Gå til innhold

Den store Blender-tråden


Anbefalte innlegg

Skrevet
Hvordan er UIen og rendertiden i Blender? Screens? Har 3DS Max, så holder nok i massevis, men bare for å utforske litt

9372437[/snapback]

 

Ui`en er ganske så minimalistisk i forhold til 3dsmax. Rendentiden er vel ganske variert og hvilke ting man rendrer. Jeg syns at Blender var ganske treigt i begynnelsen men har blitt ganske greit etter hvert. I stedet for å se på screens er det vel bedre å teste det selv: http://download.blender.org/release/Blende....44-windows.exe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar en stund å vende seg til UI-en, men når du har lært det, er det genialt.

Her er forresten en liten animasjon jeg lagde i blender til et fysikkprosjekt:

7A_LsBwvyos

Skrevet
Det tar en stund å vende seg til UI-en, men når du har lært det, er det genialt.

Her er forresten en liten animasjon jeg lagde i blender til et fysikkprosjekt:

 

stilig den der;)

 

var tøft med speilet:P åssen laga du det?

Skrevet

For speileffekt:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Blender_mirror.jpg

Følg mine 4 enkle punkt :D

På 4 er der du bestemmer hvor mye det skal speiles. Husk å aktivere "Ray Mirror" i punkt 3. Om du drar 4 helt til 1 er det full speiling, mens 0.00 er mindre speiling. :)

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

Et morsomt bidrag til WC #257 på Blenderartists.org Tror topicen var "sci-fi Stalacitte". Dette ble altså resultatet:

 

marsan_spacethingies.jpg

 

 

Jeg så en videotutorial av arraymodifyeren et sted og måtte jo bare teste dette:

 

marsan_array_test.jpg

Endret av Marsan
  • 2 uker senere...
Skrevet

Heihei!

 

Jeg har et problem. Jeg har et bilde, som jeg vil ha lagt inn i Blender. Joda, enkelt nok, kan legge det til som textur. Problemet er, at bildet ikke er rundt, firkantet eller noen form. Det er rett og slett en klasj gjørme. Den klasjen med gjørme er på et vindu, og der det ikke er textur, må det derfor være gjennomsiktig. Enkelt nok, jeg legger den til som textur på vinduet og skrur på alpha på texturen.

 

Problemet: Jeg skal gjøre ting med selve gjørmeflekken, som ikke skal påvirke resten av vinduet. Jeg må derfor ha gjørmen som et eget objekt.

 

Løsningen på dette ble å legge gjørmen til som en textur på et nytt objekt. Men problemet da, er at texturen ikke blir gjennomsiktig. Om jeg setter texturen til gjennomsiktig, viser den fargen som materialet har. Om jeg setter materialet til gjennomsiktig, blir også texturen gjennomsiktig.

 

Et dilemma, altså. Så jeg trenger hjelp til å kunne stappe inn et bilde i Blender, og få bakgrunnen komplett gjennomsiktig. Hjelpen haster egentlig litt.

 

Takk for svar.

Skrevet (endret)

Jeg gikk da rundt problemet på en annen måte, og resultatet ble helt greit. Ettersom alt måtte være klart i går kveld, slik at den fikk natten til å rendere, fikk jeg ikke 100% bra vann. Det er til et prosjekt broren min har, Innovation Camp eller noe. Jeg har ikke tid til å laste opp videoen, da jeg skal til Oslo. Men et bilde før all modelleringen var ferdig har jeg:

vindu1.jpg

Det er altså et system som vasker vinduene for deg, her er den halvveis over.

Det er lagt til mer og slikt etter dette, men vil ikke rendere på nytt, da det tar noe sykt med tid, pga vinduet og alt det bak.

Endret av Matsemann
Skrevet

Linux har enderlig fått native indigo støtte. Derfor feiret jeg med å rendre arraytesten min som var postet litt ovenfor i indigo i 8 timer. AMAZING!

 

marsan_array_indigo_8hours.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...