Gå til innhold

Vista-aktivering knekt


Anbefalte innlegg

Synd at slikt skjer egentlig. Her har de jobbet hardt for å lage ett operativsystem så kommer den supernerden og ødelegger alt :(

8060072[/snapback]

 

Hva er det denne "supernerden" ødelegger? I beste fall så ødelegger han det tåplige aktiveringssystemt, og det er bare bra.

 

AtW

8060328[/snapback]

 

Så hvis du hadde jobbet for Microsoft, og slitt som bare det med å lage Vista, hadde du vært fornøyd hvis supernerden hadde klart å knekke Vista aktiveringen? Hadde du da sagt at det er bare bra?

 

Skjønner deg nå når du sitter her og er fornøyd siden du kan få Vista gratis, men ikke hvis du hadde vært en som hadde slitt for å prøvd å få kundene fornøyde.

 

Er det rart program og spill utviklerer må legge ned. Pågrunn av en supernerd.

8060595[/snapback]

 

Hadde jeg jobbet hos MS hadde jeg vist det var uunngåelig at piratversjon kom "på markedet", det har det vært lenge allerede, og denne aktiveringen endrer ikke det faktumet.

 

Ellers ber jeg deg tenke deg om før du tilegner meg vikarierende motiver for mine holdninger. Jeg har allerede en lovlig lisens for vista.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til dere som sier at det er mulig å finne nøkler som allerede er solgt med en brute force metode - hvordan skulle det foregå? Selv om MS selger 1 milliard lisenser (for å ta hardt i), og du kan prøve 1 million nøkler i sekundet, vil det fortsatt ta 40 millioner år før du treffer på en utstedt nøkkel..

Lenke til kommentar

Vanlige brukere trenger ikke ultimate, for ∞ gang, de kan fint nøye seg med home premium. Ultimate er premium pluss business.

 

Home premium retail: 2480,-

Home premium oem: 945,-

 

Home premium oem koster det samme som xp home da det ble gitt ut, hvis jeg husker riktig.

Endret av FLarsen
Lenke til kommentar
Til dere som sier at det er mulig å finne nøkler som allerede er solgt med en brute force metode - hvordan skulle det foregå? Selv om MS selger 1 milliard lisenser (for å ta hardt i), og du kan prøve 1 million nøkler i sekundet, vil det fortsatt ta 40 millioner år før du treffer på en utstedt nøkkel..

8060756[/snapback]

 

Dette forutsetter at du bare kan skrive inn 25 tilfeldige tegn og få en riktig nøkkel vel? Såvidt jeg har forstått regner denne bare ut gydlige nøkler, nå vet jeg ikke hvor mange av de måtene man kan skrive 16 tegn på som er "lovlige" i forhold til algoritmen som MS bruker, men det er nok en ganske liten prosentandel, de virker ihvertfall ganske like de nøklene jeg har (selv om det kan være tilfeldigheter såklart). Det gjør jo at sannsynligheten for å støtte på en MS-solgt lisens er vesentlig større.

 

AtW

Lenke til kommentar
Synd at slikt skjer egentlig. Her har de jobbet hardt for å lage ett operativsystem så kommer den supernerden og ødelegger alt :(

8060072[/snapback]

 

Hva er det denne "supernerden" ødelegger? I beste fall så ødelegger han det tåplige aktiveringssystemt, og det er bare bra.

 

AtW

8060328[/snapback]

 

Så hvis du hadde jobbet for Microsoft, og slitt som bare det med å lage Vista, hadde du vært fornøyd hvis supernerden hadde klart å knekke Vista aktiveringen? Hadde du da sagt at det er bare bra?

 

Tror ikke en MS-utvikler gråter av den grunn, de får uansett en norsk direktørlønn utbetalt i måneden. Akkurat de som har utviklet verifiseringen i Vista er nok ikke særlig fornøyd nå men så har de da også begått en kjempetabbe.

 

Skjønner deg nå når du sitter her og er fornøyd siden du kan få Vista gratis, men ikke hvis du hadde vært en som hadde slitt for å prøvd å få kundene fornøyde.

 

Er det rart program og spill utviklerer må legge ned. Pågrunn av en supernerd.

8060595[/snapback]

 

Det er vel svært lite som tyder på MS er i ferd med å gå konkurs. Ikke software baransjen generellt heller, tvert imot så går det så det suser.

 

Det som er trist i dette er at MS is in paranoia har laget et system som gjør at man omstendelig må registere sin lisens på nettet eller over telefon. Nå kan denne prosessen bli enda tyngre fordi ms som vanling har klosset det til og man riskerer ekstra trøbbel dersom none har brukt din lisensnøkkel tidligere.

Lenke til kommentar
Dette forutsetter at du bare kan skrive inn 25 tilfeldige tegn og få en riktig nøkkel vel? Såvidt jeg har forstått regner denne bare ut gydlige nøkler, nå vet jeg ikke hvor mange av de måtene man kan skrive 16 tegn på som er "lovlige" i forhold til algoritmen som MS bruker, men det er nok en ganske liten prosentandel, de virker ihvertfall ganske like de nøklene jeg har (selv om det kan være tilfeldigheter såklart). Det gjør jo at sannsynligheten for å støtte på en MS-solgt lisens er vesentlig større.

 

AtW

8060799[/snapback]

 

den regner ikke ut 'gyldige' nøkler. den jobber med brute force prøving og feiling etter ett gitt mønster som man så igjen i gyldige nøkler. sånn jeg har forstått det så setter skriptet sammen en nøkkel som den sender til Vista's lisens program og om vista ikke godtar nøkkelen så lager scriptet en ny nøkkel og prøver igjen. og igjen helt til vista godtar nøkkelen som skriptet har laget.

Lenke til kommentar

Er jo ikke katastrofe om en ærlig kunde får et serienummer som har blitt stjålet. En får jo mer informasjon enn bare nøkkelen; står blant annet serienummer på klistremerket/boksen, og det er rimelig vanskelig å bruteforce en kundebehandler på aktiveringstelefonen.

 

Håper bare at de som stjeler nøkler får svi på en eller annen måte; spontan nedgradering til Vista Basic, utestengelse fra Windows Update, etc. Utrolig frekt å la sin egen gjerrighet gå ut over uskyldige brukere på den måten.

 

Ser vel også snart en patch som gjør at du bare kan prøve å aktivere tre nøkkeler i døgnet eller noe sånt.

Endret av Cryovat
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082
Hadde jeg jobbet hos MS hadde jeg vist det var uunngåelig at piratversjon kom "på markedet", det har det vært lenge allerede, og denne aktiveringen endrer ikke det faktumet.

 

Ellers ber jeg deg tenke deg om før du tilegner meg vikarierende motiver for mine holdninger. Jeg har allerede en lovlig lisens for vista.

 

AtW

 

 

Jo, greit det, men jeg regner med u ikke hadde hoppet av glede og sagt "Yay, nå er Vista-Aktiveringen knekt! Det er jo bare bra!

 

Og det siste der, truer du meg? Bare fordi du er en moderator så kan jeg ikke si mitt? Du sier jo selv det er bra at aktiveringen er knekt, og jeg sier du er fornøyd siden du kan få gratis Vista. Jeg har verken sagt at du kommer til å utnytte det eller har utnyttet det. Ellers er det flott at du har lovlig lisens.

Lenke til kommentar
Dette forutsetter at du bare kan skrive inn 25 tilfeldige tegn og få en riktig nøkkel vel? Såvidt jeg har forstått regner denne bare ut gydlige nøkler, nå vet jeg ikke hvor mange av de måtene man kan skrive 16 tegn på som er "lovlige" i forhold til algoritmen som MS bruker, men det er nok en ganske liten prosentandel, de virker ihvertfall ganske like de nøklene jeg har (selv om det kan være tilfeldigheter såklart). Det gjør jo at sannsynligheten for å støtte på en MS-solgt lisens er vesentlig større.

 

AtW

8060799[/snapback]

 

den regner ikke ut 'gyldige' nøkler. den jobber med brute force prøving og feiling etter ett gitt mønster som man så igjen i gyldige nøkler. sånn jeg har forstått det så setter skriptet sammen en nøkkel som den sender til Vista's lisens program og om vista ikke godtar nøkkelen så lager scriptet en ny nøkkel og prøver igjen. og igjen helt til vista godtar nøkkelen som skriptet har laget.

8060881[/snapback]

 

Men dette "mønsteret" sikrer vel at nøkkelen har "gyldighetspotensiale", altså om du skrev inn denne nøkkelen når du installerte, så ville den blitt godtatt, bare potensielt ikke aktivert. Og om alle nøklene den prøver "godtaes av OSet", så er det vesentlig færre nøkler enn en tilfeldig rekke symobler/tall.

 

AtW

Lenke til kommentar

Er jo bare å gjøre en clean install da. Så funker lisenskoden din. Men om du virkelig vil oppgradere og beholde innstilliger og filer fra et gammelt OS, så har du et problem med språk forskjellen ja.

8060406[/snapback]

 

dessverre så fungerte ikke det på den jeg kjøpte ihvertfall... det var ingen muligheter for clean install, da fikk jeg bare opp ett vindu hvor det sto at det var kun upgrade versjon.

8060445[/snapback]

 

 

Du har vel ikke forsøkt og kjøre clean install og la være å trykke inn key i det hele tatt ?

så etter du har installert vista med 60 dagers trial, kjører du bare upgraden som da vil finne ett windows os på hd'en og legge inn fullverjonen.

Lenke til kommentar
Hadde jeg jobbet hos MS hadde jeg vist det var uunngåelig at piratversjon kom "på markedet", det har det vært lenge allerede, og denne aktiveringen endrer ikke det faktumet.

 

Ellers ber jeg deg tenke deg om før du tilegner meg vikarierende motiver for mine holdninger. Jeg har allerede en lovlig lisens for vista.

 

AtW

 

 

Jo, greit det, men jeg regner med u ikke hadde hoppet av glede og sagt "Yay, nå er Vista-Aktiveringen knekt! Det er jo bare bra!

 

Og det siste der, truer du meg? Bare fordi du er en moderator så kan jeg ikke si mitt? Du sier jo selv det er bra at aktiveringen er knekt, og jeg sier du er fornøyd siden du kan få gratis Vista. Jeg har verken sagt at du kommer til å utnytte det eller har utnyttet det. Ellers er det flott at du har lovlig lisens.

8060911[/snapback]

 

Nei, det er ikke en trussel, men du framstiller det som mine meninger i denne saken kommer av et egoistisk motiv som er å kunne få Vista gratis. Det har du ingen forutsetning for å si, og det er for å være ærlig en billig hersketeknikk, du kan gjerne si det, men jeg foreslår at du lar være, da innlegget virker vesentlig mindre seriøst.

 

Aktiveringssystemt til MS er bare tungvint, og er ulempe for alle. Det har dessuten svært liten nytteverdi.

 

AtW

Lenke til kommentar

Dumt at folk vil ødelegge på denne måten, og enda dummere at enkelte syntes det er bra, kan ikke se noe annet enn det er forbrukerne som får svi i lengden, hvis det blir et ordentlig problem for microsoft vil det jo koste dem penger, og penger gror ikke på trær, penger kommer fra forbrukerne..

Lenke til kommentar

Håper bare at de som stjeler nøkler får svi på en eller annen måte; spontan nedgradering til Vista Basic, utestengelse fra Windows Update, etc. Utrolig frekt å la sin egen gjerrighet gå ut over uskyldige brukere på den måten.

 

Det som er utrolig frekt er om MS, vsom man har kjøpt produktet av, lar det gå utover kundene, når de fint kan unngå det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Dumt at folk vil ødelegge på denne måten, og enda dummere at enkelte syntes det er bra, kan ikke se noe annet enn det er forbrukerne som får svi i lengden, hvis det blir et ordentlig problem for microsoft vil det jo koste dem penger, og penger gror ikke på trær, penger kommer fra forbrukerne..

8060957[/snapback]

 

Riktig,for det er et paradoks at folk klager på at ting koster penger, for hvorfor koster det penger?

Jo fordi firmaer må bruke millioner på å forsøke å holde tyver vekk fra sitt produkt, og hver gang disse knekker deres koder så må firmaet bruke enda mere penger, dette går selvsagt utover de som er ærlige.

Jeg synest faktisk dette er smålig av dem som driver med slikt og i tillegg klarer å forsvare det :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

 

Jo, greit det, men jeg regner med u ikke hadde hoppet av glede og sagt "Yay, nå er Vista-Aktiveringen knekt! Det er jo bare bra!

 

Og det siste der, truer du meg? Bare fordi du er en moderator så kan jeg ikke si mitt? Du sier jo selv det er bra at aktiveringen er knekt, og jeg sier du er fornøyd siden du kan få gratis Vista. Jeg har verken sagt at du kommer til å utnytte det eller har utnyttet det. Ellers er det flott at du har lovlig lisens.

8060911[/snapback]

 

Nei, det er ikke en trussel, men du framstiller det som mine meninger i denne saken kommer av et egoistisk motiv som er å kunne få Vista gratis. Det har du ingen forutsetning for å si, og det er for å være ærlig en billig hersketeknikk, du kan gjerne si det, men jeg foreslår at du lar være, da innlegget virker vesentlig mindre seriøst.

 

Aktiveringssystemt til MS er bare tungvint, og er ulempe for alle. Det har dessuten svært liten nytteverdi.

 

AtW

 

Nei, men jeg mener bare det er ganske dumt av folk og hoppe av glede for dette. Jeg er faktisk en av de som vil støtte utviklere. Hvis jeg ikke hadde brydd meg, hadde jeg nok utnyttet dette med engang. Greit at aktiveringen kan være en ulempe, men jeg syens det er bedre å ha den der, enn at man kan få Vista på 1-2-3.

 

Men nå har vi alle fått sagt våres meninger, og jeg vil ikke lage en krangel ut av dette ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...