Gå til innhold

Ny This is living reklame (PS3)


Knebel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+981234789

drit bra :roll: de er flinke til og lage reklame som ikke har noe med produktet å gjøre.

det bli litt teit, hvis ikke det hadde stått PS3 på slutten hadde ingen trodd at dette var noe PS3 greier.

 

ser ut som en film reklame eller noe...

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar
drit bra :roll: de er flinke til og lage reklame som ikke har noe med produktet å gjøre.

det bli litt teit, hvis ikke det hadde stått PS3 på slutten hadde ingen trodd at dette var noe PS3 greier.

 

ser ut som en film reklame eller noe...

8066106[/snapback]

 

Ser meg litt enig der. Synes ikke markedsføringen til Sony er så veldig konkret. Dette med tanke på hva vi har sett av tidligere reklamefilmer. :roll: Vil ikke bla opp til diskusjon ved og gå off topic, og stiller meg ikke som noen fanboy, ,men syntes Microsoft sine reklamer for X360 var geniale. Flyplassen anyone? :p

Lenke til kommentar

Jeg er ganske lei av å se folk med aldsheimer snakke om hvor dårlige PS3 reklamene er fordi de ikke viser noe fra produktet eller så mye om hva det handler om.

 

Viser disse reklamene mye 360 relatert?

 

 

 

 

 

 

Nå har vel ingen av disse reklamene over direkte gameplay. eller NOE som kan minne om ingame av noe spill. Men saken med disse tidlige reklamene er at de skal lage et konsept. Ettablere et slagord og markebevisthet. Folk skal lure på hva dette er og bli oppmerksom på at et nytt produkt er kommet på markede.

 

Personlig synes jeg den nye reklamen til sony var helt OK. Ikke noe spesielt med den. Ikke noe spektakulært eller nytt med den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

alle de reklamene har ihverfall en viss referangse til spilling, multiplayer, sammhold og at det føles som du er i et spill, jump in.

 

360 reklamene er ikke så veldig mye bedre, men den har noe som PS3 mangler

Lenke til kommentar
alle de reklamene har ihverfall en viss referangse til spilling, multiplayer, sammhold og at det føles som du er i et spill, jump in.

 

360 reklamene er ikke så veldig mye bedre, men den har noe som PS3 mangler

8066459[/snapback]

Vel PS3 har mer at du kan være den du velger å være. Der det som binder dem er denne granaten. Som sikkert symboliserer den eksplosive kraften som forener dem alle. Nemlig PS3.

 

En anne tolking er jo at PS3 blir en del av hverdagen. En tolking som sikkert er mye nærmere det PR folkene tenkte når de laget denne reklamen. Siden sony har sagt at PS3 skal bli en del av hverdagen. Å det er vel det denne reklamen symboliserer på en bra måte.

Lenke til kommentar

Liker veldig godt de reklamene på www.playb3yond.com

 

Synes den forrige hvor gamla som drakk te, og det begynner å eksploderte rundtomkring i rommet, og de zoomer inn i ansiktet på gamla som gliser, var litt kuul fordi alt var så uventet og surrealistisk.

Men synes ikke denne var like god som vanlig. :-/

Kanskje dette er kortversjon-reklamen?

Lenke til kommentar

Når man ser 360 logoen etter å ha sett selve reklamen skjønner man iallefall hva de vil fram til.

 

hoppetau - "..Jump in"

monsters inc - "du er en del av spillet"

deathmatch - "multiplayer"

ballonger - "ha det gøy sammen, samhold osv"

Og selvsagt

reklamen som også symboliserer multiplayer og "du er i spillet" osv.

De reklamene er jo ganske geniale.

 

I PS3 reklamene er det lite som tilsier at det har noe med PS3 osv å gjøre i det hele tatt (vel, den ene får man det dytta opp i trynet.. "ps3 kan gjøre en trillion million fantasilion ting samtidig!"). De gjør meg faktisk ikke nyskjerrig engang. :thumbdown:

 

Men men, hver sin smak.

Lenke til kommentar
Når man ser 360 logoen etter å ha sett selve reklamen skjønner man iallefall hva de vil fram til.

 

blabla

 

I PS3 reklamene er det lite som tilsier at det har noe med PS3 osv å gjøre i det hele tatt

.......

 

8066560[/snapback]

 

Man trenger ca. 17 hjerne-celler for å skjønne at dette har med PS3 å gjøre, hvis du klarer å trykke play-knappen da.. :-/

 

post-53075-1172896524_thumb.jpg

Endret av KongRudi
Lenke til kommentar

Orginale idéer i markedsføringsavdelingen til Sony.

 

Alle klager over hvor dårlig reklamene til Sony er. Poenget er ikke å god/dårlig den er. Det er at den skaper oppsikt. Noe Sonys reklamer gjør. Her sitter vi å diskuterer reklamen og gir reklamen mye oppmerksomhet.

 

Vi har gått i fella igjen :p

Lenke til kommentar
alle de reklamene har ihverfall en viss referangse til spilling, multiplayer, sammhold og at det føles som du er i et spill, jump in.

 

360 reklamene er ikke så veldig mye bedre, men den har noe som PS3 mangler

8066459[/snapback]

Vel PS3 har mer at du kan være den du velger å være. Der det som binder dem er denne granaten. Som sikkert symboliserer den eksplosive kraften som forener dem alle. Nemlig PS3.

 

En anne tolking er jo at PS3 blir en del av hverdagen. En tolking som sikkert er mye nærmere det PR folkene tenkte når de laget denne reklamen. Siden sony har sagt at PS3 skal bli en del av hverdagen. Å det er vel det denne reklamen symboliserer på en bra måte.

8066463[/snapback]

 

 

Nå er det jo også en forskjell på å se en reklame på nettet og å få den servert på TV. Vi her inne har valgt å se reklamen fordi den har noe med PS3 å gjøre. Blir den sendt på TV tviler jeg på at den generelle tilbakelente seer vil legge like mange tanker i den som det du har gjort. Det er der X360 reklamene treffer litt mer blink. Man vet at det har med spilling/leking å gjøre når man ser de reklamene. I tillegg til xbox-reklamene har de hatt mange reklamer på spill som er avsluttet med 360-logoen og "jump in". legger man de sammen får man en ganske grei kampanje, for folk vil linke disse opp mot hverandre.

 

Hvis Sony lager reklamer fremover som får disse, nåværende, reklamene til å gi mening kan vi kansje si oss enig om at de har gjort noe smart.

Lenke til kommentar
Orginale idéer i markedsføringsavdelingen til Sony.

 

Alle klager over hvor dårlig reklamene til Sony er. Poenget er ikke å god/dårlig den er. Det er at den skaper oppsikt. Noe Sonys reklamer gjør. Her sitter vi å diskuterer reklamen og gir reklamen mye oppmerksomhet.

 

Vi har gått i fella igjen :p

8067081[/snapback]

Njaaa.. At en gjeng med nerder sitter og diskuterer dette er vel rimelig irrelevant i den store sammenheng her. Er vel neppe noen som leser denne tråden som kommer til å skifte mening om PS3 grunnet disse reklamene uansett.

 

Tviler sterkt på at normale folk diskuterer PS3-reklamer, eller 360-reklamer for den saks skyld.

 

Hadde denne reklamen vært på tv så hadde jeg _aldri_ fått med meg at den var for PS3. Den var nemlig så kjedelig at jeg hadde byttet kanal lenge før den lille PS3-saken kom helt på slutten. Og det tror jeg jammen med at de fleste normale folk også ville gjort. Selv om de hadde sett slutten så tror jeg ikke det er mange vanlige folk som hadde blitt det minste interessert i PS3 på bakgrunn av denne reklamen.

 

En enkel sjekk her. Finn en venn eller ett familiemedlem som ikke kommer i kategorien spillnerd(alle her er det :p )..

 

Spør dem dette spørsmålet:

 

Hva forbinder du med slagordet "This is living!"?

 

evt også spør dem:

 

HVa forbinder du med ordet "Cell"?

 

Svarene du får da mener jeg er en indikasjon på hvor god markedsføringen til PS3 hadde vært.

 

Personlig kan jeg for alt i verden ikke fatte at Sony ikke bare dytter playstation navnet i trynet til oss konstant. Playstation-logoen kombinert med litt ingame-sekvenser hadde vært mer enn nok tror jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...