Gå til innhold

PS3 kioskene ute nå...


And.rs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen interessante spill i disse kioskene?

 

Motorstorm og Resistance virker rimelig uinteressante, er det noe som gjør det verdt å ta turen dit?

8140911[/snapback]

 

Jeg har prøvd F1 og må si jeg er utrolig skuffa. Spillet har en ok grafikk, men frameraten er helt forferdelig. Mulig det bare er i demoen...

Lenke til kommentar
Nei, jeg snakker ikke bare om grafikk, men også om bildekvalitet. Altså, de kioskene kjører på HD ready tver. Og som du sikkert vet så blir bildekvaliteten dårlig når du sender et SD signal som skal oppskaleres til en tv som har HD oppløsning. Og situasjonen blir vel ikke bedre når man allerede sender signalet via kompositt. Du har vel sett en PS2 koblet opp mot en HDTV klar tv?

De som ikke har HDTV, vil jo få et bilde som er mye bedre enn det som ble vist i kiosken.

Hvis man har klart å betale 10.000+ for en hdtv så bør man søren meg har råd til en HDMI kabel til 200kr fra Clas Ohlson.

8140844[/snapback]

 

Ja, jeg kjører selv ps2 på hdtv. Dog koblet med komponent, men ok.

Likevel, sony legger ikke med en kabel som kan vise hd, så da synes jeg det er greit at de kobler opp kioskene med utstyret som er i esken. Bortimot sannferdig reklame det da. Og det er sjelden kost fra sony. Nesten så jeg mistenker at sony ikke har noe med akkurat det å gjøre :innocent:

Lenke til kommentar
Er det noen interessante spill i disse kioskene?

 

Motorstorm og Resistance virker rimelig uinteressante, er det noe som gjør det verdt å ta turen dit?

8140911[/snapback]

 

Jeg har prøvd F1 og må si jeg er utrolig skuffa. Spillet har en ok grafikk, men frameraten er helt forferdelig. Mulig det bare er i demoen...

8140961[/snapback]

 

frameraten dårlig i f1? røyka hasj? spilte det hos en kamerat, det går utrolig smuuth og helsike for en følelse av fart!

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er satt opp en PS3 "stand" i Stavanger området?

 

 

Dobbel post :ph34r:

8141436[/snapback]

 

Trålte sentrum i dag, uten hell...

8141466[/snapback]

To konsoller på Kvadrat. Både EB og Spaceworld hadde en. Bildet var fæle greier begge steder. Begge skjermene kjørte i 720p, så de må nok ha brukt HDMI. Det er nok heller Bravia-tven til Sony som sliter litt med etterslep, som i ikke er så merkbart om man bruker tven til å se film, men det er en katastrofe under spillig.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det er satt opp en PS3 "stand" i Stavanger området?

 

 

Dobbel post :ph34r:

8141436[/snapback]

 

Trålte sentrum i dag, uten hell...

8141466[/snapback]

To konsoller på Kvadrat. Både EB og Spaceworld hadde en. Bildet var fæle greier begge steder. Begge skjermene kjørte i 720p, så de må nok ha brukt HDMI. Det er nok heller Bravia-tven til Sony som sliter litt med etterslep, som i ikke er så merkbart om man bruker tven til å se film, men det er en katastrofe under spillig.

8141829[/snapback]

Dette er da rare greier. Folk sier de har sett spill som kjører med lav FPS, mens disse spillene ikke har fått noe kritikk for det i reveiws.

 

At bravia skjermer som faktisk er ganske gode LCD skjermer skal slite med etterslep. Noe som skjelden forekommer nå til dags med mindre man forer TVen med veldig dårlig signal.

 

Er jeg den eneste som ikke synes at ting virker helt logisk her?

Lenke til kommentar

Etterslep er kanskje en krass betegnelse. Men sammenlignet med CRT-tver, "sliter" alle LCDer med etterslept. Jeg merker det selv på min LTV40 om jeg bare studerer bildet kraftig nok. Det er ikke som om bildet blir til grøt, det er bare litt mindre skarpt ved panoreringer. Særlig merkbart blir det i bilspill, som i praksis er panoreringsspill. Enda lettere er det å merke i et spill med så store kontraster og mange farger generelt som Motorstorm har. For bildet var langt bedre i F1-demoen, som på den annen side er et veldig fargeløst og generelt sett "kjedelig" spill rent visuelt. For alt jeg vet er det også veldig mulig at Motorstorm har et fokus-filter som bløter bildet for å gi en større fartsfølelse, men det alene burde ikke resultere i den skuffende bildekvaliteten. Dere må nesten se det selv.

 

Enda en teori:

Mange flatskjermer har såkalt støyreduksjonsteknikker for å bedre analoge tv-signaler. Blant av-folk er dette nærmest blasfemi, da det likefullt forårsaker støy i ellers gode bilder. Om et slikt filter var slått på - noe de ofte er på standardinnstillingen - kan det være hele årsaken.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar

Tror du vi dikter opp hva vi sier? Du bør iallefall lese grundig hva vi sier, før du kaller det hele for svada. Det er nemlig ingen av oss som har lagt skylden på PS3. Noe slikt er vi heller ikke berettiget til å gjøre, da ingen av oss har åpnet disse kabinettene for å finne flaskehalsen. Du har jo selvfølgelig helt rett, PS3 er en glimrende Blu-Ray-spiller og skal gi knallskarpe bilder i HD-formatet. Om du leser mine mulig teorier om hva årsaken kan være, ser du at ingen av dem stiller spørsmål til PS3 sin evne til å gi krystallklare bilder.

Lenke til kommentar
Tror du vi dikter opp hva vi sier? Du bør iallefall lese grundig hva vi sier, før du kaller det hele for svada. Det er nemlig ingen av oss som har lagt skylden på PS3. Noe slikt er vi heller ikke berettiget til å gjøre, da ingen av oss har åpnet disse kabinettene for å finne flaskehalsen. Du har jo selvfølgelig helt rett, PS3 er en glimrende Blu-Ray-spiller og skal gi knallskarpe bilder i HD-formatet. Om du leser mine mulig teorier om hva årsaken kan være, ser du at ingen av dem stiller spørsmål til PS3 sin evne til å gi krystallklare bilder.

8141952[/snapback]

 

Sry, jeg leste det jeg ville se litt lengre oppe. Leste en gang til nå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...