Gå til innhold

PS3 kioskene ute nå...


And.rs

Anbefalte innlegg

Er nesten garantert at dårlig bilde på kioskene skyldes feil oppsett og/eller mindre gode kabler. Husker at EB Games på byporten i Oslo hadde en demokiosk stående, og der hadde de skrevet en lapp om at bildet var dårlig på grunn av scart kabelen. :)

 

Og dette er de nok ikke alene om, er nok flere steder som ikke har skikkelige kabler koblet til.

 

I tillegg skal det jo nevnes at dette var et problem den gangen X360 var ny også, var en del butikker som hadde koblet ting feil og brukte dårlige kabler. Og der hadde man jo til og med komponent kabelen tilgjengelig som standard fra Microsoft sin side.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

testet Motor Storm på Free Record Shop i Oslo idag, ble ikke videre imponert, og den vippe sensor greia var bare tull.

 

dessuten kjøre de den på AV scart, hva tenker de på?

Lenke til kommentar

Forklaring på PS3-kiosker:

 

Tilkobling:

 

Kioskene kommer ferdig oppsatt med HDMI-kabel. Det er også med en scart-kabel. Grunnen til det er at før man kan bruke HDMI-kabelen må man bruke scart for å stille inn PS3 til å bruke HDMI. Prøver man å starte opp PS3 etter at man har satt opp kiosken med HDMI vil man ikke få noe bilde.

Om de som har satt opp kiosken i butikkene ikke er klar over dette, er det mulig at de har tolket dithen at det ikke fungerer med HDMI, og derfor bruker scart.

 

Innstillinger på tv:

 

Sony Bravia 26 tommer er en bra tv. På innsiden av lokket tv`en henger på er det en lapp som viser innstillinger for tv`en slik at den viser PS3 så bra den kan. Om man ikke gidder å gjøre disse innstillingene på tv`en vil bildet lide av det.

 

Demo-mode/Staff-mode

 

Det finnes to modes. Demo-mode er slik den skal stå i butikken. Det betyr en meget begrenset mulighet for å gjøre saker og ting på PS3. Man kan spille og se på filmene.

I Staff-mode har man full tilgang på alt man kan gjøre med konsollen. Den fungerer da som en vanlig PS3. Det er nettverksutgang nede på siden slik at man kan koble til nettet og laste ned andre demoer.

 

Da var det oppklart.

Lenke til kommentar

Var akkurat å sjekket ut kiosken på Brynsenteret. Testet Motorstorm og F1. Motorstorm var helt ok etter min mening. Virket som en veldig treg versjon av Flatout med bedre grafikk. F1 var også helt ok, men dette var ikke lett å bedømme siden jeg bare fikk testet med driving aids som både svinger og bremser for deg.

 

Kiosken var i alle fall koblet opp riktig på denne lokasjonen. Spillene kjørte i 720p og det så veldig klart og tydelig ut. Ellers var vel helhetsintrykket av denne lille testen at dette har jeg allerede sett for ett år siden på xbox 360. Men det var jo egentlig ingen overraskelse.

 

Kontrolleren var en nedtur etter å ha brukt 360 kontrolleren, men det er mulig det er en smakssak. Grunnen til dette er vel først og fremst stikkene som har litt for lite motstand og triggerne som er vanskelige å få "feeling" på.

Lenke til kommentar
Var akkurat å sjekket ut kiosken på Brynsenteret. Testet Motorstorm og F1. Motorstorm var helt ok etter min mening. Virket som en veldig treg versjon av Flatout med bedre grafikk.

8155228[/snapback]

Tror den demoen som er i kioskene idag er den som har vært på PSstore siden jul. Det vil si at den versjonen som er i butikken er utbedret og har bedre fartsfølelse. For De klippene jeg har sett av spillet i nyere tid gir mye mer fartsfølelse en det jeg hadde igår på demo maskinen. :hmm:

Lenke til kommentar

PS3 testet på FreeRecordShop Kr.sand avdeling Markens.

 

Prøvde Motorstorm og Formula One.

 

Motorstorm var ganske gøy. Lekker grafikk og syns hele spillet var sweet.

 

Formula One derimot... sugde. Syns ikke det så noe bra ut grafisk, og ikke noe gøy å spille. Og speeden, gjett åssen knapp de plasserte den på? Trigger R2? Nope, gode gamle X. Når man endelig har trigger, så må man bruke de. Eller forresten, de ble faktisk brukt til giring...

 

Men fikk godt inntrykk av PS3. Og den var så stille :love:

Lenke til kommentar
Bare la merke til en som sto å ventet bak oss med stor tolmodighet når jeg og en kompis testet.. :p

8155875[/snapback]

da var det ikke meg. For jeg ventet ikke. Gikk bare bort. Skubbet unna småungene og begynte å spille :p

 

Neida. men seriøst så ventet jeg ikke. var ikke kø eller andre som spilte når jeg var der.

Lenke til kommentar
PS3 testet på FreeRecordShop Kr.sand avdeling Markens.

 

Prøvde Motorstorm og Formula One.

 

Motorstorm var ganske gøy. Lekker grafikk og syns hele spillet var sweet.

 

Formula One derimot... sugde. Syns ikke det så noe bra ut grafisk, og ikke noe gøy å spille. Og speeden, gjett åssen knapp de plasserte den på? Trigger R2? Nope, gode gamle X. Når man endelig har trigger, så må man bruke de. Eller forresten, de ble faktisk brukt til giring...

 

Men fikk godt inntrykk av PS3. Og den var så stille :love:

8155646[/snapback]

 

 

Var selv å testet maskinen i dag på samme sted. Virket som en herlig maskin, som jeg absolutt gleder meg til å få i hus på lanseringsdato! :) Det var dog ikke vanskelig å se at de hadde den feiltilkoblet, da oppløsningen var rimelig dårlig.. Er enig med deg at motorstorm så bra ut grafisk, men det ser nok enda bedre ut på en HD tv tilkoblet riktig med HDMI kabel. Er ganske sikker på at F1 også vil se adskillig bedre ut når jeg får maskinen i hus, riktig tilkoblet :) Kontrollen synes jeg faktisk var ganske digg, men selvfølgelig et lite stykke unna X360 kontrollen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...