Gå til innhold

Luftgevær og luftpistol-tråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan forøvrig bekrefte at avtrekket på Hatsan 125 blir _mye_bedre etter en pusse- og poleringsjobb. Og at kikkertsikte etter min mening er ganske oppskrytt på dette. For kraftig rekyl får siktet til å skrikke på seg eller løsne hele tiden. I tillegg er løpet festet i en "hengsel" som gjør at det kan bevege littegrann på seg i forhold til kikkerten. Originalsiktet sitter på selve løpet så der har det ingenting å si.

 

Hvordan er det med regler for import av luftvåpen nå for tiden? Kan man uten videre bestille et 5,5mm übergevær og få det rett i posten?

Lenke til kommentar
Jeg kan forøvrig bekrefte at avtrekket på Hatsan 125 blir _mye_bedre etter en pusse- og poleringsjobb. Og at kikkertsikte etter min mening er ganske oppskrytt på dette. For kraftig rekyl får siktet til å skrikke på seg eller løsne hele tiden. I tillegg er løpet festet i en "hengsel" som gjør at det kan bevege littegrann på seg i forhold til kikkerten. Originalsiktet sitter på selve løpet så der har det ingenting å si.

 

Hvordan er det med regler for import av luftvåpen nå for tiden? Kan man uten videre bestille et 5,5mm übergevær og få det rett i posten?

 

 

Alt over 4.5mm må søkes hos politiet på, ny forkrift fra 1.7.09

Lenke til kommentar

Har en luftpistol av type Umarex. (Replica av 1911 Colt).

Men eg har et lite problem med den.

Den jammer blypottene mer eller mindre hele tiden.

Står i intruksjonsboka at det skal brukes 4.5mm Diablo blypotter og det er da det eg har kjøpt.

Så eg veit ikkje helt kva som kan være galt med den.

Noen som har et forslag?

Lenke til kommentar
prøvd å smurt løpet? er det vanlig innstikk magasin eller roterende? hvis roterende så pass på at det står rett!

 

Det er roterende. Skal prøve å smøre løpet, men skudda setter seg fast i selve tønna. De kommer ikkje helt ut av den.

Kan og nevne eg har skifta Co2 patron fleire ganga.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har selv Hatsan 125 og et kikkertsikte. Kikkerten er ikke noe problem men det jeg slet med var festet. Selv om de jeg kjøpte det av (jakt og friluft) påstod at det var bra nok så skrikker kikkerten seg for hvert skudd. Ble umulig å stille det inn. Når jeg endelig fikk det nøyaktig så ver det helt på jordet etter 10 skudd.

 

Så sørg for å få et skikkelig feste!

Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt off- tropic , men sier det her alikevel. :-)

 

I går var jeg og et par kamerater ute å skjøt med luftgevær på en fotballbane( banen lå nokså avsides, inne i en skog). Plutselig kom en gammel mann kjørende inn mot banen. Jeg fikk panikk, og slengte fra meg geværet, og løp. Han hoiet etter oss, men vi fortsatte innover i skogen.

Senere den dagen, når jeg skulle hente geværet, var det borte!

Jeg skal vedde ganske mye for at den sure, gamle, grettne mannen hadde tatt det med seg. Er litt redd for at han har tatt det med til politiet. Hva er boten for luftgevær skyting, når voksne ikke er til stede (vi er 14 år)? Og ossen skal vi få det tilbake?! Dette var altså et gevær til 1700, som jeg hadde spart til lenge.

 

Anyone??

Lenke til kommentar
Dette er kanskje litt off- tropic , men sier det her alikevel. :-)

 

I går var jeg og et par kamerater ute å skjøt med luftgevær på en fotballbane( banen lå nokså avsides, inne i en skog). Plutselig kom en gammel mann kjørende inn mot banen. Jeg fikk panikk, og slengte fra meg geværet, og løp. Han hoiet etter oss, men vi fortsatte innover i skogen.

Senere den dagen, når jeg skulle hente geværet, var det borte!

Jeg skal vedde ganske mye for at den sure, gamle, grettne mannen hadde tatt det med seg. Er litt redd for at han har tatt det med til politiet. Hva er boten for luftgevær skyting, når voksne ikke er til stede (vi er 14 år)? Og ossen skal vi få det tilbake?! Dette var altså et gevær til 1700, som jeg hadde spart til lenge.

 

Anyone??

 

 

Du kan spørre fint? Klart han tok det med, hvem lar et våpen ligge å slenge?

 

Du har ellers en svært dårlig sak:

1. Du er under 18, du har ikke lov til å eie luftvåpen eller skyte uten oppsyn.

2. Du skal ha grunneiers tillatelse.

Lenke til kommentar

Hei

Jeg skal kjøpe meg luftgevær jeg har funner 2 stykker hatsan mod 70 og Ruger Black Hawk hvilken skal jeg velge ?

 

Ruger Black Hawk: http://www.game-on.no/webshop/rugerblackhawk-p-1324.html

Hatsan mod 70: http://www.game-on.no/webshop/hatsanmod70-p-148.html

 

Men jeg har hørt diverse negative sider med hatsan mod 70 er det noen er som har problemer med sin hatsan ?

Lenke til kommentar

hei junkhouse. fint å se at det er noen som er seriøs luft skytter på dette forumet.

er selv på det forumet du er til vanlig men er ikke så mye aktiv.

fint at du svarer seriøst på mange dumme spørsmål.

skal prøve å hjelpe til.

Endret av la7tma
Lenke til kommentar
Hei

Jeg skal kjøpe meg luftgevær jeg har funner 2 stykker hatsan mod 70 og Ruger Black Hawk hvilken skal jeg velge ?

 

Ruger Black Hawk: http://www.game-on.no/webshop/rugerblackhawk-p-1324.html

Hatsan mod 70: http://www.game-on.no/webshop/hatsanmod70-p-148.html

 

Men jeg har hørt diverse negative sider med hatsan mod 70 er det noen er som har problemer med sin hatsan ?

 

denne ruger saken ser helt likt ut som mitt winchester 1000, som igjen er ganske likt hatsan70 jeg vil ikke anbefale disse. de er upresise og vanskelige å skyte med. rekylen og avtrekket er helt grusomt, kraften er grei nok, men det hjelper lite når du ikke treffer det du sikter på. sjekk ut diana luftgevær i denne prisklassen, der får du MYE mer for pengene.

Lenke til kommentar
Hei

Jeg skal kjøpe meg luftgevær jeg har funner 2 stykker hatsan mod 70 og Ruger Black Hawk hvilken skal jeg velge ?

 

Ruger Black Hawk: http://www.game-on.no/webshop/rugerblackhawk-p-1324.html

Hatsan mod 70: http://www.game-on.no/webshop/hatsanmod70-p-148.html

 

Men jeg har hørt diverse negative sider med hatsan mod 70 er det noen er som har problemer med sin hatsan ?

 

denne ruger saken ser helt likt ut som mitt winchester 1000, som igjen er ganske likt hatsan70 jeg vil ikke anbefale disse. de er upresise og vanskelige å skyte med. rekylen og avtrekket er helt grusomt, kraften er grei nok, men det hjelper lite når du ikke treffer det du sikter på. sjekk ut diana luftgevær i denne prisklassen, der får du MYE mer for pengene.

 

Jeg fant ikke noen diana modeller til samme prisklasse, må jeg bestille på en side i utlandet ?

Men rugern/hatsan70 er sikkert greit nok til mitt bruk.

Lenke til kommentar

det er mange som kjøper hatsan 70 og 125 som er fornøyd med sine våpen.

slik som junkhouse og meg selv er mye mer græssen på hva vi vil ha.

 

det er moro med et våpen som er kraftig. men det går utover presisjonen på våpnet.

den typen skytting som junkhouse og jeg driver med er å få mins mulig spreding på 5 skydd på 50m,

med et godt luftgevær så er det ikke noe problem med å sette hull i hull på 50 m

eller så er luftgevær skytting så mye mye mer.

 

så velg luftvåpen etter lommeboka, å håpe på at du finner et som DU blir fornøyd med.

men det kan være lurt å goggle litt rund om kring får du kjøper.

 

viss jeg skulla ha kjøpt meg et nytt fjærgevær i morgen så hadde det blitt en Weihrauch

 

har selv 2 stk Weihrauch + en fx

et av våpna jeg har koster skjorta av de fleste men til mitt bruk er den brukant.

 

 

så kjøp hatsan 70 du. sikker ikke noe vanskelig å få takk i deler til den da nesten alle sportforetinger har hatsan 125,

men vær oppersom på at avtrekket er noe helt forfedelig dårlig.

men nesten alt går det å fikse på.

Lenke til kommentar
Er dette et kurant våpen? http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=83398

 

Skyter med rifle til vanlig og har slitt litt med presisjonen de siste åra. I år har jeg vært på banen mer enn vanlig og ikke overraskende så hjelper det med mengdetrening. Problemet er at mengdetrening med rifle er dyrt.

har en eldre versjon av dette geværet :) synes det er et godt gevær til den prisen. dog er det så og si null rekyl, og avtrekket på min er uten "dødgang"(mulig det er annet avtrekk på denne nyere versjonen).

 

jeg vil ihvertfall anbefale denne :)

Endret av Gridset
Lenke til kommentar
Hei

Jeg skal kjøpe meg luftgevær jeg har funner 2 stykker hatsan mod 70 og Ruger Black Hawk hvilken skal jeg velge ?

 

Ruger Black Hawk: http://www.game-on.no/webshop/rugerblackhawk-p-1324.html

Hatsan mod 70: http://www.game-on.no/webshop/hatsanmod70-p-148.html

 

Men jeg har hørt diverse negative sider med hatsan mod 70 er det noen er som har problemer med sin hatsan ?

 

denne ruger saken ser helt likt ut som mitt winchester 1000, som igjen er ganske likt hatsan70 jeg vil ikke anbefale disse. de er upresise og vanskelige å skyte med. rekylen og avtrekket er helt grusomt, kraften er grei nok, men det hjelper lite når du ikke treffer det du sikter på. sjekk ut diana luftgevær i denne prisklassen, der får du MYE mer for pengene.

 

Jeg fant ikke noen diana modeller til samme prisklasse, må jeg bestille på en side i utlandet ?

Men rugern/hatsan70 er sikkert greit nok til mitt bruk.

mitt fungerer på avstander opp til 20m over det, så blir presisjonen dårlig synes jeg. ellers så er det morsomt å skyte med pga den saftige rekylen og det høye smellet, men jeg begynte å skyte med min gamle diana mod20 igjen etter et par tusen kuler med winchesteren, pga den var mer presis :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...