Gå til innhold

Treningsprofiler fra forumet


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Født: 01.08.1991

Høyde: Rundt 178-180, lenge siden sist

Vekt (on/off season): ~72 kg

 

Idrettsbakgrunn: Alltid vært ganske aktiv. Drev nesten på med alt idrettslaget tilbød når jeg var liten. Senere var det fotball, alpint, golf og seiling det gikk i. Jeg var en ganske seriøs alpinist. Vant en del kretsmesterskap osv., men gikk lei.

Disse idrett(er) holder jeg på med: Fotball og sykling, styrketrening. Jeg er keeper for et juniorlag.

Så lenge har jeg drevet med den:

Fotball: Siden jeg var guttunge.

Sykling: Litt over ett år.

Styrketrening: Kun i senere tid.

Grunnen til at jeg driver med den/dem er:

Fotball: Gøy, tidsfordriv, sosialt.

Sykling: Gøy. Digger følelsen av å fly rundt på veiene, ligge bak biler nedover osv.

 

Dette fokuserer jeg på: Eksplosivitet, hurtighet og spillforståelse. Kondisjon i sykling.

Dette vil jeg oppnå: Det jeg fokuserer på. Eneste jeg sånn sett ellers ønsker å oppnå er fremgang.

Dette motiverer meg: Gode trenere som presser meg, gode treninger, resultater, bra teamspirit.

 

Så mange timer trener jeg i uken: Ikke noe fast timetall. Men 4 dager med fotball i uken. Det blir som regel 3 treninger og 1 kamp. Dessuten sykler jeg 2 ganger i uken, og prøver å få styrketrening innimellom.

Kosten min består stort sett av: Bor på hybel, så ikke allverdens fancy mat. Men spiser sunnere enn de fleste andre hybelslitere.

Eventuelle kosttilskudd: Teller vitaminbjørner?

 

Her trener jeg: Fotballbanen, treningsstudio, bilveien.

Treningstøy+utstyr:

Fotball: Leggskinn, keeperhansker, keeperdrakt. Gjerne ting med beskyttelse så jeg ikke blir så oppskrapt.

Sykling: Landeveissykkel, sykkelshorts, sykkelskjorte og sykkelhansker.

Skal kjøpe pulsklokke når jeg kommer meg til byen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Født:7.11.1990

Høyde:ca. 185

Vekt 77-78kg atm(on/off season):

 

Idrettsbakgrunn:Drev ikke med noe særlig idrett

Disse idrett(er) holder jeg på med: (hvis du har flere, uthev hovedidretten)

Så lenge har jeg drevet med den: (idretten i bold)

Grunnen til at jeg driver med den/dem er:

Meritter (valgfri):

 

Dette fokuserer jeg på: Riktig teknikk, fremgang

Dette vil jeg oppnå: Bli sterkere, få mer muskler men også holde meg nogenlunde slank samtidig

Dette motiverer meg: Kommentarer, egen fremgang

 

Så mange timer trener jeg i uken: Trenger 3-4 dager i uka, bare styrke

Kosten min består stort sett av: havregryn, tunfisk, grovt brød, egg, kylling, kjøptt osv :p

Eventuelle kosttilskudd: protein shake, multivitamin, b vitaminer, omega3, zma noen ganger, skal begynne med kreatin monohydrat

 

Her trener jeg: Treningsstudio

Treningstøy: t skjorte, joggesko og joggebukse :p

Treningsutstyr:

Endret av Overdox
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Født: 30/3 -94

Høyde: 160

Vekt : 52

 

Idrettsbakgrunn: Fotball, friidrett, taekwondo, boksing, styrketrening

Disse idrett(er) holder jeg på med: Styrketrening, taekwondo, boksing

Så lenge har jeg drevet med den: Styrketrening: 2måneder ca, Taekwondo:2 måneder ca, Boksing: 9 måneder ca

Grunnen til at jeg driver med den/dem er:[/b] Se bra ut, selvfølelse, bli en bedre fighter, og ikke minst at trening er sinnsykt viktig for en som har diabetes.

 

Dette fokuserer jeg på: Økt muskelmasse. gradere meg.

Dette vil jeg oppnå: Bli "stor", bli syk i taekwondo.

Dette motiverer meg: "Store" mennesker, pluss damer.

 

Så mange timer trener jeg i uken: 5 timer taekwondo, 7 timer boksing, 5 timer styrke= 17 timer trener jeg i uka :)

Kosten min består stort sett av: Egg, Kylling, Melk og ett stortsett normalt kosthold

Eventuelle kosttilskudd: Proteinpulver

 

Her trener jeg: Hjemme, det lokale treningssenteret, Mudo senteret.

Treningstøy: Joggebukse, taekwondo drakt, T-skjorte

Endret av TheFighter94
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Født: 6. oktober 1988

Høyde: 167 cm

Vekt: 64kg

 

Idrettsbakgrunn: Fotball gjennom mange år. Ellers ingenting!

Disse idrett(ene) holder jeg på med: Styrketrening (startet februar 2010)

Så lenge har jeg drevet med den: 1,5 år

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: Vil bygge mer muskler. Syns styrketrening virker utrolig gøy og det er mye å lære.

Ønsker å se bra ut, samt være i god form. Forbedre meg på flere områder.

Meritter: Tja, har jo gått ned 5 kg fra februar til desember 2010! Hehe.

 

Dette fokuserer jeg på: Teknikk!

Dette vil jeg oppnå: God teknikk og økning i muskelmasse.

Dette motiverer meg: Resultater. Å vite at det jeg gjør er riktig og at det går fremover.

 

Så mange timer trener jeg i uken: 5-10 (avhengig av hvor mye kardio i tillegg)

Kosten min består stort sett av: Egg, kylling, kyllingkjøttdeig, fullkornsris, Skyr

Eventuelle kosttilskudd: Proteinshake innimellom

 

Her trener jeg: England

Treningstøy: Singlet og tights

Treningsutstyr: Det jeg trenger av vekter og apparater

 

Treningsprogram: tja, forandres stort sett ganske ofte.

Endret av Juliess
Lenke til kommentar

Født: 05.09.1989

Høyde: 185

Vekt (on/off season): ~78 KG

 

Idrettsbakgrunn: Aldri vært noe særlig aktiv. Litt skigåing og fotball fram til tredje men ellers bare godstolen.

Disse idrett(er) holder jeg på med: Langrenn og Styrketrening samt alpint når sjansen byr seg

Så lenge har jeg drevet med den: Langrenn: 5-6 måneder. Styrketrening: Snart ett år

Grunnen til at jeg driver med dem er: Prøver å komme meg i form og lære meg å respektere kroppen. Ligger hjerteproblemer i slekta så burde være litt forut.

 

 

Dette fokuserer jeg på: Progresjon, vektreduskjon og teknikk.

Dette vil jeg oppnå: Å komme meg unna det jævlige selvbildet jeg hadde før og kunne ta meg bra ut sosialt sett.

Dette motiverer meg: Vektreduksjonen og forandringene

 

Så mange timer trener jeg i uken: 6 dager. ca 6-10 timer. Avhenging av hvor langt jeg går på ski eller hvor lenge jeg kjører Kardio. Har 3 dager styrke og 3 dager kondisjon/langrenn.

Kosten min består stort sett av: Frukt og grønt, fiberrik mat og mye kylling i ren form (fillet etc.)

Eventuelle kosttilskudd: Tran og C-vitaminer samt shake på dagene med styrke.

 

Her trener jeg: 3T steinkjer, Byahalla skianlegg

Treningstøy+utstyr:

Styrke: Styrkehansker x2 (alltid ett par gjemt i bagen om jeg skulle glemme de normale). Kneøang shorts, sko med flat såle.

Ski: Ski, sko, staver (lol?), skikkelig bukse og jakke, drikkebelte og skibriller.

Alpint: Alpinklær, snowblades, hjelm, briller og sko

Lenke til kommentar

Født: 15.10.1984

Høyde: 174

Vekt (on/off season): 75/ +-83

 

Idrettsbakgrunn:

Disse idrett(er) holder jeg på med: styrketrening, jogging ute.

 

Så lenge har jeg drevet med den: 6-7år (+- pga prolaps)

 

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: Sunnere kropp, mer energi i hverdagen, ser bedre ut, hjernen fungerer bedre, mer opplagt, bedre selvtillit osv

 

Dette fokuserer jeg på: Egentlig bare holde kroppen i god fin form.

 

Dette vil jeg oppnå: tja.. å gå ned til 75 IGJEN innen sommerturen

 

Dette motiverer meg: framgangen jeg får i treningen, endringer på krop

 

Så mange timer trener jeg i uken: tja.. ca 6-7timer styrke, og så kommer det litt kondisjon i tillegg. Er drittlei av tredmølle osv så det blir egentlig for lite kondisjon på meg..

 

Kosten min består stort sett av: Prøver å holde meg unna usunn karbo, ellers så spiser jeg sjøllaget mat,som jeg prøver å holde mager.

 

Eventuelle kosttilskudd: Proteinshake når jeg føler jeg ikke har fått rett næring den dagen.

 

Her trener jeg: Dragvold, Trondheim

Treningstøy: hehe er vell joggebukse stil det

Treningsutstyr: Styrkeløft saker

Endret av [email protected]
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Født: 16.07.94

Høyde: 1.90

Vekt (on/off season): 70

 

Idrettsbakgrunn: Fotball.

Disse idrett(er) holder jeg på med: (hvis du har flere, uthev hovedidretten) Styrketrening, fotball med venner om sommeren.

Så lenge har jeg drevet med den: Fotball.. i syv år. Styrketrening, 5-6 uker? (begynnelsen av mars)

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: For øyeblikket for å bedre selvtilliten, få litt kjøtt på kroppen, bedre kropp og komme i form!

 

Dette fokuserer jeg på: I styrketreninga? Biceps/bryst, rygg og litt mage. Trener hele kroppen, selvfølgelig.

Dette vil jeg oppnå: En bedre kropp, og et par ekstra kilo!

Dette motiverer meg: Bror min. Og fremskritt!

 

Så mange timer trener jeg i uken: 5-10.

Kosten min består stort sett av: Egg, skinke, norsk middag o.l.

Eventuelle kosttilskudd: Whey protein, carbo fuel.

 

Her trener jeg: Heiane Trening & Helse

Treningstøy: Craft t-skjorte, svart joggebukser/Adidas shorts.

Treningsutstyr: Ehm.. Olympia-stangen/vektene/apperatene oppe i gymen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Født: 28.07.89

Høyde: 1,85m

Vekt: 80kg

 

Idrettsbakgrunn: Fotball, bordtennis, golf, tennis og (styrketrening).

Disse idrettene holder jeg på med: Golf, tennis og (styrketrening).

Så lenge har jeg drevet med dem: Golf har jeg holdt på med i ca. 10 år, og tennis har jeg spilt i ca. 2 år. Styrketrening har jeg drevet med i snart 2 år.

Grunnen til at jeg driver med dem: Fordi det er gøy og samtidig sunt for kroppen.

 

Dette fokuserer jeg på: Mitt fokus er å ha det gøy.

Dette vil jeg oppnå: Komme i bedre fysisk form.

Dette motiverer meg: Lærer av motgang og inspireres av fremgang.

 

Så mange timer trener jeg i uken: 7-14 timer.

Kosten min består stort sett av: Vann, helmelk, müsli, frukt, kylling, kjøtt, ris osv. Variert.

Eventuelle kosttilskudd: Omega3 og ZMA.

 

Her trener jeg: Hjemme eller ute i hage/natur hvis det er fint vær.

Treningstøy: Joggebukse og en eller annen t-skjorte. De dagene jeg trener med vektvest på har jeg ingen t-skjorte under.

Treningsutstyr: Løsvekter, pull up bar og vektvest.

 

Bilde kommer i nær fremtid.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Født: 10.05.1990

Høyde: 180cm

Vekt: +-70kg

 

Idrettsbakgrunn: Et par år med håndball og fotball

Disse idrett(er) holder jeg på med: Styrketrening

Så lenge har jeg drevet med den: Mars 2009

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: Holde meg iform og sosialt/morsomt

 

Dette fokuserer jeg på: Styrke og få ned fettprosenten

Dette vil jeg oppnå: Mer markerte magemuskler og økt styrke

Dette motiverer meg: Se fremgang, folk jeg "ser opp" til

 

Så mange timer trener jeg i uken: 7-9

Kosten min består stort sett av: det jeg vil

Eventuelle kosttilskudd: Kreatin, proteinpulver, multivitamin?, ZMA

 

Her trener jeg: Sats metro (vurderer bytte til Condis Lørenskog)

Treningstøy: Treningsbukse/joggebukse og tskjorte

Treningsutstyr: Hansker til styrketrening

 

Treningsprogram Skal prøve meg på et HST treningsprogram nå

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Født: 1987

Høyde: 203

Vekt: 96

 

Idrettsbakgrunn: Spilt basketball

Disse idrett(er) holder jeg på med: Styrketrening

Så lenge har jeg drevet med den: Seriøst siden januar 2010

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: Det er gøy og jeg ønsker å forbedre meg selv.

Dette fokuserer jeg på: Progresjon

Dette vil jeg oppnå: Økt styrke og større kroppslig sett

Dette motiverer meg: Fremgang!

 

Så mange timer trener jeg i uken: 4-5

Kosten min består stort sett av: Prøver å få i meg kylling og annen sunn mat. Ellers er fokus hovedsaklig på mengde.

Eventuelle kosttilskudd: Kreatin, proteinpulver, ,maltodextrin, ZMA, olje

 

Her trener jeg: SiB

Treningstøy: Shorts, t-skjorte, sko

Treningsutstyr: Belte

 

Treningsprogram: Trener en to-splitt. Satt opp programmet selv. Mye baseøvelser. Justerer det etter hvordan jeg føler det funker.

Endret av McBitch
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Født: 08.12.1994

Høyde: ca 182cm

Vekt 85:

 

Idrettsbakgrunn:Diverse

Disse idrett(er) holder jeg på med: Volleyball og alt som følger med

Så lenge har jeg drevet med den:4år

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: Jeg bare gjør det. Er jo gøy, men ekstremt slitsomt til tider. Gir meg en følelse av mestring. Det er en del av meg, på samme måte som at jeg går på skole og spiser frokost.

Meritter (valgfri): 18, 10, 9, og 1. plass i Aldersbestemte NM

 

Dette fokuserer jeg på: Utvikle meg som spiller, bli så god som mulig i alle aspekter av sporten. Fysikk og grunnteknikk

Dette vil jeg oppnå: Ingen spesielle mål. Tar det som det kommer.

Dette motiverer meg:Følelsen av å være god i noe. Mestre noe.

 

Så mange timer trener jeg i uken: 15-20+ timer

Kosten min består stort sett av:Mest mulig ren mat; kjøtt, fisk, ris, grønnsaker Så mye som mulig

Eventuelle kosttilskudd: Protein, Langsomme karbohydrater,ZMA, Kreatin, vegetabilsk Omega3.

 

Her trener jeg: Vanlig idrettsahll og Haugesund Toppidrettsgymnas

Treningstøy:Volleyball: shorts, syntetisk t-shorte, knebeskyttere, Mizuno Wave Tornado. Styrke: Joggebukse, kort/langarmet bommulstskjorte

Endret av Badtothebonenot
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

*bilde* (Skal være 200 x 300 piksler)

 

Født: 23.02.1994

Høyde: Er ikke helt sikker, men ligger rundt 176-178 cm over bakken.

Vekt (on/off season): Nå ligger jeg på 78kg.

 

Idrettsbakgrunn: Har drevet en del med fotball da jeg var liten, men slutta da jeg ble "tvingt" inn i World of Warcraft. Har klart å få meg bort fra "verdenen" og ha trent i omtrent 1 og et halvt år med fotball og styrke.

Disse idrett(er) holder jeg på med: Jeg driver med styrketrening for det meste, men kan også gå innom fotballbanen et par ganger i måneden med noen venner, ikke noe seriøst trening.

Så lenge har jeg drevet med den: (idretten i bold) Jeg har trent styrketrening siden februar i år, så har det vært litt av og på med ferier og lignende, at jeg glipper ut i blant. Jeg vil si at jeg har trent rundt et halvt år sammenhengene.

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: Å trene gir meg selvtillit, jeg føler meg bedre hver dag jeg kommer hjem fra gymmen og får en dårlig følelse dersom jeg må droppe trening på grunn av "viktigere" ting som skole og lignende. Synes at det er kjekt å trene og å kunne utnytte og forbedre musklene. Jeg merker også en god del fremgang med treningen, så det motiverer meg en del.

Meritter (valgfri): De eneste merittene er hver gang jeg klarer å nå mine mål med treningen. Ønsker ikke å satse på treningen, eneste jeg ønsker er å sette nye mål og deretter nå dem.

 

Dette fokuserer jeg på: Akkurat nå fokuserer jeg på å få sterkere og større muskler. Jeg ønsker ikke å få større muskler for at jeg skal "brife" med det, men ønsker det for min egen del. Det løfter selvtilliten enormt, og det ser jo ganske bra ut.

Dette vil jeg oppnå: Jeg ønsker å kunne forbedre alle løftene mine, at jeg skal kunne ta tungre vekter enn jeg har gjort før. Ønsker å kunne trene med 100kg i knebøy før jul. Jeg har stor tro på at jeg klarer det.

Dette motiverer meg: Resultater og forbedringer motiverer meg. Da jeg ser meg i speilet og kan se at jeg ikke er lik jeg var for noen måneder siden, blir jeg svært motivert til å forsette å trene. Da tenker jeg bare "hvordan ser jeg ut om noen måneder igjen".

 

Så mange timer trener jeg i uken: Jeg trener 3 ganger i uken, og de fleste treningene varer fra 1 - 1,5 timer. Så vil si rundt 4 timer trening hver uke. Pleier som regel å være mer hvis jeg legger til gymtimer på skolen osv.

Kosten min består stort sett av: Jeg prøver å spise proteiner til hvert måltid, men kan glippe ut av kostholdet et par ganger. Dersom det er helg eller jeg er hjemme alene er det ganske lett å bare kjøpe en pizza til middag. Men prøver å holde kostholdet så bra som jeg klarer. Har satt meg et mål at jeg skal spise havregrøt/havregryn hver morgen for både trege karbohydrater og proteiner.

Eventuelle kosttilskudd: Jeg går ikke på noen kosttilskudd enda, men jeg har bestilt kreatin og proteinpulver fra gymgrossisten som jeg venter på å få levert. Oppdaterer profilen da jeg har begynt med det.

 

Her trener jeg: Jeg trener på Pulz Treningstudio i Stavanger. Et lite lokalt studio.(www.plz.no)

Treningstøy: Enten en shorts eller en treningsbukse og en t-skjorte.

Treningsutstyr: Har et par Nike sko som jeg alltid bruker under treningen. Har også noen treningshansker som jeg bruker til tider.

 

Treningsprogram:

 

Jeg trener Stronglifts 5x5 som består av A og B, man varierer A og B etter hver trening, for eksempel A på tirsdag, B på torsdag, A på lørdag, og B på tirsdag igjen. A og B består av:

 

A:

Knebøy 5x5

Benkpress 5x5

Liggende roing 3x12 (Inverted Rows på engelsk)

Armhevinger 3x12

Reverse Crunches 3x12

 

B:

Knebøy 5x5

Militærpress 5x5

Markløft 1x5

Chins/Pullups 3x12

Planken 3x30sec

 

 

Endret av mollasund
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Født: 31.10.95

Høyde: 1.81

Vekt (on/off season): 87.8

 

Idrettsbakgrunn: Basketball, Innebandy, Judo.

Disse idrett(er) holder jeg på med: (hvis du har flere, uthev hovedidretten) KONDIS(OPPVARMING) > Styrketrening.

Så lenge har jeg drevet med den: Siden Tysdag 12. Oktober 2010

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: Bli slankere, bygge muskler

Meritter (valgfri): ?

Dette fokuserer jeg på: Trene riktig og ofte. (en hviledag etter hver treningsøkt)

Dette vil jeg oppnå: Bli slank! Være sterk og schtoor

Dette motiverer meg: De fine treningsapparatene på studioet. Hyggelige mennesker, kjenner mange. Dritbra miljø.

 

Så mange timer trener jeg i uken: Ca 2 timer hver gang - Bortimot 10 timer med GYM på skolen.

Kosten min består stort sett av: Vet ikke helt! Spiser sunt og usunt... litt for mye usunt kanskje.

Eventuelle kosttilskudd: MULTI greier.. så jeg får i meg alle viktige næringsstoffer som jeg ikke får gjennom mat.

 

Her trener jeg: Skullerud Sport Senter

Treningstøy: T-skjorte og shorts, eller t-skjorte og joggebukse. Spørs om jeg skal løpe eller ikke.

Treningsutstyr: Alt mellom A - Å . Trener alle viktige muskler i kroppen. Lår, legger, magemuskler, ryggmuskler, bryst, korsrygg, biceps, triceps...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Født: November 1987

Høyde: 190

Vekt (on/off season): ~95

 

Idrettsbakgrunn: Fotball (en sesong), ishockey (en sesong), lengdeløp (en sesong), innebandy (vennegjeng)

Disse idrett(er) holder jeg på med: Innebandy med noen venner, meget useriøst og styrketrening, litt mer seriøst.

Så lenge har jeg drevet med den: Innebandy i ca 2 år, styrketrening 2 år (nesten 1 år pause, lite aktivitet)

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: Innebandy er gøy samt god kondisjonstrening, styrkeløft er læringsrikt og trolig det min kropp passer best til med tanke på idretter.

Meritter (valgfri): Opp 20kg på 4 mnd (dirty bulk), 180kg i mark, 102kg i benk

 

Dette fokuserer jeg på: Kosthold og ernæring.

Dette vil jeg oppnå: 3x200kg i mark, 3x100kg i benk, 3x100kg i knebøy

Dette motiverer meg: Fremgang, økting av vekter

 

Så mange timer trener jeg i uken: 5-9

Kosten min består stort sett av: Kylling

Eventuelle kosttilskudd: Proteiner, kreatin, ZMA

 

Her trener jeg: Energym i Stavanger

Treningstøy: Stor t-sjorte, shorts og joggesko (taes av ved mark og knebøy)

Treningsutstyr: what i needs!

 

Bilder

 

 

 

762001.jpeg

 

762000.jpeg

 

771908.jpeg

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

Født:8.1.1994

Høyde:178cm

Vekt (on/off season):74kg

 

Idrettsbakgrunn:9år med fotball og slalom siden jeg var 4år.

 

Dette fokuserer jeg på:Få en flott og sterk kropp, 6-pack

Dette vil jeg oppnå:6-pack og en gjennomført sterk kropp

Dette motiverer meg:Musikk, energi jeg får fra trening.

 

Så mange timer trener jeg i uken:ca. 6 timer

Kosten min består stort sett av:VAnlig norsk kosthold

Eventuelle kosttilskudd:Creatin og porteinpulver

 

Her trener jeg:Elixia Kråkerøy

Treningstøy:Normal shit

Treningsutstyr:Ablica vektløfter hansker.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Født: 26. februar 1991

Høyde: 182 cm

Vekt: Ca. 80 kg

 

Idrettsbakgrunn:

Dans, for det meste jazz og klassisk.

Disse idrett(ene) holder jeg på med: Styrketrening, tilfeldig kardio og dans.

Så lenge har jeg drevet med den: Begynte skikkelig med styrketrening januar 2011, har vært litt av og på med trening siden det. Danset siden jeg var 5 år.

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: Vil komme i form igjen og strammes litt opp. Dans fordi det er gøy!

Meritter: Bedre kondisjon og finere kropp?

 

Dette fokuserer jeg på: Akkurat nå: Ikke trene noen måneder, så noen måneder av, men få inn trening som en fast del av hverdagen. Vil også lære mer om styrketrening, teknikk, treningsmetoder osv.

Dette vil jeg oppnå: Kunnskap og teknikk, samt bedre kondisjon og styrke.

Dette motiverer meg: Fremgang. At jeg får til ting, at jeg blir seende bedre ut og at jeg kjenner fremgang både kondisjons- og styrkemessig. Ellers liker jeg å gå på gruppeundervisning (ikke på styrkedelen, da), for da blir jeg motivert av treneren. Det er også en av grunnene til at jeg liker dansetrening så godt.

 

Så mange timer trener jeg i uken: 3 styrketreningøkter, en intervalløkt og 1-2 danseøkter.

Kosten min består stort sett av: Svinekjøtt, egg, kylling, ris, poteter, kjøttdeig. Har ingen fast diett, med har et variert kosthold med mat laget av sambo fra bunnen av.

Eventuelle kosttilskudd: Jerntabletter før og etter en blodgivning?

 

Her trener jeg: Treningssenteret på Dragvoll når jeg trener styrke, både Gløshaugen og Dragvoll når jeg trener annet. Dansesaler.

Treningstøy: Topp, treningsbukse og gode joggesko. Dansesko når jeg trener dans, da også thights fremfor bukse, samt skjørt om jeg trener klassisk.

Treningsutstyr: Varierer? Det jeg trenger av vekter og maskiner når jeg trener styrke.

 

Treningsprogram: Nå prøver jeg ut RYP- grunnprogram når jeg trener styrke. Har blitt litt 4x4 intervalltrening, samt variasjon av zumba, aerobic og spinning, alt ettersom når det gjelder kardio.

Endret av Sapientia
Lenke til kommentar

Født: 31.12.1990

Høyde: 154 cm

Vekt: 37-38 kg (ja, jeg vet hva du tenker)

 

Idrettsbakgrunn:

Har alltid vært relativt aktiv. Har holdt på med svømming, kampsport, diverse dans, cheerleading og annet.

Disse idrett(ene) holder jeg på med: Klassisk ballet, styrketrening og kardio (nærmere bestemt svømming, roing, løping og sykling). Har planer om å prøve meg på flere typer dans etterhvert.

Så lenge har jeg drevet med den: Klassisk ballet begynte jeg med i januar 2011. Styrke og kardio begynte jeg med i desember 2010. Før det har det vært veldig on/off.

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: Klassisk ballett er rett og slett noe jeg finner vakkert og inspirerende. Det er ikke minst morsomt og spennende å holde på med. Derfor trener jeg styrke og kardio for å fylle kravene en balletdanser har. Sterk fysikk, være utholdende og ha god rytmesans! En bonus er selvfølgelig å ta seg bra ut.

 

Dette fokuserer jeg på: Akkurat nå: Å innarbeide meg faste rutiner, først og fremst. Tøying for å bli myk og fleksibel og øbelser for å styrke føttene mine. De tingene er det viktigste for meg å fokusere på i begynnelsen.

Dette vil jeg oppnå: Som jeg skrev like ovenfor her. sterk fysikk, utholdendhet, god rytmesans. Samt bedre balanse og positur.

Dette motiverer meg: Livsglede. Trening og fysisk aktivitet forebygge psykiske plager, og det gjelder i aller høyeste grad mitt tilfelle. Fysisk fremgang settes også stor pris på, samt å ha det gøy og lære nye ting.

 

Så mange timer trener jeg i uken: 6 ganger i uken: 1,5-2 timer to dager i uken på helsestudio med en blanding av styrke og kardio. Tiden på de forskjellige er delt opp alt etter hva jeg føler for selv. Zumba på mandager, bodyattack på tirsdager, klassisk ballet på onsdag og svømming på torsdag!

Kosten min består stort sett av: kylling, fisk, svin, rugsprø (100% fullkorn), grønnsaker, frukt, skyr, smoothie

 

 

Her trener jeg: Fresh fitness samt danseskolen

Treningstøy: Ettersittende, komfortabel bukse i pustende materiale, samt en treningstopp og gode, solide sko. På balletten går det i leotard/body med strømper og sko med hel såle i skinn. Av og til noe varmt til som leggvarmere o.l

 

 

Treningsprogram: Er i ferd med å utvikle et as we speak.

Endret av Zerda
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest medlem-211409

Født:1994

Høyde:1,75 cm

Vekt (on/off season):65 kg

 

Idrettsbakgrunn: Har trent kondisjon i form av motbakkeløp før. Spilt fotball i 5 år og har alltid vært den som har vært med på ting når folk ringer og spør(F. eks basket, fotball, tennis, svømming og gud vet hva). Er ganske allsidig og behersker de fleste sporter ganske greit. Trener kun styrke fast nå.

Disse idrett(er) holder jeg på med: Styrketrening og litt svømming og kondisjon. det er kun styrketrening jeg driver med fast. Skulle gjerne holdt på med flere, men tiden strekker ikke til.

Så lenge har jeg drevet med den: 6 måneder

Grunnen til at jeg driver med den/dem er: Jeg sluttet på fotball og ville fortsette å holde meg i form. Jeg har alltid likt å være aktiv og ville fortsette med det. Trening gir for meg en høyere livskvalitet. Etter hvert som jeg begynte med styrketreningen ble jeg mer og mer opptatt av treningen og begynte å spise sunnere, sette opp eget treningsprogram og lese om forskjellige treningsmetoder. Nå har jeg bygget opp et godt grunnlag og ønsker å vedlikeholde/forbedre grunnlaget mitt.

Meritter (valgfri): Hehe, noen cupmedaljer og sånn i fotballen. Jeg tror kanskje jeg vant en skikonkurranse en gang. Og så kom jeg på andreplass i en stupekonkurranse en gang for lenge siden. Jeg har i tillegg noen orienteringsmedaljer. Har sikkert noe mer også, men kommer ikke på det nå.

 

Dette fokuserer jeg på: Øke styrken, ha riktig teknikk. Stort sett øvelser med egenvekt jeg ønsker mest fremgang på.

Dette vil jeg oppnå: Holde meg veltrent/forbedre styrken.

Dette motiverer meg: Jeg får kommentarer fra andre som tilsier at treningen virker. Jeg blir mer glad etter jeg har trent, sår sove lettere og ser på kroppen at treningen virker.

 

Så mange timer trener jeg i uken: Trener som oftest styrke 2-3 ganger i uken. Trener i tillegg fotball, tennis o.l med venner. Dette er bare på gøy og ikke for å bli bedre i sporten.

Kosten min består stort sett av: Whatever mamma lager.

Eventuelle kosttilskudd: Tran, jern en uke i måneden, proteinpulver.

 

Her trener jeg: treningssenter

Treningstøy: Ikke mye å skryte over. Gamle gratis-Tskjorter og ellers vanlige treningsklær og en joggebukse, eventuelt shorts.

Treningsutstyr: Har ingenting til styrketreningen, men har leggbeskyttelse til fotball, ryggbeskyttelse til slalom, svømmebriller og sykkelhjelm som jeg kommer på :p

 

Er ekstremt noob, så vet ikke hvordan jeg lager spoiler, men her er treningsprogrammet jeg følger nå(Jeg legger fra tid til annen inn små forandringer):

 

Dag 1(bein, rygg, skuldre):

Knebøy

Militærpress

Chins bredt utsidegrep

Rygghev/sidehev

En arms hantelroing

 

 

Dag 2(armer, bryst, mage):

Benk/hantelpress

Chins (smalt innsidegrep)

Skrå pressflyes/kabel krysstrekk

Dips

Planken-sideplanken

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...