Gå til innhold

Nokia N95 - Diskuter den her!


2bb1

Anbefalte innlegg

Ser også ut til å være et problem med samtaler etter en slik boot. Jeg hører hva andre sier, men de hører ikke meg. Må skru telefonen av og på igjen for at det skal fungere igjen.

8416139[/snapback]

Jepp, opplevde dette også, bra du sier det fordi jeg tenkte ikke det hadde noe med den plutselige bootinga å gjøre. Jeg satt kun opp N95 for en bruker så har ikke testa mer etter dette, men skal høre med han om problemet er vedvarende, samt sjekke firmware-versjon.

8417749[/snapback]

 

Jeg har forøvrig firmware v10.0.018, som de fleste andre her regner jeg med. Det ble nevnt over at v11.0.025 var på vei om kort tid. Jeg avventer denne og ser om den løser problemet.

8417890[/snapback]

 

Jeg har en mistanke om at boot-problemet kan ha med minnekortet å gjøre. Jeg fikk noen ganger melding om at det kunne være feil på minnekortet når jeg koblet telefonen til pc'en, og spørsmål om å kjøre checkdisk. Etter en full checkdisk på minnekortet (den rapporterte forøvrig ikke om noen feil) får jeg ikke lenger meldingen når jeg kobler til pc, og jeg har ikke hatt flere uønskede boot foreløpig. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare for å være sikker, når man skal bruke GPSen, det holder å starte "kart" og vente på at den finner signal fra satelittene? Jeg har prøvd å få kontakt et par dager nå, men ingenting skjer... prøvde ca 20 min av gangen.

8428105[/snapback]

Jeg lurte litt på det samme, for å være helt ærlig. Forsto ikke helt logikken når det gjald GPS.

 

Jeg har endt med å heller gå inn på GPS-posisjoneringen som ligger i verktøy. Der kan man hvertfall se at telefonen "venter på GPS", og så kommer posisjonen og en del andre data opp når du har kontakt. Jeg bruker altså dette fordi jeg ikke har forstått hvordan man kan se status i Maps.

 

Når det er sagt, så er det vel også en fordel å ha lastet ned kart over Norge, så nedlastingsproblemet er eliminert, og så kan man velge valg/satelittinfo e.l. for å se at telefonen faktisk er koblet opp mot (minst) tre satelitter.

 

Hadde også satt pris på om noen kan svare på mitt spørsmål til mislykket kjøp av navigasjon, dersom noen har noe å svare.

 

Synes folk her har blitt litt fokusert på å stille spørsmål, og lite på å svare... :dontgetit:

Endret av rrounin
Lenke til kommentar
er det noen her som har kjøpt seg holder til telfonen for bilen?

finner ingenting som er konkret for N95 men er jo mye som passer på flere modeller.

hadde vært fint om noen kan si ifra om noe de vet fungerer til N95.

8428277[/snapback]

Som nevnt i et tidligere innlegg er det beste jeg har funnet Nokia HH-12 og CR-39, som jeg forøvrig fikk kjøpt i en bundle/"pakke" hos Tele2.no for 293. De har også veldig billig billader.

 

HH-12 er en "arm" med en avansert sugekopp som festes på ruta, og CR-39 er en Nokia "universal"-holder som festes på "armen".

 

Begge deler så ganske bra ut, og mtp GPSen er det nok genialt at den festes på ruta, og ikke på dashbordet. Armen ser veldig sofistikert ut, for de som synes sugekopp høres vulgært ut; den er - så vidt jeg kan se - skjult i armen. Man fester armen på ruta, drar ned en liten spak/knapp for å skape vakuum og så er man der.

 

Holderen har heller ingen "bunn", og det skulle passe fint til N95 - siden man da kan ha tastaturet ute dersom man får dårlig GPS-dekning (skal visstnok hjelpe).

 

OBS! Dette er fortsatt på vei i posten, og jeg har ikke fått testet det ut.

Endret av rrounin
Lenke til kommentar
Når det er sagt, så er det vel også en fordel å ha lastet ned kart over Norge, så nedlastingsproblemet er eliminert, og så kan man velge valg/satelittinfo e.l. for å se at telefonen faktisk er koblet opp mot (minst) tre  satelitter.

Så fort det røde krysset er borte, så har man kontakt. Med mindre det er lastet ned kart for den aktuelle posisjonen så skjer det ikke noe mer, bortsett fra at telefonen muligens jobber over WLan etc i bakgrunnen for å laste ned kartet selv.

Hadde også satt pris på om noen kan svare på mitt spørsmål til mislykket kjøp av navigasjon, dersom noen har noe å svare.

Kan ikke si annet enn at det må være en feil i kommunikasjonen til betalingsenheten telefonen kobler seg opp mot siden den ikke får med seg at du har betalt. Leste ikke de meldingene man måtte "Godta", men du bør jo få refundert betalingene et eller annet sted siden du ikke har fått noe for det :hmm:. Jeg selv valgte å betale via telefonregningen, fikk umiddelbart etter tilsendt to meldinger som vistnok kostet meg 20,- hver og dermed funket navigeringen.

Lenke til kommentar
Når man bruker de øverste knappene på telefonen når den er skjøvet opp, kommer det en klikkelyd slik at man tror at man har trykket på knappene man trykker.

8422714[/snapback]

 

Hos meg forsvant dette med en liten tapebit under 'legg på røret' knappen. Dvs skyv skjermen slik at multimediaknappene synes og fest en tapebit på baksiden av skjermdelen der 'legg på røret' knappen er. Da klarer ikke skjermen å bevege seg opp og ned lenger. Hos meg var det mere slark på høyre side enn venstre side, men det kan godt være at det varierer fra telefon til telefon.

Endret av Spectre
Lenke til kommentar

Se på dette, det skjer HVER gang:

 

20.04.07 08.09 REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL 8200 FAUSKE

18.04.07 18.33 INNLEVERT POSTTERMINAL 5020 BERGEN

 

Fauske ligger 30 minutter unna Bodø med bil, og mobilen ligger nå der, og der skal den søren meg ligge TIL I MORGEN, på tross av at den kom til fauske kl 8 i morrest! Noen som vet om man bare kan kjøre og hente den på denne omlastningsterminalen, eller om man må vente til pakken har ankommet postkontoret her i byen ?

 

Herre for et treigt postsystem (posten får gjennomgå i denne N95 tråden) :p

Lenke til kommentar
Se på dette, det skjer HVER gang:

 

20.04.07  08.09  REGISTRERT OMLASTINGSTERMINAL    8200 FAUSKE

18.04.07  18.33  INNLEVERT POSTTERMINAL  5020 BERGEN

 

Fauske ligger 30 minutter unna Bodø med bil, og mobilen ligger nå der, og der skal den søren meg ligge TIL I MORGEN, på tross av at den kom til fauske kl 8 i morrest! Noen som vet om man bare kan kjøre og hente den på denne omlastningsterminalen, eller om man må vente til pakken har ankommet postkontoret her i byen ?

 

Herre for et treigt postsystem (posten får gjennomgå i denne N95 tråden)  :p

8428632[/snapback]

 

Du må nok vente til Posten har kjørt den til postkontoret. Det kan dog være lurt å følge med på nettet å se om den kommer inn på ditt postkontor før de stenger, da er det bare å LØPE! :-D

Lenke til kommentar

Hmmm, et litt spesielt spørsmål;

 

Jeg (tror jeg) har lagret mms'ene jeg hadde på K800i på SIM-kortet ved hjelp av en funksjon på K800i (lagre).

 

Jeg får imidlertid ikke tilgang til disse fra N95. Jeg antar det kan være fordi de ikke er kompatible, eller fordi N95 ikke viser meldinger lagret på SIM-kortet.

 

Noen som har noe forslag? Eventuelt forslag til andre måter jeg kan få spart på MMSer når jeg bytter fra K800i til N95i (ekskludert å videresende alle via mail)?

Lenke til kommentar
...Hos meg var det mere slark på høyre side enn venstre side, men det kan godt være at det varierer fra telefon til telefon.

8428538[/snapback]

Min er også mer slarkete på høyre side. Synes det er helt utrolig å måtte teipe en telefon til over 6000 kr pga at den er for skranglete.

8428743[/snapback]

 

Det er vel slike ting som alltid har vært problemet med Nokia. Det kalles vel gjerne høy Designkvalitet og lav Kongruenskvalitet.

Designkvalitet har ikke nødvendigvis noe med "design" å gjøre, men er samsvaret mellom telefonens opplyste spesifikasjoner og kundenes ønsker, mens kongruenskvalitet er samsvaret mellom telefonens opplyste spesifikasjoner og de faktiske spesifikasjonene.

 

Nokia satser for tiden på å stappe inn mest mulig teknologi i en del av telefonene sine, men samtidig må de produseres såpass kostnadsbesparende at de kan selges til en akseptabel pris. Dessuten blir ikke teknologien og løsningene testet nok ut. Da får vi slike resultater som dette, med N95 som glanseksempel.

 

SonyEricsson satser dessverre for tiden alt for mye på kongruenskvalitet; med stadige forbedringer av CyberShot-teknologien og Walkman-teknologien, og med det resultatet at telefonenen kanskje blir litt for kjedelige for slike som oss.

 

Jeg har alltid styrt unna Nokia på grunn av den dårlige kongruenskvaliteten; men nå ble jeg rett og slett for fristet av alle spesifikasjonene og godbitene i N95. Men siden vi allerede nå har fått en slik "fremtidsmobil", får vi heller leve med at ikke alt fungerer slik som det skal, og at innpakningen kanskje er produsert litt vel kostnadsbesparende...

Lenke til kommentar

 

SonyEricsson satser dessverre for tiden alt for mye på kongruenskvalitet; med stadige forbedringer av CyberShot-teknologien og Walkman-teknologien, og med det resultatet at telefonenen kanskje blir litt for kjedelige for slike som oss.

 

8428816[/snapback]

 

:cool: Som jeg skulle ha sakt d selv! :cool:

Lenke til kommentar
Bare for å være sikker, når man skal bruke GPSen, det holder å starte "kart" og vente på at den finner signal fra satelittene? Jeg har prøvd å få kontakt et par dager nå, men ingenting skjer... prøvde ca 20 min av gangen.

8428105[/snapback]

Jeg lurte litt på det samme, for å være helt ærlig. Forsto ikke helt logikken når det gjald GPS.

 

Jeg har endt med å heller gå inn på GPS-posisjoneringen som ligger i verktøy. Der kan man hvertfall se at telefonen "venter på GPS", og så kommer posisjonen og en del andre data opp når du har kontakt. Jeg bruker altså dette fordi jeg ikke har forstått hvordan man kan se status i Maps.

 

Når det er sagt, så er det vel også en fordel å ha lastet ned kart over Norge, så nedlastingsproblemet er eliminert, og så kan man velge valg/satelittinfo e.l. for å se at telefonen faktisk er koblet opp mot (minst) tre satelitter.

 

Hadde også satt pris på om noen kan svare på mitt spørsmål til mislykket kjøp av navigasjon, dersom noen har noe å svare.

 

Synes folk her har blitt litt fokusert på å stille spørsmål, og lite på å svare... :dontgetit:

8428346[/snapback]

 

Tar ca. 2 minutter å få kontakt med satelitter de 2 gangene jeg har testet i bilen.

 

Har forøvering ikke lykkes for navigasjon med Mastercard, har fått "feilkode3" de tre gangene jeg har prøvd.

Er spent på om jeg har blitt belastet for dette...

Lenke til kommentar

Akkurat det samme jeg har fått to ganger, og jeg har blitt belastet.

Men selv om beløpet er "reservert", så kan det vel hende det ikke går gjennom.

 

Skal uansett ikke være noe problem å ordne opp i, men det er kjedelig..

 

 

Ingen som har noe forhold til å beholde MMSer ved bytte av telefon, altså?

For min del ved bytte fra K800i til N95...

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan man søker etter en fil på hele mobilen, eller minnekortet?

8428330[/snapback]

Du kan laste ned Nokia Mobile Search.

http://mobilesearch.nokia.com/index.html

 

Mulig dette allerede ligger på telefonen, men på ovennevnte link finner du i hvert fall en ny versjon.

8428867[/snapback]

Takker! N95 min hadde en utdatert versjon av Search. Hadde versjon 2.x.x ellerno, mens nyeste var 3.x.x

 

edit: Ooh denne nye var mye bedre

Endret av tacomodo
Lenke til kommentar

ENDELIG kom pakken med den etterlengtede N95`en min...

Ingen slark og for en nydelig skjerm, N80`en er nok overkjørt her til tross for høyere oppløsning.

MYE kjappere menyer og bedre passform i lommen enn N80`en...

 

N80 - :tease:

 

N95 - :love::love::love:

 

 

 

*fikle, fikle*

Endret av Qtecman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...