Gå til innhold

Voodoo2/Monster 3D II og DirectX 8.1


Gammal Sokk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-10 15:05, skrev Jannis-15:

du må installere drivere som støtter DX 8.1 :wink:


 

Nei. Har hatt flere voodookort i min maskin, men aldri noen som ikke ville funke fordi driverne ikke støttet DX versjonen som var installert.

 

EDIT: Dersom DX 8.1 spill ikke funker så er jo det fordi at du må ha en driver som støtter DX 8.1 såklart. Men maskinen skal virke selv om du ikke har drivere som støtter DX 8.1

_________________

3dfx.gif

 

[ Denne Melding var redigert av: infinityFX på 2002-12-10 15:25 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-10 15:44, skrev Darth Kjell:

Der er det snille folk som oppdaterer drivere selv om 3dfx gikk til he1vete


 

nei, 3dfx gikk ikke til varmere strøk down under, men de var en altfor hard motstander mot nVidia, slik at nVidia kjøpte opp 3dfx for å ikke gå konkurs selv..

 

Quote:


Huh, er det mennesker som fortsatt bruker Voodoo2? Skal jo selvfølgelig ikke le, ikke alle har god råd. (husker hvor fælt det var da jeg var arbeidsledig, hadde ikke råd til en rambrikke engang.)


 

ja det er det, selv om jeg har et mye bedre kort nå bruker jeg fremdeles VooDoo2 kortet mitt i min gamle 266Mhz celeron.. VooDoo gir bra ytelse på eldre PC'er uten AGP.. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


nei, 3dfx gikk ikke til varmere strøk down under, men de var en altfor hard motstander mot nVidia, slik at nVidia kjøpte opp 3dfx for å ikke gå konkurs selv..


 

Skulle gjerne vært enig med deg siden jeg er en diehard 3dfx fanatiker, men saken er at nVIDIA kjøpte bare patenter og teknologier. Selve selskapet "3dfx" måtte ligge igjen og råttne.

 

Quote:

slik at nVidia kjøpte opp 3dfx for å ikke gå konkurs selv..


 

Ja, dette er på en måte indirekte sant. Hadde ikke nVIDA kjøpt teknologien og rettighetene, hadde noen andre kanskje kjøpt dem og valgt å bruke dem mot nVIDIA.

 

Du med Voodoo2 kortet, ta en tur innom http://www.tdhq.net og snakk med folka på forumet. De utvikkler helt nye drivere til Voodoo3/4/5, de har kanskje noen gode råd om hva du bør gjøre :wink:.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-10 16:58, skrev Darth Kjell:

3dfx dasset det til for seg selv. Det var ikke nvidia som ødela for de. 3dfx var trege, lite innovative og ble for grådige.


 

Hvis du kaller 3dfx innovative, hva kaller du nvidia?? 3dfx introduserte bla. T-Buffer og FSAA for desktop markedet. Hva gjorde nVIDIA? Skrudde opp klokkefrekvensen på GeForce2 og kalte den GeForce3 :razz:

Lenke til kommentar

Voodoo 2 var legendarisk! Det er kanskje det beste enkeltkjøpet jeg noen gang har gjort av "oppgraderinger". Dette pustet liv i min gamle P200. For maskiner i denne klassen finner man knapt et bedre skjermkort. Glide APIen er dritkjapp, og det er mange spill som utelukkende vil kjøre med denne APIen (softwarerendering er kanskje ikke et fullt så godt alternativ :smile: ). Jeg har et v2 12mb fra Creative, og jeg vurderer å sette det inn igjen i en gammel PIII 450Mhz (i tillegg til Radeon VE), men jeg kvitter meg uansett IKKE med mitt kjære V2. Så ikke mobb 3dfx! :grin: Det var de som lukka kjeften på dumme PS-folk som mente at Playstation var bedre til å rendre grafikk enn PCen.

Lenke til kommentar

jaja... ser noen lurer på hvilket os jeg kjører!

 

Jeg kjører Widows98se på en

AMD Duron 1.2GHz(Morgan core eller.no)

MSI K7T Turbo2

256MB CL2 PC133 SD-Ram

Hercules FDX8500LE 64MB

60GB IBM WD

Tekram DC-395U SCSI

2x2x6x SCSI brenner

4x SCSI CD-ROM

og selvsagt 2xDIAMOND Monster 3D II 8MB kort i SLI,

men de funker ikke :sad: funker finfint på brodern's 533 CELERON

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-10 17:03, skrev infinityFX:

Quote:


Den 2002-12-10 16:58, skrev Darth Kjell:

3dfx dasset det til for seg selv. Det var ikke nvidia som ødela for de. 3dfx var trege, lite innovative og ble for grådige.


 

Hvis du kaller 3dfx lite innovative, hva kaller du nvidia?? 3dfx introduserte bla. T-Buffer og FSAA for desktop markedet. Hva gjorde nVIDIA? Skrudde opp klokkefrekvensen på GeForce2 og kalte den GeForce3 :razz:

 

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har fortsatt 2 stk Voodoo 2 12Mb liggende i en skuff. Har planer om å sette sammen en nostalgi pc en dag (av deler jeg har liggende :grin:

Bør egentlig få tak på et gammelt soundblaster kort til den maskinen da, har ikke eldre enn et SB 128 Pci kort. :sad: Men det får gå.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-10 14:48, skrev johskar:

Hva er det som gjør att Maskinen min nekter

å fungere med min Diamond Monster 3D II

etter att jeg innstallerte DirectX 8.1?


 

Nå er riktignok Voodoo 2 den råeste oppgraderingen jeg noen gang har gjort med noen PC jeg har hatt (hadde faktisk Diamond Monster II jeg og!), men det er kanskje på tide å komme seg videre...

 

Du får jo i dag kort til et par hundrelapper som har mangedobbel ytelse av det Voodoo 2-kortet har (og så slipper du pass-through-kabelen)...

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 12:20, skrev Gabriel_X:

Quote:


Den 2002-12-10 14:48, skrev johskar:

Hva er det som gjør att Maskinen min nekter

å fungere med min Diamond Monster 3D II

etter att jeg innstallerte DirectX 8.1?


 

Nå er riktignok Voodoo 2 den råeste oppgraderingen jeg noen gang har gjort med noen PC jeg har hatt (hadde faktisk Diamond Monster II jeg og!), men det er kanskje på tide å komme seg videre...

 

Du får jo i dag kort til et par hundrelapper som har mangedobbel ytelse av det Voodoo 2-kortet har (og så slipper du pass-through-kabelen)...

 

bah! er langt bedre å kjøre Playstation eller N64

emulatorer på Voodoo2 kort enn det er på nyere skjermkort, dessuten har jeg jo alt ett Hercules

FDX8500LE 64MB Radeon kort, men liker ikke Glide emulering via OpenGL eller Direct3D/DirectX da det er formye bugs og tull med disse.

 

Brodern bruker Voodoo5'en min da han ikke har penger til nytt og den er plenty nokk på hans PIII 850 maskin. 3dfx var konge på haugen og på en del områder er dem det enda.. :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...