Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Påbudt med Refleksvest i bil!


Anbefalte innlegg

I går kom påbudet om refleksvest i bil.

 

Har nå kjørt bil til / fra jobben i 2 dager, men nå jeg ser ut av bilvinduet i køen, er det bare jeg som har på meg denne refleksvesten. Er folk så vannvittig trege, eller er det noe jeg har missforstått :sick:

 

Superman

8060672[/snapback]

 

 

Fikk lyst til å kjøre me refleksvesten i et par dager jeg bare for å se hvordan folk reagerer hehe!

 

Stå på superman :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv har jeg ikke plass til flere nå, hanskerommet et fullt. Jeg har fått fra 2 forsikringsselskaper, og fra begge jobbene. Hørte på Radio1 at hanskerommet burde døpes om til vestrommet, siden ingen har hansker der mer, men alle skal ha vest nå.

 

Har forresten lagt merke til at det alltid ligger vest i "hanskerommet" når jeg leier bil i Spania og Frankrike, så Norge er nok ikke først her.

Lenke til kommentar

Hørte på radioen i går, hvor en politimann sa de sansynligvis ville vente noen dager med å bøtlegge billister uten refleksvest i bil.

Han kan umulig ha vært ved sine fulle fem, da eneste sanksjon de kan komme med er mangellapp, ved EØS kontroll og tilfeldige kontroller langs veien.

Det er ikke grunnlag for å bøtlegge de som ikke har påbudt refleksvest med i bilen.

Lenke til kommentar
Fint at jeg ikke får bot ved en evt kontroll, for jeg har absolutt ikke tenkt å ha en slik jalla vest liggende.

8067152[/snapback]

 

Hvorfor ikke? Fordi du ikke vil? Fordi alle andre har og derfor vil ikke du ha?

 

Eg regner med du har sett hvor stor effekt slik vest har i mørket siden du har tatt en så bestemt avgjørelse? Du kjører vel ikke med belte heller da?

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Fordi du ikke vil? Fordi alle andre har og derfor vil ikke du ha?

 

Eg regner med du har sett hvor stor effekt slik vest har i mørket siden du har tatt en så bestemt avgjørelse? Du kjører vel ikke med belte heller da?

8067170[/snapback]

Fordi jeg ser ikke vitsen med det.

Jeg tar meg selv i å kjøre uten belte til tider, men i det siste har jeg konsekvent brukt det.

Før brukte jeg det alltid, før jeg i en periode i vinter sluttet å bruke det en periode.

Er skummelt avhengighetsskapende å kjøre uten belte gitt :ohmy:

Lenke til kommentar

Ok. så behøver jeg ikke å kjøre med refleksvesten på. Er det noe lurt sted å ha vesten?

 

Går det ann å legge den under lokket på rattet, slik at den spretter ut sammen med airbaggen? Da har jeg den tilgjengelig når jeg trenger den, samtidig som den er ryddet bort når jeg ikke har behov for den...

 

Superman

Endret av superman_2000
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke? Fordi du ikke vil? Fordi alle andre har og derfor vil ikke du ha?

 

Eg regner med du har sett hvor stor effekt slik vest har i mørket siden du har tatt en så bestemt avgjørelse? Du kjører vel ikke med belte heller da?

8067170[/snapback]

Fordi jeg ser ikke vitsen med det.

Jeg tar meg selv i å kjøre uten belte til tider, men i det siste har jeg konsekvent brukt det.

Før brukte jeg det alltid, før jeg i en periode i vinter sluttet å bruke det en periode.

Er skummelt avhengighetsskapende å kjøre uten belte gitt :ohmy:

8067279[/snapback]

 

Hadde en viss idiot som skulle sette ut noen varslingskjegler en tidlig høstmorgen i fjor hatt på seg en refleksvest, hadde nok den småseriøse ulykken jeg var innblandet i den dagen vært unngått. Hva koster det deg egentlig å legge en refleksvest du kan ha i tilfelle bilen streiker på natten? Jeg er i hvert fall storfornøyd med tiltaket, og har hatt vest i bilen helt siden jeg skaffet meg ny bil i fjor, etter ulykken.

 

PS; hadde jeg ikke hatt på meg belte den dagen, så hadde jeg nok sittet her og plystret til hver en "s" jeg sa, og levd på suppe en god stund.

Endret av OML
Lenke til kommentar
Fordi jeg ser ikke vitsen med det.

8067279[/snapback]

 

Hmm, ser du eller ikke vitsen med refleks, varseltrekant osv? Grunnen er jo at det skal bli lettere å se folk i mørket. Har opplevd flere ganger at folk som går i veien i mørket og ikke bruker noe form for refleks er ekstremt vanskelig å få øye på på lang avstand.

Lenke til kommentar
Fordi jeg ser ikke vitsen med det.

8067279[/snapback]

 

Hmm, ser du eller ikke vitsen med refleks, varseltrekant osv? Grunnen er jo at det skal bli lettere å se folk i mørket. Har opplevd flere ganger at folk som går i veien i mørket og ikke bruker noe form for refleks er ekstremt vanskelig å få øye på på lang avstand.

8069343[/snapback]

 

For å ikke snakke om på nær avstand i 80km/t...

Lenke til kommentar
Fordi jeg ser ikke vitsen med det.

8067279[/snapback]

 

Hmm, ser du eller ikke vitsen med refleks, varseltrekant osv? Grunnen er jo at det skal bli lettere å se folk i mørket. Har opplevd flere ganger at folk som går i veien i mørket og ikke bruker noe form for refleks er ekstremt vanskelig å få øye på på lang avstand.

8069343[/snapback]

 

For å ikke snakke om på nær avstand i 80km/t...

8069381[/snapback]

Eneste problemet er at da får man ikke øye på personen, man "oppdager" han/hun. Noe som da kan ha litt leie konsekvenser!

Lenke til kommentar

19kr stk for EN 471 klasse 2 sertifiserte vester på lidl... de er flatpakket og enkle å pakke nedi lommen på førersiden... er det så forbanna tiltak?

 

Husk det er ikke bare deg det går utover om du ikke bruker en.. Tenk på stakkaren som ble morder bare fordi du ikke så vitsen med å betale 19kr for en vest...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...