Gå til innhold

inspirion 9400 vs amilo xi1546


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, du får jo opptil 30% høyere 3D-ytelse med inspiron noe som har litt å si for spillinga, mens amilon vil være ørlite raskere på videoredigering grunnet raskere cpu. Begge er vell gode kjøp, spørsmålet er vell om du mener litt bedre spillytelse og bedre batteri (med 9-cellers) er verdt litt over 1000 ekstra.

Lenke til kommentar
husk og velg riktig skjermkort når du skal sette sammen PC'en, ATI's skjermkort bruker deler av rammen, og ene nVidia kortet gjør det og, sjekk "hjelp meg velge" på Dell's skjermkort side for laptoppen.

8120137[/snapback]

 

 

Hverken go7900GS eller AtiX1800 bruker ram minne?!!

Lenke til kommentar

hvis du ser ...mitt i posten, så nevnte jeg bare at en må huske og lese all infoen som er tilgjengelig om skjermkortene Dell har tilgjengelig til sine maskiner, da flere av kortene som Dell har til sin 9400 bruker delt minne.

 

kan no være at han skal veksle mot et anna skjermkort for og ha noen sekunder lengre batteritid eller noe.

Lenke til kommentar
hvis du ser ...mitt i posten, så nevnte jeg bare at en må huske og lese all infoen som er tilgjengelig om skjermkortene Dell har tilgjengelig til sine maskiner, da flere av kortene som Dell har til sin 9400 bruker delt minne.

 

kan no være at han skal veksle mot et anna skjermkort for og ha noen sekunder lengre batteritid eller noe.

8120333[/snapback]

 

X1400 og 7900gs bruker ikke noe av RAM minnet de har DEDIKERT minne på 256mb begge to!

Lenke til kommentar

Joda FDViking: X1400 er et hypermemory kort på dell maskinene!

 

Mitt poeng var at d er jo ikke noe vits å mase om det når trådstarter allerede har valgt go7900GS som ikke deler minnet! Og som vel ikke finnes i noen delt minne versjon! Og siden han spør om 9400 med 7900gs vs xi1546 med x1800 blir d enda mer søkt å dra inn x1400!

 

Fra Dell.no

 

256 MB ATI MOBILITYTM RADEON® x1400 HyperMemoryTM

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Min 9400 med 9 cellers batteriet greier 3.5 timer ved bruk av pc'en til surfing film etc. spilling har den noe mindre leve tid. Mener helt klart du skal gå for Dell sin. Mer for pengene. og hvis du skal ha bedre ytelse spesifiserer du at du vil ha 7200rpm's 100 gig disk istede for 160gig 5400rpm. Du får den med 7200rpm 100gig bare du spør, den står ikke i oppsettet på Dell sine sider.

 

GL

Lenke til kommentar
Med lav lysstyrke og trådløs surfing\se filmer lagret på pcen greier jeg ca 3 t og 15 min.

8173592[/snapback]

 

 

Skjønte ikke dette helt. Ser du filmer med lav lysstyrke på skjermen? får du med deg noe som helst?

 

Dette er vel strengt tatt ikke maskinen man velger dersom batteritid er viktigst. Folk som seriøst bruker pcèn til skolearbeid eller på forelesninger prioriterer andre modeller med litt mindre grafikk og litt mer batterilevetid. (men du kan jo kjøpe et ekstra batteri...)

 

uansett. er den del kroner i prisforskjell på disse to laptopene.

 

FS ville vært mitt valg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...