye som å banne i kirken. (dvs. veldig "untr00") På tross av at bandet er repetivt som faen, stjeler mye fra andre, og noen sanger som er 100% prikk lik oppbygning(noen som har hørt stereoklippet med 2 sanger i hver? De går synkront.) så hadde de sin egen lille greie. Og stemmen til vokalisten var virkelig ikke verst.

 

men denne sangen satte streken for godt, her er alt håp tapt...

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Growl og growl... er vel mer rockevokal men litt ekstra fyr i. Samme hvor hardt har skriker så blir det jo pinglete sammenlignet med fks. Opeth eller Nile... men så blir de for forskjellige til å sammenlignes også. Men å sette fyren i et rock/metal band med litt fart kunne vært en interessang affære ja.

Lenke til kommentar

jeg har forelsket meg i Chester's stemme. liker (nesten) alt han synger. Så jeg kommer sikkert til å elske minutes to midnight som jeg elsket de andre :p

 

Nå har vi bare hørt EN sang av minutes to midnight, skal ikke dømme LP av en sang!

 

Men skal være enig at jeg savner mike's rapping sammen med Chester's skriking. Men la oss vente i håp.... og ja, det er håp!

Lenke til kommentar
Hørte på de da jeg var fjortiss, Hybrid Theory var helt kurant. Det eneste som hadde klasse over dem var Chester Bennington's stemme, både den rolige og skrikinga han dro i gang et par ganger. Så vidt jeg ser av den musikkvideoen har de blitt helt "emo", og Chester har mista alt særpreget sitt.

8401178[/snapback]

Godt sagt. Vokalisten deres hadde faktisk peiling.

Egentlig har jeg faktisk littegrann respekt for tidlig Linkin Park. Denne respekten er ganske ny, for jeg hadde en "hardbarka metaller" periode der jeg distanserte meg veldig fra bandet da å nevne dette bandet i metallsammenheng er mye som å banne i kirken. (dvs. veldig "untr00") På tross av at bandet er repetivt som faen, stjeler mye fra andre, og noen sanger som er 100% prikk lik oppbygning(noen som har hørt stereoklippet med 2 sanger i hver? De går synkront.) så hadde de sin egen lille greie. Og stemmen til vokalisten var virkelig ikke verst.

 

men denne sangen satte streken for godt, her er alt håp tapt...

8408448[/snapback]

 

Jeg har ikke hørt noen sanger som likner på Linkin Park sine.

Og "growl" som dere sier i metall er bare noe dritt. det er bare skriking. det er stygt å høre på. Linkin Park har sanger med mye "skriking", men det er bra skriking og vokalsiten (chester bennington) kan synge ordentlig å. Å sammenligne Linkin Park med metall-band er som å sammenligne fotball og ishockey

 

Hvis dere lurer på noe om Minutes To Midnight gå inn her: http://en.wikipedia.org/wiki/Minutes_to_Midnight_%28album%29

Endret av S_B_R
Lenke til kommentar
Og "growl" som dere sier i metall er bare noe dritt. det er bare skriking. det er stygt å høre på.

Er strengt tatt subjektivt. Jeg synes Axl Rose høres og som en voldtatt gris, men er visst mange som digger han som vokalist alikevel.

 

Å sammenligne Linkin Park med metall-band er som å sammenligne fotball og ishockey

De har definetivt inspirasjon fra nu-metall scenen, tror de har nevnt blant annet Mudvayne som inspirasjon. Forøvrig så er jo navnet de har på den nye platen et perfekt eksempel på deres manglende inspirasjon, det er jo bare Iron Maiden's tittel "2 Minutes to Midnight" med tallet tatt bort.

 

Jeg har ikke hørt noen sanger som likner på Linkin Park sine.

Jeg snakket om LP's egne sanger, de er fryktelig lik seg selv. En ting er å ha stil, men de virker til å ha en mal og så forandre litt for sangene. Lydbildet er litt eget, det skal de faktisk ha.

 

Her er et klipp med to Linkin Park sanger spilt paralelt i hver kanal(den ene er gjort litt senere). Strukturen er prikk lik.

 

EDIT: Fant klippet, her: http://www.ugcs.caltech.edu/%7Epaymer/mer/...ly_the_same.mp3

Endret av TLZ
Lenke til kommentar
Hørte på de da jeg var fjortiss, Hybrid Theory var helt kurant. Det eneste som hadde klasse over dem var Chester Bennington's stemme, både den rolige og skrikinga han dro i gang et par ganger. Så vidt jeg ser av den musikkvideoen har de blitt helt "emo", og Chester har mista alt særpreget sitt.

8401178[/snapback]

Godt sagt. Vokalisten deres hadde faktisk peiling.

Egentlig har jeg faktisk littegrann respekt for tidlig Linkin Park. Denne respekten er ganske ny, for jeg hadde en "hardbarka metaller" periode der jeg distanserte meg veldig fra bandet da å nevne dette bandet i metallsammenheng er mye som å banne i kirken. (dvs. veldig "untr00") På tross av at bandet er repetivt som faen, stjeler mye fra andre, og noen sanger som er 100% prikk lik oppbygning(noen som har hørt stereoklippet med 2 sanger i hver? De går synkront.) så hadde de sin egen lille greie. Og stemmen til vokalisten var virkelig ikke verst.

 

men denne sangen satte streken for godt, her er alt håp tapt...

8408448[/snapback]

 

Jeg har ikke hørt noen sanger som likner på Linkin Park sine.

Og "growl" som dere sier i metall er bare noe dritt. det er bare skriking. det er stygt å høre på. Linkin Park har sanger med mye "skriking", men det er bra skriking og vokalsiten (chester bennington) kan synge ordentlig å. Å sammenligne Linkin Park med metall-band er som å sammenligne fotball og ishockey

 

Hvis dere lurer på noe om Minutes To Midnight gå inn her: http://en.wikipedia.org/wiki/Minutes_to_Midnight_%28album%29

8414534[/snapback]

 

Det er din personlige mening ja. Og det er heller ingen her som har sammenlignet Linkin Park med metall.

Lenke til kommentar

TLZ; Jeg har i hvertfall lagt merke til hvor likt en del av sangene er, har du hørt mye LP, bør du ha lagt merke til det, mener jeg.

 

Men uansett de har en rekke gode sanger, men jeg har nok vokst av meg den "forgudingen" av LP som jeg drev på med i mine "14iss" år.

Lenke til kommentar

Håper det er greit at jeg spør et spørsmål her i tråden,

 

Jeg har lyst til å glede kjæresten min med å gi henne en tur til konserten til LP, og da jeg sjekket på siden fant jeg ut at de i neste måned skal ha konsert i Sverige og Danmark. Er det for sent å prøve å skaffe billetter til konserten? Og hvor kan jeg gjøre det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...