Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Printer bytter tcp/ip port...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hørtes rart ut. Det er ikke IP adressa som endrer seg altså?

Og hvor finner du den nye porten når den har endret seg?

 

Har samme skriver som deg, men kan ikke si at eg har hatt samme problem.

 

Dog hadde eg litt problemer for en tid tilbake som forsvant etter å ha byttet driveren til den største driverpakken som du får tak i på supportsidene til Lexmark.

Lenke til kommentar
Hørtes rart ut. Det er ikke IP adressa som endrer seg altså?

Og hvor finner du den nye porten når den har endret seg?

 

Har samme skriver som deg, men kan ikke si at eg har hatt samme problem.

 

Dog hadde eg litt problemer for en tid tilbake som forsvant etter å ha byttet driveren til den største driverpakken som du får tak i på supportsidene til Lexmark.

8134736[/snapback]

 

 

Jojo, er jo ip'en som forandrer seg! Fikk ikke dette godt nok fram. Noe jeg kan gjøre med dette? Har en CNet Switch Mini 8 Port 10/100Mbps som switch.

 

Eirik

Lenke til kommentar

Dersom det er ipn som forandrer seg så er det routeren/dhcpserveren som du må sjekke opp på.

 

IP adresser blir som regel delt ut automatisk har har ei fastsatt leietid. Når utstyr blir startet på nytt spør det som regel etter adresse på nytt, og da er det opp til dhcpserveren om den skal få samme adresse på nytt eller få ei helt ny. Dette skjer også når leietiden går ut.

 

Valgene dine er å enten sette opp dhcpserveren slik at den deler ut den samme adressa til printeren hver gang(fast leie) eller du setter fast ip adresse på selve skriveren. I siste tilfelle må du angå ei adresse som er utenfor adressene som dhcpserveren deler ut, eller så vil/kan du få problemer.

Lenke til kommentar

Har samme printer som deg, og har hatt samme problem. Jeg løste det ved å endre i routeren at MAC-adressen til printeren alltid skal få samme IP-adresse. Etter det har jeg ikke hatt problemer. Om du går inn i IE og taster inn IP-adressen til printeren får du tilgang til kontroll-panelet til skriveren. Der kan du også legge inn en IP-adresse til printeren.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...