Gå til innhold

Switch eller Router?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg er helt ute på jordet når det kommer til nettverk, så her trenger jeg litt hjelp. Har X360 og PC som skal kobles til samme modem, slik at jeg slipper å bytte om nettverkskabler og kan bruke begge samtidig. Trenger jeg da en switch eller en router, og hva er forskjellen mellom dem?

Mvh

Kim

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vurder en trådløs ruter, og lås det trådløse nettet. Du vet aldri når du får bruk for trådløst nett.

Og sånn btw, alle trådløse rutere kjøpt de 4 siste årene jeg har vært borti har hatt minst 4 porter, dvs du kan bruke den som en vanlig router / hub.

Skrevet

Hvis du ikke har peiling så ville jeg anbefalt å kjøpt en helt vanlig switch. Finner de billige på clas ohlson. Men hvis du vil ha mer kvalitet så bør du gå på komplett.no å kjøpe deg en.

Trenger ikke mer en 100mbit, un-managed. 8 porter. ( så har du litt å gå på ). I tillegg kjøper du 2 nettverkskabler. I de lengdene du skal ha.

Så kobler du ene kabelen fra modemet (den som nå går til PCen/X360) og plugger i en av portene på switchen, og de 2 ny kablene kobler du til PC og X360 :)

Noe jeg har glemt i farten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...