Gå til innhold

Voodoo2/Monster 3D II og DirectX 8.1


Gammal Sokk

Anbefalte innlegg

Ser noen ble sur fordi jeg klaget litt over 3dfx. De kom med noen nye ting, men ikke nok. FSAA rocket stort, men var ikke nok for de fleste.

 

V5 manglet bl.a T&L og det kjørte på 3,3V. 3,3V = kan ikke kjøre på Intel P4-hovedkort. Hvis V5 hadde kommet ut ett år før hadde det saken vært en annen. Kortet hadde også bare 32 MB RAM.

 

Hva skal du med DirectX 8.1 da? Er det noen spill som krever 8.1 som også klarer å kjøre på et Voodoo2-kort da?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-12-11 13:23, skrev Darth Kjell:

Ser noen ble sur fordi jeg klaget litt over 3dfx. De kom med noen nye ting, men ikke nok. FSAA rocket stort, men var ikke nok for de fleste.


V5 manglet bl.a T&L og det kjørte på 3,3V. 3,3V = kan ikke kjøre på Intel P4-hovedkort. Hvis V5 hadde kommet ut ett år før hadde det saken vært en annen. Kortet hadde også bare 32 MB RAM.


 

Voodoo5 5500 hadde 64MB minne. Hver chip måtte dog ha hver sin kopi av texture data, men kortet hadde like stort framebuffer som et single chip 64MB kort.

 

Men jeg er forsåvidt enig med det du sier, Voodoo5 var to little to late. Ytelsetapet med FSAA var for mange ikke holdbart.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 13:23, skrev Darth Kjell:

Ser noen ble sur fordi jeg klaget litt over 3dfx. De kom med noen nye ting, men ikke nok. FSAA rocket stort, men var ikke nok for de fleste.


V5 manglet bl.a T&L og det kjørte på 3,3V. 3,3V = kan ikke kjøre på Intel P4-hovedkort. Hvis V5 hadde kommet ut ett år før hadde det saken vært en annen. Kortet hadde også bare 32 MB RAM.


Hva skal du med DirectX 8.1 da? Er det noen spill som krever 8.1 som også klarer å kjøre på et Voodoo2-kort da?



 

Hmm, Jeg har sett flere personer som har både P4 og Voodoo5 i samme maskin, problemfritt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-11 15:05, skrev infinityFX:

Hmm, Jeg har sett flere personer som har både P4 og Voodoo5 i samme maskin, problemfritt.



 

Da kan det ikke ha vært intel chipset, for hvis jeg ikke tar helt feil støtter alle P4 chipsetene til intel kun 1.5v. Det sitter da en "tapp" i AGP porten slik at man ikke får satt i et 3.3v kort.

 

[ Denne Melding var redigert av: MistaPi på 2002-12-11 23:00 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 11:43, skrev Smirnoff:

Har selv også et 8 Mb Voodoo2 liggendes rundt her etter eller anna sted. Det var jo konge når det kom, men ble svært skuffa da Quake III kom, og grafikken så helt ræva ut på V2'n. Åssen er det med Glide-wrappere om dagene? Noe som er bra og funker greit på GF3/GF4?



 

jæu... har ikke funnet noen Glide-Wrappers til GF4'en min som jeg har vært fornøyd med enda,

men GF4'en gir da god nokk grafikk på QIII da,

men syns da V5'en gav best grafikk.... faktisk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...