Gå til innhold

"Ikke fett med snøbrett" ?!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Leste artikkelen Ikke fett med snøbrett på NA24.no idag, og ble litt pissed off!

 

Basert på tall levert av Gresvig kjeden, mener NA24 å kunne konkludere med at snowboard er på vei ut.....

 

Forklaringen på at snowboard er på vei rett vest, er at unge mennesker velger vanlig alpinski i stede for brett. The Shop mener at det kanskje har mer å gjøre med at unge mennesker er smarte, og faktisk handler snowboard der det er mennesker som KAN snowboard. Har du vært innom en G–sport butikk og spurt litt om hva de kan anbefale, så skjønner du hva vi mener.

-TheShop.no

 

Der kommer det fram at de bare har tatt med butikker som Intersport, G-Sport og Sport1 i undersøkelsen. DÅRLIG! :nei:

Jeg har ikke merket noe. Og det er fett med snøbrett!

 

1. Jeg vil gjerne høre kommentarer!

 

2. Og folk som har konvertert fra ski til fjøl eller omvendt og hvordan det har vært : )

Endret av eguliano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvom du ennå mener det er fett med snøbrett, mener jeg personlig at det er bedre med to planker på beina :)

 

Kan, uten at jeg vil si noe presist. Være at det nå er på vei nye alpinister i den norske olympisketropp. Noe som betyr at det er mer på TV, og fler ønsker å prøve ut dette. Kanskje?

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar

Selv står jeg snowboard og ser at flere og flere går over til twintip, men jeg har ikke tenkt tanken en gang. Jeg sto på slalomski da jeg var mindere og har ikke angret over at jeg gikk over til snowboard. Noen vil kanskje si at snowboard går av moten, men hva så? Det er jo bare tøft å skille seg litt ut på brett mens alle andre kjører ski.

 

Jeg får kick av å kjøre snowboard, det gjorde jeg ikke av ski (det kan ha noe med at jeg bare kjørte rett ned alle bakkene og var opptatt av farten.)

 

Og hvorfor skal en bare bytte fra snowboard til twintip fordi det er kult? Når mange nok jibber så er det snowboard som blir inn igjen. Allt endrer seg og det er alikevell mye "kulere" å være ordentlig god på snowboard enn å bytte til twintip og vice versa. Det er i hvertt fall min mening

Lenke til kommentar

Ski er mye lettere å lære seg som gjør at mange av de som mislykkes på brett starter med ski istedet. Selv klarte jeg og dra 540 første gangen jeg hadde ski på beina(Var 12 år da), mens på snowboard tok det meg et år å lære det.

 

På ski kan du kjøre hvor fort du vil, svinge er ikke noe problem helt fra starten av, mens på brett må dette læres, flertallet kan ikke kjøre rett ned bakkene første gang de prøver slik som på ski.

Lenke til kommentar

grunnleggende egenskaper er nok vanskeligere å lære på brett ja, men når det gjelder triksing på hoppa så er nok ski like vanskelig som brett, og det er jo mye mer muligheter innen triks på ski enn på brett. Det kommer jo stadig nye triks på ski, mens på brett kommer det ikke så ofte lenger. Tror også att det finnes generelt mer triks på ski enn på brett.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Heh, hvem bryr seg om det er "fett"? Driter i om andre står på det, jeg synes jo det er moro. Dessuten vil jo færre snowboardere bety færre nisser som sitter i henga. :)

Lenke til kommentar

Enig med sindres, jeg kjører både telemark og snowboard, og bryr meg heller mindre med hva som er "inn", man kjører det man selv føler er gøy, er ikke verre enn det. At det kanskje blir noen færre folk som kjører på bakkant på brettet hele veien ned bakken, ser jeg heller ikke på som noen problem.

Lenke til kommentar
grunnleggende egenskaper er nok vanskeligere å lære på brett ja, men når det gjelder triksing på hoppa så er nok ski like vanskelig som brett, og det er jo mye mer muligheter innen triks på ski enn på brett. Det kommer jo stadig nye triks på ski, mens på brett kommer det ikke så ofte lenger. Tror også att det finnes generelt mer triks på ski enn på brett.

8033060[/snapback]

 

 

Det virker nok bare slik fordi alle snowboardtriksa egentlig er ganske gamle, Twintip har liksom bare vert her i et par år, lettere og finne på nye triks når det ikke er så mange fra før av vettu.

Lenke til kommentar

Jeg tror det har med at da brett var "kjempepopulært" for noen år siden var det veldig mange som prøvde det ut.

Men som de fleste fant ut, var det ikke så veldig lett, i forhold til ski.

Derfor, tror og mener jeg, at bare de ivrigste og de "beste" fortsatte på snowboard, mens de som kanskje ikke står så veldig mye og ikke var så gode droppet det og gikk over til ski.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...