Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
de selges vel med nyeste FW også de da?

 

ps: er det foresten flere som har skrevet mail til Nokia ang at de forbedrer batteriet? jo flere jo bedre vettere!

 

pss: er det micro eller midi SD i den?

8544545[/snapback]

MicroSD.

 

Åssen er det med vNes og Super Mario 3? Kan du spille det med lyd uten noe lag i det hele tatt?

8542433[/snapback]

Alle Nintendo-spill via vNes går smooth i riktig fps. Null problem å koble til TV'en heller:)

 

Mange spill (spesielt java-spill) har ikke volumstyrke man kan stille inn på, og da blir det j*** høyt volum på spillet. Finnes det noen form for "systemvolum" på N95?

8544559[/snapback]

Hva er vNes? Og hvilke nintendospill er det snakk om? Kan jeg spille f.eks. spill fra min gamle Nintendo64? :p

Lenke til kommentar

Er det noen som kan hjelpe meg? Jeg har lastet ned kartene....... vet ikke hvor mange ganger, men når jeg starter kartprogrammen og mobilen får lock på satelitt får jeg ikke opp noen ting. Det virker som kartene ikke er lastet ned ordentlig. Jeg får opp noen område navn osv, men ikke detaljert veioversikt.

 

Jeg har fulgt alt av "bruksanvisninger" til punkt og prikke, men får det likevel ikke til. Jeg har oppgradert software på mobilen, men likevel viser telefonminne at det brukes 40MB. Kan det være at kartene fortsatt er lagret på mobilen og ikke på minnekortet? Har betalt 571 kroner for kart, greit å kunne bruke GPS da.

 

Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar

Du har brukt kr 571 på stemmenavigasjon, kartene er gratis. Hvis du har minnekortleser, da bruker du denne når du laster ned kart. Har du ikke minnekortleser, da kobler du til telefonen via USB og velger modusen som heter dataoverføring (el.l). I MapLoader står det nederst til høyre noe om "Free space on device". Der bør du egentlig kunne se om kartene legges på telefon eller minnekort ut ifra hvor mye ledig plass det er.

 

Merk også at det er noen - meg selv inkludert - som har et problem med at store deler av kartet for Sør-Norge ikke blir lastet ned. For min egen del er det snakk om den delen av kartet som vises i rektangelet på følgende bilde.

http://skroting.net/images/n95/kart-mangler.jpg

 

Det er INGEN hjelp å få fra Nokia i forbindelse med dette problemet.

Lenke til kommentar

Hei,

Har akkurat fått min N95. Pröver å koble meg opp via wlan til internett men kommer feil melding Web:ikke svarfra gateway. Jeg har lagt inn wep koden fra nettverket mitt så wlan skulle virke. noen som har ett svar her. På forhånd takk.

 

Roffe

Lenke til kommentar
Du har brukt kr 571 på stemmenavigasjon, kartene er gratis. Hvis du har minnekortleser, da bruker du denne når du laster ned kart. Har du ikke minnekortleser, da kobler du til telefonen via USB og velger modusen som heter dataoverføring (el.l). I MapLoader står det nederst til høyre noe om "Free space on device". Der bør du egentlig kunne se om kartene legges på telefon eller minnekort ut ifra hvor mye ledig plass det er.

 

Merk også at det er noen - meg selv inkludert - som har et problem med at store deler av kartet for Sør-Norge ikke blir lastet ned. For min egen del er det snakk om den delen av kartet som vises i rektangelet på følgende bilde.

http://skroting.net/images/n95/kart-mangler.jpg

 

Det er INGEN hjelp å få fra Nokia i forbindelse med dette problemet.

8546806[/snapback]

 

Takk for svar. Jeg bor i Oslo. Nå skjønner jeg hvorfor jeg ikke får detaljert kart. Kartene lagres på minnekortet. Det vet jeg jo. Har et 2GB minnekort. Jeg får prøve å laste ned kartene på nytt. Men takk for hjelpen.

 

Har foressetn hørt at man kan koble seg til IP telefonen hjemme via det trådløse nettverket. Noen som vet hvordan det gjøres?

Lenke til kommentar

Bruker ikke dette programmet lengre p.g.a. det nevnte RAM-problemet, men det fungerte både på samtaler og tekst til meg...

Bildet kommer frem ved mottatt/sendt SMS ja m.a.o.

 

Du har satt "incoming/outgoing text" til "enabled" i innstillingene nå da?

 

På de kontaktene du ikke har satt bilde til, får du den gamle "1 ny melding"...

Endret av T_H_X
Lenke til kommentar
Har foressetn hørt at man kan koble seg til IP telefonen hjemme via det trådløse nettverket. Noen som vet hvordan det gjøres?

8547027[/snapback]

 

IP-telefon via mobilen fungerer som bare det, iallefall hos meg. Det finnes mange løsninger, selv benytter jeg voipdiscount.com som gir meg gratis ringing til fastnr. Så når jeg er hjemme eller i andre wifi-soner, så slår jeg bare på og ringer gratis.

 

Eneste negative jeg må si er at du ringer fra skjultnr. og det gjør at mange ikke vil ta tlf. for de tror det er selgere. :no:

Lenke til kommentar
Bruker ikke dette programmet lengre p.g.a. det nevnte RAM-problemet, men det fungerte både på samtaler og tekst til meg...

Bildet kommer frem ved mottatt/sendt SMS ja m.a.o.

 

Du har satt "incoming/outgoing text" til "enabled" i innstillingene nå da?

 

På de kontaktene du ikke har satt bilde til, får du den gamle "1 ny melding"...

8547148[/snapback]

jada det står enable ja. kan det være noe annet da? det virker jo på innkomne.

 

kan det komme av at det er free trialen? kan noen svare på dette? er liksom grusomt viktig for meg ! ( :dontgetit: ) kan ikke ha N95 om ikke dette funker!

Endret av SUPERJANNE
Lenke til kommentar
jo det er litt viktig for meg, rart det ikke har kommet noe 3`dje programvare for den biten!

 

ellers koster den 3600; med tele2 pluss nå! det er ikke galt.

8543944[/snapback]

Koster faktisk 2998.- med Netcom Active Talk +

8544959[/snapback]

hvilken butikk er det ?

8545480[/snapback]

Elkjøp. Sto i reklamen jeg fikk for noen dager siden.

Lenke til kommentar
de selges vel med nyeste FW også de da?

 

ps: er det foresten flere som har skrevet mail til Nokia ang at de forbedrer batteriet? jo flere jo bedre vettere!

 

pss: er det micro eller midi SD i den?

8544545[/snapback]

 

Tror ikke det er kommet noen telefoner som selges med nyeste firmware enda da det er mindre enn en uke siden oppdateringen kom. Det er Micro SD transflash eller hva det nå heter i telefonen såvidt jeg vet ;)

 

Men hva mener du med mail til nokia angående batteriet?

Lenke til kommentar
Jepp. Fungerer utmerket med ekstern bluetooth-enhet. :-)

8542236[/snapback]

Hvilken versjon fungerer på N95?

8542249[/snapback]

TomTom Mobile 6. :)

8543008[/snapback]

 

hva er en ekstern bluetooth enhet? hvor kan jeg kjøpe det.

har nemlig veldig lyst å kunne bruke tomtom ja.

Lenke til kommentar
FredrikW: F.eks. en slik: https://prisguiden.no/product.php?productId=60642

 

Den kostet ikke mer enn ~400 da jeg kjøpte den, men ser ut som den er vekk ut av sortimentet til de fleste nå.

 

Her har du et utvalg: https://prisguiden.no/gps.html?PHPS...31db88f01cfafb8

8548483[/snapback]

 

Jeg ville gått for Tomtom sin. Jeg bruker den, og valgte den pga solid bygging - metallring gjør at den tåler å bæres i lomma på skikkelig vis - i motsetning til de som har hardplast kapsling. Opptil 10t batterilevetid. Slår seg av automatisk dersom uten bluetooth trafikk i 10min

 

Mpx selger den for 740,-

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en kjempe telefon..

Det er litt slark i den,men er ikke et skyvelær jeg har kjøpt.

Har oppdatert fw,og den ble raskere når jeg trykker på multimediamenyknappen,har ikke merket andre forbedringer.

Gpsen virker greit nok,selv om den vil ha meg inn her og der som ikke det går og kjøre,og velger enkelte veier som er noe lengere..

Jeg hadde den hengende på dasjbordet i lastebilen jeg kjører og det gikk greit.

Jeg hadde ingen problemer med kartet,og jeg kjørte fra sørlandet til moss da jeg testet den.

Jeg har lagt 2 av de små svarte stål platene som man får med når en kjøper en sånn magnet til og henge mobiler på,har lagt de på batteriet og lagt på batterilokket,tror det er bedre en og henge kameraet rett på en magnet.

Jeg bruker den og i personbilen min,har en pioneer DEH-P75BT.

Bt handsfree`en fungerer veldig greit,og jeg kan og spille lydfiler fra N95en og ut på annlegget,bytter sanger på spilleren,og N95en bytter til neste sang. :D

Noe jeg savner er at man kan ta et bilde og strekke det ut på hele bakgrundsskjermen.

Og batteriet kunne selvsagt vært bedre,men det skal jo holde liv i en del da..

Ellers er jeg god fornøyd.

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for Tomtom sin. Jeg bruker den, og valgte den pga solid bygging - metallring gjør at den tåler å bæres i lomma på skikkelig vis - i motsetning til de som har hardplast kapsling. Opptil 10t batterilevetid. Slår seg av automatisk dersom uten bluetooth trafikk i 10min

 

Mpx selger den for 740,-

8549234[/snapback]

10 timer? Sweet. Kanskje på tide å bytte ut min gamle holux da. Men et par spørsmål. Kan man bytte batteri på den? Hva slags batteri bruker den?

 

Er det forresten noen som har erfaringer med hvilke som er best av TomTom sin og Holux GR 236? Holux sin nyeste har jo fått ekstremt mye skryt. Den jeg har nå er meget bra også, men den må byttes siden jeg

a) Trenger nytt batteri, det begynner å bli slitt

b) Trenger ny billader da jeg har herpet den jeg hadde

Og de to tingene til sammen koster sikkert mer enn å kjøpe ny

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...