Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Påbudt med Refleksvest i bil!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selv vurdere jeg å hive ut varseltrekanten, ikke pokker om noen skal tvinge meg til å ha med den unødvendig dritten der. Nei dette var skuffende Kremt, gir du etter og blir en del av saueflokken så lett? :p

 

Syns faktisk, hvis man ser bort fra byrokratiet rundt godkjenning som det har vært litt for mye av, at dette er en helt grei sak. Er liksom ikke den helt store belastningen verken å skaffe, eller å ha med seg en slik vest. Selv om dette er noe vi sjelden eller aldri får bruk for, er det lett og tenke seg nytten den dagen man står der i en mørk høstkveld.

 

Vedrørende dette med bilbelte, personlig liker jeg faktisk å ha det på, men jeg kan forstå at noen føler det anderledes. Noen liker ikke Recaro-stoler heller, fordi de føler seg fastklemt.

Men når noen argumenterer med at det er så mange som har klart seg bra i ulyker som følge av at de ikke har hatt på beltet, skjønner jeg at det stikker dypere enn personlige preferanser dette her. Dere har tydeligvis en annen virkelighetsoppfating enn resten av verden, og leser bare den delen av statestikken som faller i smak.

 

Er det virkelig noen her som i fullt allvor mener at man totalt sett har større sjangs for å komme uskadd/i live ut av ulykker uten belte?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Er det virkelig noen her som i fullt allvor mener at man totalt sett har større sjangs for å komme uskadd/i live ut av ulykker uten belte?

8175351[/snapback]

 

Ja såklart :mad:

Tenk deg nå at du sitter ved kjøkkenbordet og gumler på Lørdagsgrøten. Plutselig når du får tørket restgrøten ut av øyenbrynene ser du en Boing747 som kommer mot deg og grøtfatet i en helvetes fart ... :ohmy: Da tenker jeg du priser deg lykkelig for at du ikke var fastspent når du frenetisk kasta deg under bordet, for å berge skinnet ditt ...? :whistle:

Lenke til kommentar
Nei dette var skuffende Kremt, gir du etter og blir en del av saueflokken så lett? :p

8175351[/snapback]

Har nå ikke lagt den inn enda da, kan jo hende jeg kaster den.

8175497[/snapback]

He he, ok, godt å høre! Da vil kanskje fornuften seire til slutt likevel da... ;)

 

PencilCase Postet i dag, 17:20

  QUOTE(pcp160 @ 17/03-2007 : 17:08)

Er det virkelig noen her som i fullt allvor mener at man totalt sett har større sjangs for å komme uskadd/i live ut av ulykker uten belte?

 

 

 

 

 

 

Ja såklart 

Tenk deg nå at du sitter ved kjøkkenbordet og gumler på Lørdagsgrøten. Plutselig når du får tørket restgrøten ut av øyenbrynene ser du en Boing747 som kommer mot deg og grøtfatet i en helvetes fart ...  Da tenker jeg du priser deg lykkelig for at du ikke var fastspent når du frenetisk kasta deg under bordet, for å berge skinnet ditt ...? 

Ja det har du rett i, det er best å komme seg under bordet når fly styrter. Jeg har blitt så gammel, eller i alle fall føler meg såpass voksen at jeg har begynt å slurve med fastspenning rundt matbordet. Men spørsmålet var primært rettet mot bilkjøring, og beltebruk i bil -oddsen for å komme skadet/drept fra ulykker i bil, med eller uten belte :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Føler meg naken dersom jeg ikke har på meg bilbelte når jeg kjører. Kan ha en sammenheng med at jeg for det meste kjører naken og da.

8176360[/snapback]

 

Ser ikke at din nakenhet skal bety et problem for andre bilister. Hvis det derimot er snakk om en ulykke hvor ditt nakne legeme er invovert, er jeg straks mere usikker ... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...