Carl Sagan Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Som sagt i emnetittel: Er det mulig og laste ned\lage en Multibooter som gjør at jeg kan velge hvilket operativsystem(xp og linux) jeg skal starte? OS'ene skal ligge på hver sin harddisk.
Ondskapen Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Hvis du har xp innstalert først også innstalerer f.eks Ubuntu etter det, skal du automatisk få opp en boot meny...
Carl Sagan Skrevet 7. mars 2007 Forfatter Skrevet 7. mars 2007 (endret) Hvis du har xp innstalert først også innstalerer f.eks Ubuntu etter det, skal du automatisk få opp en boot meny... 8100823[/snapback] Bra. Har tenkt og prøve både UBuntu og KuBuntu. Hva er forskjellen? Vil jeg få opp samme menyen? EDIT: Skal ha både ubuntu, kubuntu og xp på ver sin disk. Endret 7. mars 2007 av todda7
Ondskapen Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Vet ikke hvordan det blir med alle 3 på samme pc. Les eller spør litt i Linux delen av forumet, får svar på disse spørsmålene...
RattleBattle Skrevet 7. mars 2007 Skrevet 7. mars 2007 Ubuntu har Gnome og Kubuntu har KDE, det er den eneste forskjellen. Det eneste du trenger å gjøre for å få begge, er å installere Ubuntu og deretter installere kubuntu-desktop eller installere Kubuntu og deretter installere ubuntu-desktop. Da får man valg om å stare med KDE eller GNOME ved innlogging.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå