Gå til innhold

"Ikke fett med snøbrett" ?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
grunnleggende egenskaper er nok vanskeligere å lære på brett ja, men når det gjelder triksing på hoppa så er nok ski like vanskelig som brett, og det er jo mye mer muligheter innen triks på ski enn på brett. Det kommer jo stadig nye triks på ski, mens på brett kommer det ikke så ofte lenger. Tror også att det finnes generelt mer triks på ski enn på brett.

8033060[/snapback]

 

 

Det virker nok bare slik fordi alle snowboardtriksa egentlig er ganske gamle, Twintip har liksom bare vert her i et par år, lettere og finne på nye triks når det ikke er så mange fra før av vettu.

8037485[/snapback]

 

 

Det stemmer att snowboard har vært her lenge, men det er nok mer triks til ski likevel, og det kommer stadig fler, det er jo mye mer muligheter for forskjellige grabber på ski da det er 2 stk av de i forhold til snowboard :p har også muligheten til å splitte beina i forskjellige veier å rettninger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Kan også ha noe med at de aller fleste vil ha fart og spenning, og da er slalom det enkleste og beste alternativet, da de kanskje drar i bakken sånn 2-3 gang i året, og det ikke er noe vits i å prøve å lære seg snowboard. Snowboard vil kreve mye trening, tid de ikke orker å bruke.

8029105[/snapback]

Jeg er en av de som drar i bakken 2-3 ganger i året. Men kjører på brett, noe jeg synes er mye morsommere etter noen år på ski :D Problemet med at man ikke får fart og spenning på brett har jeg ikke opplevd siden min første sesong på brett. Kjører fra de aller fleste skikjørere på brettet, alt som har noe å si er hvor mye du tør ...

Lenke til kommentar

At det er flere er vel å ta i, hva som er kult er subjektivt, og kjør hva du liker, så kan vi andre kjøre hva vi liker. Lite poeng å gjøre dette til noen snowboard vs andre sporter tråd, utenom å diskutere evt hvorfor færre kjører snowboard. Og mitt syn er det samme som mange andre, at folk gir for lett opp.

Lenke til kommentar

Jaja. Uansett hva som er tøft og fett, så kjører jeg uansett telemark fordi det er det desisert morsomste. Mens alle jibberne og snowboarderne sitter nede i parken og kuler seg og diskuterer grabs, så farer jeg opp og ned pudderdekte løssnøheng. :D

 

I bakken er det forøvrig sjeldent at jeg blir forbikjørt av slalåmkjørere. Ikke minst snowboardere.

Lenke til kommentar
Snowboard er ikke på tur ut. Jeg leste nettopp i en avis at i år 2015 så vil det nesten bare være snowboardere her i landet.

 

Det er alltid litt opp og ned, samme med ski.

 

Jeg står selv på snowboard, og kommer til å fortsette med dette i lang fremtid. :D

8043465[/snapback]

 

Hvilken avis var dette? Hørtes ikke direkte saklig ut.

Lenke til kommentar
Hvis du mener Split Hop, må jeg bare få si at det er det styggeste trikset.

 

*får-ut-aggresjon*  :realmad:

8040722[/snapback]

 

 

nei mente nok ikke akkurat det, tenkte litt mer på twist n kick, spread eagle og diverse, med andre ord litt blanding av new school old school.

 

 

Er jo ikke akkurat noen selvfølge å kjøre park bare fordi en har twin tip, jeg kjører minst like mye backcountry som park, spørs helt hvordan forholdene er, og hva jeg har lyst til.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
... så farer jeg opp og ned pudderdekte løssnøheng. :D

8043458[/snapback]

Det er utrolig digg på brett også :D Mye diggere enn å kjøre i preparerte løyper og hopp, føler liksom en mye større frihet når jeg kjører i løssnø.

Lenke til kommentar
... så farer jeg opp og ned pudderdekte løssnøheng. :D

8043458[/snapback]

Det er utrolig digg på brett også :D Mye diggere enn å kjøre i preparerte løyper og hopp, føler liksom en mye større frihet når jeg kjører i løssnø.

8046959[/snapback]

det er sant.. det er det beste å cruse rundt i nysnøen og hoppe ned skrenter og slik.. !!DEILIG!! :love:

Lenke til kommentar
... så farer jeg opp og ned pudderdekte løssnøheng. :D

8043458[/snapback]

Det er utrolig digg på brett også :D Mye diggere enn å kjøre i preparerte løyper og hopp, føler liksom en mye større frihet når jeg kjører i løssnø.

8046959[/snapback]

 

 

er så fett og kjøre løssnø når du liksom bare flyter oppå snøen...., fikk en sånn dag idag :love:

Lenke til kommentar

Syntes første posten var utrolig dårlig her, Poenget med at det er G-sport o.l. er regna med at at folk som kan kjøre snowboard kjøper det i gode brett forhandlere som kan brett. G-Sport o.l. velger å ha inne utstyr som selges til almennheten, Og det er det de tjener penger på. Skjønner ikke hva du ble så pissed for, for det som stod i artikkelen er helt riktig. Ski er også lettere og lære.

 

Nesten alle kjedebutikker spesialiserer seg på ski fordi det er lettere å selge til familier som står på tradisjoen "2 planker".

 

Selv vet jeg hva jeg snakker om, for jeg har jobba på G-Sport, og i Tillegg kjører jeg både ski og snowboard. Kjørte mye brett da det var "Stort", og har etter mye av begge deler finni ut at jeg syntes ski er best, for det er mere alsidig i løypene, mens snowboard heller er park-morro. Har mer eller mindre lagt brettet på hylla. Men blir nok en tur på brettet også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...