Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er Onani farlig?


Anbefalte innlegg

Trolle og trolle!

Det var mitt gamle jeg! :D

Hils på den nye Savage Garden! :w00t:

8101069[/snapback]

 

Hehe ok,

Onani er iallefall ikke farlig og man skal ikke skamme seg over det.

It's natural :D

8101106[/snapback]

 

 

Jeg skammer meg ikke over det ialllfall.

For noen år siden så trodde jeg at jeg var den enste i hele verdne som runket, men når jeg kom på ungdom fikk jeg vite at det var mange andre! :whistle:

Vil bare bli kvitt det fordi det er en synd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trolle og trolle!

Det var mitt gamle jeg! :D

Hils på den nye Savage Garden! :w00t:

8101069[/snapback]

 

Hehe ok,

Onani er iallefall ikke farlig og man skal ikke skamme seg over det.

It's natural :D

8101106[/snapback]

 

 

Jeg skammer meg ikke over det ialllfall.

For noen år siden så trodde jeg at jeg var den enste i hele verdne som runket, men når jeg kom på ungdom fikk jeg vite at det var mange andre! :whistle:

Vil bare bli kvitt det fordi det er en synd!

8101164[/snapback]

 

Du vet at man ikke bør spise gris i noen religioner også?

Ser vell ikke deg forran pøleboden noe mer nå tenker jeg?

 

:)

Lenke til kommentar
Takk for tipset! Har tenkt å slutte med onani p.g.a religionen min. Jeg føler meg mye mer renere og frisinnet!

8101055[/snapback]

Jaha. Hvorfor det?

Det er overhodet ingen grunn til at onani skal få deg til å føle deg skitten, på samme måte som pusting ikke bør det. Eller å blø når du skjærer deg. Eller å få hår på hodet. Eller å måtte tisse. Alle de tingene er helt naturlig, og det er onani også.

Men du er selvfølgelig i din rett til å _TRO_ akkurat hva du vil. Men for din helses skyll peker alt på at du bør fortsettet. For mens det absolutt ikke er dødelig å ikke runke, og heller ikke skadelig å droppe runkingen en uke, så er det mange positive effekter av å runke(og ingen negative av å gjøre det). Noen av de er allerede nevnt, mens andre, som f.eks at kroppen produserer stoffer som gjør deg glad(bra for din psykiske helse) ikke er nevnt før nå.

Men selvfølgelig, om du, av en eller annen bisar grunn føler deg renere av å ikke onanere, så 'kos' deg med det.

Legger med en liten link til en post på klara klok igjen.

Og en artikkel om onani vs kreft.

Lenke til kommentar
Trolle og trolle!

Det var mitt gamle jeg! :D

Hils på den nye Savage Garden! :w00t:

8101069[/snapback]

 

Hehe ok,

Onani er iallefall ikke farlig og man skal ikke skamme seg over det.

It's natural :D

8101106[/snapback]

 

 

Jeg skammer meg ikke over det ialllfall.

For noen år siden så trodde jeg at jeg var den enste i hele verdne som runket, men når jeg kom på ungdom fikk jeg vite at det var mange andre! :whistle:

Vil bare bli kvitt det fordi det er en synd!

8101164[/snapback]

 

Du vet at man ikke bør spise gris i noen religioner også?

Ser vell ikke deg forran pøleboden noe mer nå tenker jeg?

 

:)

8101179[/snapback]

 

Hehe, men vet du hva jeg har aldri spist gris og kommer heller ikke til å gjøre det! :) Selv om det er mange som tvinger meg og sier at det er dritt digg!

Lenke til kommentar
Kan man ikke få dårlig sædkvalitet. For man runker ganske mye og har bestemt deg for å lage barn, så er ikke sæden moden nok! Har lest at det tar 70 dager for sæden å modnes!

8100705[/snapback]

Nei, dette er feil. Det er faktisk slik at man ikke har godt av å ha seden lagret for lenge i kroppen. Jeg har hørt at de fleste vil få naturlig utømming etter rundt 30 dager uten runking, og dette er fordi kroppen trenger å skifte ut seden. Har aldri latt det gå 30 dager selv, så har ikke "first hand experience" på dette området.

Som en liten addon: Jo mer man runker jo mindre er sjangsen for prostata-kreft, nettop på grunn av at kroppen ikke har godt av å ha gammel sæd "liggende rundt".

Det er helt ufarlig, og helt naturlig å onanere. Alle gjør det, inntil noen eventuelt blir overtalt av en eller annen fordom til å slutte. Barn tar på seg selv helt fra man er født. Babyer onanerer, og får faktisk orgasme, dog uten utløsning.

Det er IKKE slik at man får hår i hånflaten av det, blir gal, får mindre tiss etc etc etc.

Du kan jo ta en titt på f.eks onani-delen hos klara-klok. Skal man vite noe er det like greit å spørre folk som har peiling ;)

8100896[/snapback]

 

 

evt. kan trådstarter ta seg en tur innom min nye tråd: den store onanitråden og stille et spm. så kan jeg og andre der hjelpe deg.. link: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=724125&hl=

Lenke til kommentar
Takk for tipset! Har tenkt å slutte med onani p.g.a religionen min. Jeg føler meg mye mer renere og frisinnet!

8101055[/snapback]

Jaha. Hvorfor det?

Det er overhodet ingen grunn til at onani skal få deg til å føle deg skitten, på samme måte som pusting ikke bør det. Eller å blø når du skjærer deg. Eller å få hår på hodet. Eller å måtte tisse. Alle de tingene er helt naturlig, og det er onani også.

Men du er selvfølgelig i din rett til å _TRO_ akkurat hva du vil. Men for din helses skyll peker alt på at du bør fortsettet. For mens det absolutt ikke er dødelig å ikke runke, og heller ikke skadelig å droppe runkingen en uke, så er det mange positive effekter av å runke(og ingen negative av å gjøre det). Noen av de er allerede nevnt, mens andre, som f.eks at kroppen produserer stoffer som gjør deg glad(bra for din psykiske helse) ikke er nevnt før nå.

Men selvfølgelig, om du, av en eller annen bisar grunn føler deg renere av å ikke onanere, så 'kos' deg med det.

Legger med en liten link til en post på klara klok igjen.

Og en artikkel om onani vs kreft.

8101244[/snapback]

 

Men jeg blir ikke utsatt for noen sykdom?

Lenke til kommentar
Trolle og trolle!

Det var mitt gamle jeg! :D

Hils på den nye Savage Garden! :w00t:

8101069[/snapback]

 

Hehe ok,

Onani er iallefall ikke farlig og man skal ikke skamme seg over det.

It's natural :D

8101106[/snapback]

 

 

Jeg skammer meg ikke over det ialllfall.

For noen år siden så trodde jeg at jeg var den enste i hele verdne som runket, men når jeg kom på ungdom fikk jeg vite at det var mange andre! :whistle:

Vil bare bli kvitt det fordi det er en synd!

8101164[/snapback]

 

Du vet at man ikke bør spise gris i noen religioner også?

Ser vell ikke deg forran pøleboden noe mer nå tenker jeg?

 

:)

8101179[/snapback]

 

Hehe, men vet du hva jeg har aldri spist gris og kommer heller ikke til å gjøre det! :) Selv om det er mange som tvinger meg og sier at det er dritt digg!

8101304[/snapback]

 

Ikke ta dette negativt, men er du fra en slik religion hvor man ikke spiser gris?

Eller er du vegerterianer?

 

And by the way, pig/meat do taste very well :thumbup:

Lenke til kommentar

Men with Peyronies disease generally seek medical attention for pain or bending of the penis during erection, which results from inflammation and scarring in a particular part of the male anatomy known as the tunica albuginea.

 

 

Priapism (Greek πριαπισμός, erection) is a painful and potentially harmful medical condition in which the erect penis does not return to its flaccid state (despite the absence of both physical and psychological stimulation) within about four hours.

Lenke til kommentar
Kan man ikke få dårlig sædkvalitet. For man runker ganske mye og har bestemt deg for å lage barn, så er ikke sæden moden nok! Har lest at det tar 70 dager for sæden å modnes!

8100705[/snapback]

 

Om man skulle ha barn, så kan man ikke vente 70 dager med å lette på trykket.

Da kommer man til å ha slik ballepreng (trolig) at man ikke er i stand til så mye.

 

Don't worry, keep going! :w00t:

8100792[/snapback]

 

 

Øy, det er jævlig vondt med ballespreng, så ikke kødd med det.. Var på leier og hadde ikke fått tømt meg + at jeg mekka meg dame å drive med + at jeg ikke fikk tømt meg forde..

 

Var vondt, så ikke kødd med ballespreng.. :p

 

Tøm, Røm, gløm, ikke noe å tenke over engang..

Lenke til kommentar

Først en liten ting; Jeg hadde ikke som formål å skremme noen med utsagnet men heller informere at det finnes risiko ved å mastrubere, slik som å gå over en motorvei.

 

Hvis du er uforsiktig og mastruberer hard og plutselig vrir penisen litt for langt vekk, vil corpusen "knekke" og du vil få mikroarr som vil gjøre penisen skjev. Dette kalles peyronies sykdom og kan vanligvis bare rettes opp gjennom at en kirurg skjærer opp pikken din.

 

Priapisme er kanskje mer genetisk og mye mastrubering kan overbelaste nettverket ditt av årer og gjøre de ute av stand til å trekke blod ut som igjen vil gjøre at kuken vil falle av etter ca 5 timer, grunnen mangel på oksygen. Oprasjon er nødvendig. Som nevnt, er denne typen veldig skjelden.

Endret av dicktator
Lenke til kommentar
Priapisme er kanskje mer genetisk og mye mastrubering kan overbelaste nettverket ditt av årer og gjøre de ute av stand til å trekke blod ut som igjen vil gjøre at kuken vil falle av etter ca 5 timer, grunnen mangel på oksygen. Oprasjon er nødvendig. Som nevnt, er denne typen veldig skjelden.

8101692[/snapback]

 

For min del kunne du spart deg dette. Ble litt bekymret nå.... :p

Lenke til kommentar

Onani er ikke forbudt i bibelen (såvidt jeg vet).

Ordet Onani kommer forsåvidt fra en av de første Mosebøkene. Der er det en fyr som heter Onan. Broren hans dør uten en sønn, og etter tradisjonen gifter han seg med enka. :woot:

Men istedet for å smelle enka på tjukka så lar han "sæden gå til spille på jorden" -altså hoppa han av i svingen. Derfor finner Gud det for godt å kverke Onan.

Dette ble feiltolket av jøder/kristne til at Onan ble drept pga. masturbasjon, og dermed forbudt. Dessuten var folk i middelalderen såpass konservative at de knapt nok godtok noen form for nytelse.

Lenke til kommentar
hehe, onani er ikke farlig, så lenge du ikke har stikke fingerne/handa opp i rææva

 

 

tror ikke det er farlig ;)

 

On Topic: Det er faktisk nødvendig å runke en gang i blandt, hvis man ikke runker blir sædcellene for gamle og man kan får "Dumme" unger :p Hehe, ikke sikkert det er sant, men hvis sædcellene er gamle blir det mye vanskeligere å få ei dame gravid, dessutten er det bra trening til du får the real thing ;)

Runking hjelper deg å vare lengre, og trene balla til å lage kvalitetssæd! :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...