Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Kjørte fra skedsmokorset til oslo idag. Gps-navigasjone begynte ikke guidingen før jeg kom til alnabru, selv om jeg hadde sattelittfix hele veien. Hvis jeg zoomet ut så kunne jeg se E6 og hvor jeg var på kartet, men når jeg zoomet inn så stod det at jeg ikke var på en veg. Skulle videre til fredrikstad, og midt mellom oslo og tusenfryd mistet jeg navigasjonen igjen. Jeg har fix, for jeg ser hvor jeg er på kartet, men navigasjonen stoppet. Det er vel ikke bare oslo som har støtte for stemmenavigasjon? Noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var ikke klar over at det var mulig å hente det, eller at de i det hele tatt befant seg i Oslo. Aldri har jeg vært mindre fornøyd med det faktum at det er fredag... Jeg får ta å suse innom på mandag.

 

He he... Stikk innom Movida du. Var innom der en gang og hentet en makulator. Artig firma. I et rekkehus. Hyggelig fyr. Ring ham så får du varene i morgen :thumbup:

Lenke til kommentar

noen som har merket noe tull med knappene også?

merket plutselig at det var noe tull med tall knappen, nr 6.

alle de andre klikker så fint pluss det er motstand, mens den knappen klikker ikke, så går den heller ikke like langt ned når jeg trykker.

den virker, men det er bare utrolig plagsomt..

er dette noe jeg kan fikse enkelt selv?

eller bør jeg sende den i retur siden tlf faktisk bare er noen dager gammel?

Lenke til kommentar

Jeg var ikke klar over at det var mulig å hente det, eller at de i det hele tatt befant seg i Oslo. Aldri har jeg vært mindre fornøyd med det faktum at det er fredag... Jeg får ta å suse innom på mandag.

 

He he... Stikk innom Movida du. Var innom der en gang og hentet en makulator. Artig firma. I et rekkehus. Hyggelig fyr. Ring ham så får du varene i morgen :thumbup:

8432221[/snapback]

Forsøkte å ringe tidligere i dag, men jeg kom rett til mobilsvar. Tipper han stenger telefonen når fredagspilsen inntas.

Lenke til kommentar
Kjørte fra skedsmokorset til oslo idag. Gps-navigasjone begynte ikke guidingen før jeg kom til alnabru, selv om jeg hadde sattelittfix hele veien. Hvis jeg zoomet ut så kunne jeg se E6 og hvor jeg var på kartet, men når jeg zoomet inn så stod det at jeg ikke var på en veg. Skulle videre til fredrikstad, og midt mellom oslo og tusenfryd mistet jeg navigasjonen igjen. Jeg har fix, for jeg ser hvor jeg er på kartet, men navigasjonen stoppet. Det er vel ikke bare oslo som har støtte for stemmenavigasjon? Noen ideer?

8432183[/snapback]

 

Startet fra Gjerdrum mot Oslo i dag tidlig. Fix fix rett før Skedsmokorset og guidingen startet rett før rundkjøringen (jada dette blir rimelig lokalt :-), guidet meg fint ut på E6-en. På motorveien var hun stort sett tyst, men sa korrekt at jeg skulle holde meg til venstre ned mot Vålerengatunellen. Mistet fix inne i tunellen, men fant igjen posisjonen umiddelbart etter jeg var ute igjen. Klarte ikke å forstå at jeg kjørte under trafikkmaskinen så hun rotet litt med at jeg skulle ta andre avkjøring i rundkjøringen over E6 samtidig som jeg var i godt driv på motorveien :-)

Lenke til kommentar

Til dere som savner positive tilbakemeldinger, så kan jeg bare si WOW!

Har sittet med mobilen i hele dag på jobb og nå hjemme, ennå har jeg ikke peiling på alt som er der!

 

Testet nettopp Lifeblog mot min egen blog, som er Wordpress, og det funker som bare det! Gjett om det blir enkelt å blogge fra ferier og slikt nå da! :)

 

Nei, da må jeg se om jeg klarer å lære meg et par småting til.. hehe

Lenke til kommentar

Har mottatt min N95 idag men venter på 2GB minnekort.

Veldig bra så langt men får ikke logget på WLAN.

Finner nettet ok setter inn passordet (forhåndsdelt kode for WLAN

men får så melding om at WLAN ikke funnet.

 

Noen som har tips? :(

Lenke til kommentar
Har nok opplevd det samme ja.Dette stinker,helt ubrukelig med så lite strøm.

Har nå hatt telefonen på i 7 timer. Mottok den ca 12, ladet den helt opp og skrudde den på. Har hatt WLAN, GPS og Bluetooth avslått hele tiden. Har kun mottatt en telefonsamtale på 30 sekunder, sendt 1 SMS, mottatt 1 SMS og tittet litt på menyene og de mest basis funksjonene (kanskje i totalt 10 minutter max)

 

Og nå måtte jeg lade telefonen igjen...!

Hvis den ikke har mer enn 7 timer standby med alt av avanserte funksjoner avslått og den lille bruken... så er det skandale. Da sendes den tilbake igjen på mandag.

 

Er det flere som har opplevd denne latterlige standby tiden?

Vet at de avanserte funksjonene suger strøm, men jeg har hatt allesammen avslått...

En profftelefon kan ikke ha standbytid som er så dårlig at man risikerer at telefonen slår seg av på natten hvis du ikke har laderen koblet til...

Min SE K800i har samme kapasitet på batteriet og det varer med ganske mye mer bruk over 72 timer. Det er med andre ord 10 ganger mer!

 

Lader den igjen nå... håper det var en fluke greie.

 

Mvh C

8432085[/snapback]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Fikk min N95 for to dager siden. Kjøpte den hos Best Buy. Føler det er noe gærnt med den. Hører en merkelig suse/pipelyd når jeg setter øret mot mottaker høyttaleren, altså ved siden av kamera i front. Denne lyden høres også i bakgrunnen ved samtaler. Skal vel ikke være sånn eller skal det? Aldri opplevd på mine andre tlf isåfall, og litt irriterende. Har noen av dere lagt merke til det? Isåfall bør jeg ta kontakt med Best Buy.

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg GPS posisjon?? Sitter her hjemme i leligheten ved et vindu. har beregnet en rute, men for å få dette til videre så trenger jeg kontakt med satteliten. åssen gjør man dette? Er det noe spess man må gjøre for å få dette til`?

 

Må man betale?

Abonnere?

8432513[/snapback]

Det tar iblant skikkelig lang tid før jeg får kontakt med satelittene. Du kan beregne ruter uten å betale for det. Dersom du trykker Start navigering da vil du få tilbud om å kjøpe den tjenesten.

Lenke til kommentar

Forbanna dritt telefon.Batteriet holder en halv dag med lite bruk og da mener jeg et par korte samtaler og ingen bluetooth,3G osv.I tillegg så har alt blitt borte framinnekortet sånn helt plutselig.Denne telefonen blir levert tilbake i morgen.Skikkelig skuffet.Nokia er blitt verre og verre.Rart ikke flere reagerer på batteritiden.Men at den slettet minnekortet sånn helt uten videre,det tar kaka.

Lenke til kommentar
Forbanna dritt telefon.Batteriet holder en halv dag med lite bruk og da mener jeg et par korte samtaler og ingen bluetooth,3G osv.I tillegg så har alt blitt borte framinnekortet sånn helt plutselig.Denne telefonen blir levert tilbake i morgen.Skikkelig skuffet.Nokia er blitt verre og verre.Rart ikke flere reagerer på batteritiden.Men at den slettet minnekortet sånn helt uten videre,det tar kaka.

8432977[/snapback]

 

Hvilket minnekort har du og hvor kjøpte du det?

Lenke til kommentar
Hvordan får jeg GPS posisjon?? Sitter her hjemme i leligheten ved et vindu. har beregnet en rute, men for å få dette til videre så trenger jeg kontakt med satteliten. åssen gjør man dette? Er det noe spess man må gjøre for å få dette til`?

 

Må man betale?

Abonnere?

8432513[/snapback]

Det tar iblant skikkelig lang tid før jeg får kontakt med satelittene. Du kan beregne ruter uten å betale for det. Dersom du trykker Start navigering da vil du få tilbud om å kjøpe den tjenesten.

8432808[/snapback]

 

Hvordan er det egentilig jeg for kontakt?

Må jeg velge GPS posisjon å vente helt til den for kontakt, fordi det virker rett å slett som om den ikke får kontakt?.

Er best å gå ut? tar det lang tid å få kontakt med satelitten vær gang?

Oi her var det mye spm :blush::):hmm: Men det er vel derfor vi har forum for å spørre :D

 

Eller?

Endret av brune
Lenke til kommentar
Hei!

 

Fikk min N95 for to dager siden. Kjøpte den hos Best Buy. Føler det er noe gærnt med den. Hører en merkelig suse/pipelyd når jeg setter øret mot mottaker høyttaleren, altså ved siden av kamera i front. Denne lyden høres også i bakgrunnen ved samtaler. Skal vel ikke være sånn eller skal det? Aldri opplevd på mine andre tlf isåfall, og litt irriterende. Har noen av dere lagt merke til det? Isåfall bør jeg ta kontakt med Best Buy.

8431963[/snapback]

 

Har samme problemet, noen som kan hjelpe til med dette? :whistle:

Lenke til kommentar
Forbanna dritt telefon.Batteriet holder en halv dag med lite bruk og da mener jeg et par korte samtaler og ingen bluetooth,3G osv.I tillegg så har alt blitt borte framinnekortet sånn helt plutselig.Denne telefonen blir levert tilbake i morgen.Skikkelig skuffet.Nokia er blitt verre og verre.Rart ikke flere reagerer på batteritiden.Men at den slettet minnekortet sånn helt uten videre,det tar kaka.

8432977[/snapback]

 

Åpenbart ett lokalt problem.

 

Nå i starten tømmer jeg batteriet på en dag, pga leking og fiklin og generelt høyt fokus på mobilen.

 

Men jeg antar at du er en såpass oppegående person og ser at opplevelsen din er begrenset til få enheter når det ikke er en generell oppfattelse. Så oppfør deg såpass og ikke sleng ut generelle kommentarer om Nokia som selskap når det samme skjer med alle som utvikler ny teknologi. Det er alltid noen mandags enheter. Du må få byttet din så skal du se at alt blir så mye meget bedre.

 

Jeg er ekstatisk over min!! Den er helt brillefin!

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...