Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

steng tråd (problem solved)


Gjest Slettes-xwByZdFZ

Anbefalte innlegg

er vel ikke unødvendig mye vold om du bare slår til bikkja slipper ;) ville jo ikke akkurat hjulpet om du hadde slått den 2ganger, for så å la den fortsette? :p

 

litt O.T: første jeg så etter jeg leste du hadde sloss med en hund var "UFC | Pride" i siggen din ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ
er vel ikke unødvendig mye vold om du bare slår til bikkja slipper ;) ville jo ikke akkurat hjulpet om du hadde slått den 2ganger, for så å la den fortsette? :p

 

litt O.T: første jeg så etter jeg leste du hadde sloss med en hund var "UFC | Pride" i siggen din ^^

8070036[/snapback]

 

Hehe, driver med MMA ja, og er trofast fan av UFC og Pride, menst Pride da...

 

Boksa mi har noen hull, men den ble ikke revet i sund. Sterk dongeri...

Lenke til kommentar
er vel ikke unødvendig mye vold om du bare slår til bikkja slipper ;) ville jo ikke akkurat hjulpet om du hadde slått den 2ganger, for så å la den fortsette? :p

 

litt O.T: første jeg så etter jeg leste du hadde sloss med en hund var "UFC | Pride" i siggen din ^^

8070036[/snapback]

 

Hehe, driver med MMA ja, og er trofast fan av UFC og Pride, menst Pride da...

 

Boksa mi har noen hull, men den ble ikke revet i sund. Sterk dongeri...

8070051[/snapback]

 

Hvis du hadde latt den bite holde fast, hadde den nok fått tak i leggen din etter hvert, og det hadde ikke vært direkte deilig vil jeg tro.

Lenke til kommentar
På en annen side: litt småkjipt å få bikkja kverka når det er eieren som er veik nok i hodet til å la den gå løs.

8070751[/snapback]

Ja, er jo tross alt ikke hundens feil at eieren er en idiot. :thumbdown:

 

Du kan nok forsåvidt kreve erstatning for ødelagt bukse, hvis du får tak i dama. På den andre siden så høres det ut som du dengte bikkja ganske godt, så kanskje det er like greit å "call it even". :p

 

Forhåpentligvis tar idiot-eieren på bånd neste gang bikkja er i stand til å gå ut..

Lenke til kommentar

En hund som går til angrep på en uskyldig (regner jeg med) sykelist trenger nok kraftig deng for å slippe. Derfor vil jeg ikke si du overreagerte, da hunden faktisk kunne tatt et jafs av leggen din - noe som ikke hadde vært direkte behagelig.

 

Å slå den er jo den eneste logiske løsningen, tviler på at du kunne snakket den bort fra det.

 

Du kunne gjerne kverka dyret og jeg ville fortsatt ikke ment at du hadde overreagert.

 

Anmeld henne.

Lenke til kommentar

Jeg hadde nok krevd erstatning fra damen, hvis ikke, så hadde jeg 1 : Anmeldt for ikke overholdt båndtvang. 2 : Anmeldt en farlig hund som gikk til angrep uten synlig provokasjon.

 

Selv hater jeg idioter som ikke overholder båndtvang. Har selv holdt på å sykle rett på flere hunder som har sprunget rett foran sykkelen min (og nei, jeg biter ikke på at "tenk hvis det hadde vært en unge" jeg blir bare irritert hver gang jeg hører det)

Lenke til kommentar

jeg har selv hund. hadde den løpt etter og bitt deg så hadde jeg seriøst vurdert å avlive henne :( derfor går hun alltid i bånd! dessuten kan du selv kreve det, faktisk, og politiet vil da avlive hunden.

 

makan til idiotkjerring du har støtt på... dette er typisk "noen få ødelegger for alle"-greier. håper hun saksøker deg og at hun blir dømt til å betale rubbel og bit, erstatning til deg og at hunden omplasseres!

Endret av pian
Lenke til kommentar
Hei

 

Hadde en ganske mad opplevelse her nå for en halvtime siden.

 

Syklet hjem fra butikken, og passerte ei dame med hund (hunden hadde ikke bånd) og hunden begynte å løpe etter meg. Den fikk tak i buksebeinet mitt og knurret ganske heftig, så jeg hadde ikke inntrykk av at den ville leke. Jeg ble tvunget til å stoppe sykkelen med en gang (bikkja veide sikkert 50-60kg, var jævlig stor). Da jeg kom meg av sykkelen slappp den ikke, så jeg begynte å sparke den i siden det jeg maktet. Slo den også rett over øyet et par ganger. Etter 10 sek med dette slapp bikkja og klynket. Den virket skadet, for den slepte bakre høyre bein etter seg, og krummet kroppen... Tror også den blødde litt fra hodet.

 

Dama klikka seff vinkel på meg, og snakket om å saksøke meg osv, men jeg handlet jo i selvforsvar, så jeg håper jeg ikke kan få pes for dette? Handlet jo i selvforsvar. Det er trossalt båndtvang i Norge? Håper dere kan svare meg på dette :)

8069719[/snapback]

 

du kan få hunden avlivet om du vil ;)

Lenke til kommentar
Du kan faktisk saksøke dama.. Og kreve å få hunden avlives.. Opplevd det samma selv..

8069743[/snapback]

 

Du kan anmelde dama, har du hatt noen utlegg kan du kreve erstatning. DET ER om du ønsker da altså. Det er jo kanskje ikke noe vits, for meg høres det ut som om du har tatt igjen.

 

Du trenger ikke være bekymret for å bli straffet!

 

EIrik

Jusped

Lenke til kommentar
Den virket skadet, for den slepte bakre høyre bein etter seg, og krummet kroppen... Tror også den blødde litt fra hodet.

8069719[/snapback]

Dette er kanskje litt på sidelinjen men det kan jo hende at beinet til hunden kom under hjulet/inn i eikene eller noe annet som hunden "dro på seg selv." Da du slo den mener jeg at du handlet i selvforsvar, en må jo ta med i betraktningen at mange har en slags fobi for hunder, særlig slike som du nevner.

 

Hadde hundeeier brukt bånd hadde det hele vært unngått og siden det er båndtvang har ikke eieren så mye å si.

 

Opplevde noe lignende en gang jeg syklet forbi en hund uten bånd med eieren gående bak. Den store hunden sprang etter meg og bjeffet noe volsomt men stoppet etterhvert så det ble ikke noe mer.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Den virket skadet, for den slepte bakre høyre bein etter seg, og krummet kroppen... Tror også den blødde litt fra hodet.

8069719[/snapback]

Dette er kanskje litt på sidelinjen men det kan jo hende at beinet til hunden kom under hjulet/inn i eikene eller noe annet som hunden "dro på seg selv." Da du slo den mener jeg at du handlet i selvforsvar, en må jo ta med i betraktningen at mange har en slags fobi for hunder, særlig slike som du nevner.

 

Hadde hundeeier brukt bånd hadde det hele vært unngått og siden det er båndtvang har ikke eieren så mye å si.

 

Opplevde noe lignende en gang jeg syklet forbi en hund uten bånd med eieren gående bak. Den store hunden sprang etter meg og bjeffet noe volsomt men stoppet etterhvert så det ble ikke noe mer.

8079264[/snapback]

 

Fikk inn et ganske hardt spark på låret til bikkja, det var nok dette som ødela beinet dens...

 

Bare av nysgjerrighet, prøvde dama og stoppe bikkja? Beit bikkja deg, eller bare reiv den i buksebeinet?

 

Har bikkje på 50-60kilo selv, det er ikke småtteri, så skjønner godt at man blir litt klikk når en sånn en prøver å spise deg opp. :p

8079306[/snapback]

 

Ja, hun ropte etter bikkja og kjefta og sto i... Når jeg begynte å pounde bikkja skrek hun "hva i helvette driver du med? STOPP" gjentatte ganger :p

 

Kan det faktum at jeg har vært i kontakt med politiet ang. vold før ha noe utslag på dette? (tenker på slosskamp på byen)

Endret av Slettet-xwByZdFZ
Lenke til kommentar

Kan noen som har roen på jus forklare folk hva dette med å saksøke innebærer? Helst i en egen tråd. Virker som folk har sett litt for mye på ally mcbeal og skal saksøke i hytt og pine her. :innocent:

 

Dersom du ikke ønsker hunden noe vondt kan du be om at hunden får en prikk på rullebladet. Dvs at dersom den rabler igjen, vil den bli avlivet. Tenk om det hadde vært en liten unge den hadde hisset seg på, da kunne litt vennlig lek fra en så stor hund fått fatale konsekvenser.

Lenke til kommentar
Kan noen som har roen på jus forklare folk hva dette med å saksøke innebærer?

8079607[/snapback]

Skadeserstatningsloven 1969:

 

§ 1-5. (ansvar for dyr)

       1. Eier og innehaver av dyr plikter uansett skyld fra sin side å erstatte skade som dyret volder på person eller på klær eller andre vanlige bruksting mens noen har dem på seg.

 

Hvis eieren nekter å betale det den har plikt til, så må skadelidte "saksøke" (gå til rettssak), for å få prøvd og eventuelt oppfylt kravet.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...