Gå til innhold

"Based on a true story"-filmer - Anbefal!


ZenCo

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg elsker "Based on a true story"-filmer. Det vil si filmer som handler om noe som faktisk har skjedd i virkeligheten... Får skikkelig innlevelse i filmen når jeg at det faktisk har skjedd!

 

Anbefal dine favoritter!

Endret av ZenCo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

  • Goodfellas: Filmen som følger Henry Hill og hans to mafiavenner i USA på 60- og 70-tallet. En av de bedre mafiafilmene til dags dato.
  • Monster: Aileen Wuornos gikk fra å være prostituert til å bli Amerikas første seriemorder. Charlize Theron storspiller som du aldri har sett henne før.
  • In the Name of the Father: Denne filmen handler om Gerry Conlon, som ble feil idømt en lang fengselsstraff for å ha vært aktiv i IRA sin bombing av en pub i London.
  • A Beautiful Mind: Jeg vil ikke si noe om denne, i fare for å røpe en vesentlig del av handlingen. Ikke les noe om den før du ser den.

Lenke til kommentar

Man on the Moon - Jim Carreys tolkning av komikeren Andy Kaufman er rett og slett elskelig! :love:

 

In Cold Blood - Truman Capotes historie om en familie som sent på natten ble myrdet på de mest bisarre måter, som også bygges på en sann historie. (Jeg så miniserien, som er 3 timer lang.)

 

Capote - Om du vil vite hvordan disse mordene berørte Truman CApote, og som fikk han til å skrive boka In Cold Blood, så se filmen Capote.

 

From Hell - En sann historie som orienterer deg rundt drapet på flere prostituerte i London i slutten av 1800-tallet. Morderen gikk under navnet "Jack the ripper"

Endret av nirvana1
Lenke til kommentar

From Hell - En sann historie som orienterer deg rundt drapet på flere prostituerte i London i slutten av 1800-tallet. Morderen gikk under navnet "Jack the ripper"

8126882[/snapback]

From Hell er ingen sann historie, den bygger på en av de eksisterende mytene/konspirasjonsteoriene rundt Jack the Ripper-mordene.

 

Oliver Stones JFK er også en slik historie, litt lang, men sluttscenen alene gjør den verdt det! Jeg tør påstå at dette er Kevin Costner på sitt aller beste :yes:

Lenke til kommentar
Motorsagmassakeren er jo basert på en ekte historie, og er bra, men ikke alle er det. Exorcism er basert på en ekte historie, og syns den var ganske så dårlig.

8126915[/snapback]

 

Texas Chainsaw Massacre er jo bare basert på en persons gjerninger. Samme som Psycho og Silence of the Lambs, nemlig Ed Gein.

 

Men viss den funker, så kan jo Wolf Creek anbefales.

Lenke til kommentar

From Hell - En sann historie som orienterer deg rundt drapet på flere prostituerte i London i slutten av 1800-tallet. Morderen gikk under navnet "Jack the ripper"

8126882[/snapback]

From Hell er ingen sann historie, den bygger på en av de eksisterende mytene/konspirasjonsteoriene rundt Jack the Ripper-mordene.

 

Oliver Stones JFK er også en slik historie, litt lang, men sluttscenen alene gjør den verdt det! Jeg tør påstå at dette er Kevin Costner på sitt aller beste :yes:

8126997[/snapback]

Men om jeg har rett, så gjør da Texas Chainsaw Massacre også da... :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...