Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Forbanna dritt telefon.Batteriet holder en halv dag med lite bruk og da mener jeg et par korte samtaler og ingen bluetooth,3G osv.I tillegg så har alt blitt borte framinnekortet sånn helt plutselig.Denne telefonen blir levert tilbake i morgen.Skikkelig skuffet.Nokia er blitt verre og verre.Rart ikke flere reagerer på batteritiden.Men at den slettet minnekortet sånn helt uten videre,det tar kaka.

8432977[/snapback]

 

Åpenbart ett lokalt problem.

 

Nå i starten tømmer jeg batteriet på en dag, pga leking og fiklin og generelt høyt fokus på mobilen.

 

Men jeg antar at du er en såpass oppegående person og ser at opplevelsen din er begrenset til få enheter når det ikke er en generell oppfattelse. Så oppfør deg såpass og ikke sleng ut generelle kommentarer om Nokia som selskap når det samme skjer med alle som utvikler ny teknologi. Det er alltid noen mandags enheter. Du må få byttet din så skal du se at alt blir så mye meget bedre.

 

Jeg er ekstatisk over min!! Den er helt brillefin!Da har du neppe behov for å gå ut uten ledningen i telefonen heller?Batteritiden er elendig thats it.Nytter ikke med den råeste bilen hvis drivstoffet bare holder til 10 minutters kjøring...

 

AKIRA

8433113[/snapback]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Fikk min N95 for to dager siden. Kjøpte den hos Best Buy. Føler det er noe gærnt med den. Hører en merkelig suse/pipelyd når jeg setter øret mot mottaker høyttaleren, altså ved siden av kamera i front. Denne lyden høres også i bakgrunnen ved samtaler. Skal vel ikke være sånn eller skal det? Aldri opplevd på mine andre tlf isåfall, og litt irriterende. Har noen av dere lagt merke til det? Isåfall bør jeg ta kontakt med Best Buy.

8431963[/snapback]

 

Har samme problemet, noen som kan hjelpe til med dette? :whistle:

8433093[/snapback]

 

Opplever også denne pipe/hylelyden.. Kanskje det er standard ? ;)

Lenke til kommentar

Slutt og klag over bugs da folkens. SE har vel mere bugs etter mine erfaringer.

 

Må bare si det en gang til.

 

DERE MED SLARK . Den moddingen jeg la ut tidligere har gjort inntrykket bare 10 ganger bedre:)

 

Uten slark i det hele tatt! tight og fin som bare det.

Tok meg 5 min å gjøre det (bakdelen er kanskje at man bryter garantien men, er vel noe som heter forsikring?)

 

anbefales!

Lenke til kommentar
Er det ikke skadelig med magneter for datating? Skjermer får fucka farger, harddisker tar kvelden, osv? Tror ikke jeg hadde turt å bruke en magnet for å feste mobilen. Kanskje en grunn til at det ikke er så veldig utbredt om det er så praktisk?

8433418[/snapback]

 

Jeg har brukt det i snart 12år jeg, d.v.s. på alle mine mobiler. De som ikke har vært magnetiske, har jeg festen en magnetisk plate på baksiden av dekselet. Aldri opplevd noe tull jeg nei.

 

Dessuten har jeg visstnok idiot-forsikring inkl. i innbo.. :w00t:

 

Oppdatering:

Kan også legge til at denne magneten jeg har, er kjøpt på Klart Svar.

Endret av trondage
Lenke til kommentar

Har dere sett amobil testen av gps systemet til n95? For meg virker det som at amobil hater N95...om man leser testen av selve mobilen får den stort sett kritikk igjennom hele testen, om man leser testen av gps-en til mobilen, får man lyst til å gjemme den vekk og skamme seg over hele apparatet...Kan dere som har fått mobilen bekrefte eller avkrefte av gpsen i telefonen virkelig er så elendig som amobil skal ha det til ?

 

Link til testen:

 

http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...nokia_n95/38616

Lenke til kommentar
Hei!

 

Fikk min N95 for to dager siden. Kjøpte den hos Best Buy. Føler det er noe gærnt med den. Hører en merkelig suse/pipelyd når jeg setter øret mot mottaker høyttaleren, altså ved siden av kamera i front. Denne lyden høres også i bakgrunnen ved samtaler. Skal vel ikke være sånn eller skal det? Aldri opplevd på mine andre tlf isåfall, og litt irriterende. Har noen av dere lagt merke til det? Isåfall bør jeg ta kontakt med Best Buy.

8431963[/snapback]

 

Har samme problemet, noen som kan hjelpe til med dette? :whistle:

8433093[/snapback]

 

Opplever også denne pipe/hylelyden.. Kanskje det er standard ? ;)

8433186[/snapback]

 

Har alle dette problemet, eller er det bare oss? Håper dette er en bug som kan rette på ....

Lenke til kommentar
Håpløs GPS i Nokia N95

http://go.startsiden.no/?id=330840:-2&url=...nokia_n95/38616

8433573[/snapback]

Jeg skal ikke beskytte GPS-funksjonen med nebb og klør, men det er et par punkter jeg vil rette på...

 

Først må du søke etter sted ved hjelp av adresse, navn eller interessepunkt. N95 vil deretter søke opp adressen på internett.

Så lenge kartet allerede er lastet inn på telefonen eller minnekort, så bruker ikke telefonen nett i det hele tatt på å søke opp en adresse.

 

På andre GPS-mottakere får du som oftest mulighet til å plotte inn adressen du skal navigere til selv om du ikke har kontakt med satelitter.

Det kan du med N95 også, men du kan (naturligvis) ikke vise ruten før den vet hvor du er.

 

 

Edit: småfeiler rettet

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Har dere sett amobil testen av gps systemet til n95? For meg virker det som at amobil hater N95...om man leser testen av selve mobilen får den stort sett kritikk igjennom hele testen, om man leser testen av gps-en til mobilen, får man lyst til å gjemme den vekk og skamme seg over hele apparatet...Kan dere som har fått mobilen bekrefte eller avkrefte av gpsen i telefonen virkelig er så elendig som amobil skal ha det til ?

 

Link til testen:

 

http://www.amobil.no/tester/mobiltelefoner...nokia_n95/38616

8433540[/snapback]

 

Sjekk post 1121 så ser du at flere har erfart lignende. Forøvrig så står det etterhvert mer på det nye GPS tråden her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=751507

 

Utfra postene ser det ut til at det er litt vekslende kvalitet på GPS software i førsteutgaven av vidunderet. Noen får rask fix og stabil sattelittkontakt mens andre sliter med begge deler som både amobils test og nevnte post viser. :hmm:

 

Oppdatering:

Selvfølgelig må tastaturet skyves ned siden GPS mottakeren ligger under tastene. Amobils tester bæsjer litt på leggen her når han for det første ikke åpner tastaturet og for det andre dekker til med hånden under kjøring. Litt mye harelabb her.... :nei:

Endret av decapoda
Lenke til kommentar

jeg skrev tidligere at jeg slet med navigering fra skedsmokorset til fredrikstad via oslo. det funket bare i oslo. Jeg skjønner nå at det var fordi default tilgangspungt var mitt wlan og det hadde jeg ikke tilgang til i bilen selvfølgelig. Men hvorfor må den koples opp for å beregne rute når jeg allerede har lastet ned kartene og betalt for navigasjon. Hva er det den henter da. Det er ikke noe problem, men vil bare vite hvordan ting funker.. og koster dette mye?

Lenke til kommentar

Da har jeg noen spørsmål etter å ha testet ut min N95 i hele dag:):

 

1. Hvordan setter man på at tastelås skal aktiveres etter 10 sek?

2. Hvordan leser jeg inn navnene til telefonkontaktene? (Sånn at navnet blir lest opp når vedkommende ringer).

3. Mulit å slå av noen effekte sånn at multimediamenyen loader raskere?

4. Hva er "lukket brukergruppe" under "Telefon og SIM-kort"?

 

Uttfylende svar - ja takk. :)

Lenke til kommentar
Håpløs GPS i Nokia N95

http://go.startsiden.no/?id=330840:-2&url=...nokia_n95/38616

8433573[/snapback]

 

 

Oi, her ser det ut til at amobils testere har gått på en smell. De sitter jo og holder for gps-antennen under kjøreturen, og klager på at det ikke funker?

 

Anbefaler folk å gå til www.dingz.no. Gå til testen av N95 og sjekk videon der. Der har de faktisk sammenlignet med et navigasjonsapparat, og N95 klarer seg veldig bra.

Lenke til kommentar
Da har jeg noen spørsmål etter å ha testet ut min N95 i hele dag:):

 

1. Hvordan setter man på at tastelås skal aktiveres etter 10 sek?

2. Hvordan leser jeg inn navnene til telefonkontaktene? (Sånn at navnet blir lest opp når vedkommende ringer).

3. Mulit å slå av noen effekte sånn at multimediamenyen loader raskere?

4. Hva er "lukket brukergruppe" under "Telefon og SIM-kort"?

 

Uttfylende svar - ja takk.  :)

8434131[/snapback]

 

Jeg skal svare så godt jeg kan vel hjelp av en N80 ;)

 

1. Du må legge inn et tilleggsprogram tror jeg. Det finner du i denne tråden tror jeg.

 

2. Meny --> Verktøy --> Profiler --> Si hvem som ringer --> På (dette må du da gjøre på alle de profilene du ønsker dette)

 

3. Det tror jeg nok ikke. Men kan ikke svare skikkelig siden jeg ikke har N95

 

4 Kan jeg heller ikke svare deg på, men du fikk da svar på noe håper jeg.

Lenke til kommentar

hver gang jeg tar ut kabelen etter jeg har hatt den tilkoblet pc min står det: data kan ha gått tapt. dataoverføringer bør stoppes før du fjerner kabelen.

så kan noen si meg hva jeg må gjøre før jeg tar ut kabelen? finner nemlig ikke ut hvor jeg stopper eventuelle dataoverføringer.

trodde det bare var å dra kabelen rett ut jeg...

Lenke til kommentar
Da har jeg noen spørsmål etter å ha testet ut min N95 i hele dag:):

 

1. Hvordan setter man på at tastelås skal aktiveres etter 10 sek?

2. Hvordan leser jeg inn navnene til telefonkontaktene? (Sånn at navnet blir lest opp når vedkommende ringer).

3. Mulit å slå av noen effekte sånn at multimediamenyen loader raskere?

4. Hva er "lukket brukergruppe" under "Telefon og SIM-kort"?

 

Uttfylende svar - ja takk.  :)

8434131[/snapback]

1. Verktøy -> Innstillinger -> Generell -> Sikkerhet -> Telefon og SIM-kort -> Automatisk systemlås -> Brukerdefinert

 

2. Tillegg til Andreas' svar, du trenger altså ikke å lese inn noe som helst. Det blir automatisk lest opp med Text-To-Speech. Merk også at du kan bruke taleanrop på alle i telefonlisten din uten å spille inn noe som helst. Dette fungerer også på flere menyelementer. Prøv å holde inne knappen øverst til høyre (default: klokke) noen sekunder og si "Bluetooth".

 

3. Tvilsomt

 

4. Her skal du kunne lage en gruppe av kontakter som kan ringes og som kan ringe deg. Alt annet av innkommende og utgående samtaler blir sperret. Jeg har aldri prøvd den selv, så det blir kun teori for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...